Gå til innhold

Kan jeg ha Klamydia?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er 34 år, har to barn. For 6 uker siden hadde jeg seksuell kontakt med en mann på 30 år. Han hadde såvidt penis innenfor i skjeden -to eller tre ganger, og det ble avbrutt. Ingen seksuell kontakt utover dette. Nå, 6 uker senere, har jeg merket svakt ubehag/litt sviing i underlivet. Det kjennes som en svak urinveisinfeksjon. Tidligere har jeg kun fått UVI etter sex, men jeg har ikke hatt sex siste tiden. Derfor har jeg begynt å tenke på om det kan være Klamydia. Kan så lite seksuell kontakt overføre klamydia? Og, kan symptomene først komme etter seks uker eller burde jeg merket dem tidligere? Jeg har lest at inkubasjonstiden er kortere. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Jeg må desverre skuffe deg. Kontakten du beskriver er ganske tilstrekkelig til overføring av smitte. Selv om det vat kortvarig. Det er sikkert fornuftig å få tatt en prøve for å bekrefte at det er en klamydiainfeksjon. I tilfelle er det vanligvis greit å behandle med azytromycin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...