Gå til innhold

Rødt og hovent utslett på forhuden


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei,jeg er en gutt på 30 år som i lengre tid har vært plaget med rød,sår og hoven forhud.Det begynte med at forhuden var veldig hoven på tuppen og huden var blek.men dette ble bedre etter noen dager.det gikk da over til å bli mindre hovent,men huden på innsiden av forhuden var blitt veldig rød hoven og irritert.Dette kan variere noe fra dag til dag, og jeg har ingen smerter utover at det er ubehagelig å gå når penis treffer buksen.Jeg oppsøkte da fastlegen, hvor jeg tok en urinprøve som var negativ.Legen så på det og trodde det var sopp.Så jeg fikk prøve daktacort og canesten i 4 uker tilsammen.Dette ga ingen effekt dessverre.Så jeg dro til legen igjen.og da fikk jeg beskjed om å prøve brulidine mot balanitt,men dette også uten effekt.Jeg leste også noe om at man kunne prøve med yoghurt naturell,siden det skal gjenopprette ph ballansen der nede.men dette hjalp heller ikke.Jeg vil gjerne vite hva dette er og hva slags behandling jeg trenger for å bli kvitt dette problemet?.Finnes det noen andre kremer, salver eller tabletter på markedet som kan brukes til å behandle dette? Legen sa at jeg måtte snakke med en hudlege eller spesialist og håper du kan hjelpe meg med dette?

På forhånd takk hilsen en frustrert gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Sånt utslett somsu beskriver , kalles gjerne balanitt og har ofte en sammensatt årsakssammenheng. Det kan være en komponent av \"eksem\" en slags disposisjon som gjør at det starter evt en ubalanse med overvekt sopp (candida) eller forskjellige bakterier. Utslettet kan være vanskelig å \"få bort\". Siden det gjerne er en kombinasjon av \"eksem\" , sopp og bakterier samt svekket hudbarriere forsøker vi å behandle dette samtidig. Oppskriften er da: om morgenen Fucidin- Hydrocortison , om kvelden Daktacort, dessuten etpar ganger i løpet av dagen etter vannlating , skylle med evt litt skånsom lav ph såpe for påføring av Locobase Repair. Etter en uke regner vi med at sopp og baterier er borte, da kan du fortsette med en mellomsterk kortison krem Apolar eller Locoid 2 g dgl i en uke og senere 1 cg dgl i 1-2 uker , fortsette da og etterpå med skånsom barrierebeskyttende fukt krem som Repair. Snakk med legen og få de nødvendige preparatene , eller konakt hudlege . Lykke til ! Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...