Gå til innhold

Så sint..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjæresten min han en hobby som tar mye av tiden hans. Jeg har vært med på en masse arrangementer i forbindelse med denne hobbyen. På disse arrangementene/festene er det en dame som han hadde noe på gang med rett før han traff meg.

Jeg har synes at det har vært litt ubehagelig å feste med henne. Men måtte jo bare tenke at fortid er fortid. Jeg måtte tenke at det ikke ble noe mer mellom de og det er meg han vil ha. Jeg har ikke hun som venn på facebook, men han flere av venninnene hennes der som jeg har god kontakt med på arrangementene.

Jeg har hilst og småpratet med denne damen mange ganger. Og har vært så glad for alle som er hyggelig og inkluderende i miljøet.

Nå har jeg kommet over en samtale mellom kjæresten og denne damen på mobilen hans. Det er hun som starter samtalen og begynner med å skrive hvordan det går med han, så skriver hun at lyset har gått i huset hennes, men hun får vel klarer seg uten han..Etter hvert kommer samtalen inn på sex, hvor lyst hun har på sex med han, at han godt kan få hun når han vil, osv. Han svarer lignende.

Jeg har gjort det slutt med kjæresten og jeg er ganske så knust. Han også, og jeg tror ikke han har kontakt med hun. Han angrer og ber om tilgivelse. Men jeg orker ikke.

Men er også så sint på denne dritt kjerringen. Hun VET at han har kjæreste, hun har pratet med meg flere ganger, og så tillater hun seg å sende slike meldinger til kjæresten min. Jeg har veldig lyst til å sende hun en melding på facebook og spørre henne hvilken moral hun egentlig har, skrive at jeg trodde hun respekterte folk i forhold osv. Er selvfølgelig mest sint på han, men også på hun, og jeg orker liksom ikke å bare la vær å si noe til henne, hun får vel aldri vite at jeg vet hvis ikke. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: dd9f0...b1d
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er også så sint på denne dritt kjerringen. Hun VET at han har kjæreste, hun har pratet med meg flere ganger, og så tillater hun seg å sende slike meldinger til kjæresten min. Jeg har veldig lyst til å sende hun en melding på facebook og spørre henne hvilken moral hun egentlig har, skrive at jeg trodde hun respekterte folk i forhold osv. Er selvfølgelig mest sint på han, men også på hun, og jeg orker liksom ikke å bare la vær å si noe til henne, hun får vel aldri vite at jeg vet hvis ikke. Hva synes dere?

La det ligge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547379
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har du kvernet på dette? Det må da nærme seg et par år nå? Legg fyren bak deg og gå videre. Jeg skjønner at du er forbanna på henne, men det er hans ansvar å holde henne på avstand så lenge det er han som er i et forhold - mener jeg.

Ett par år? Tre dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547391
Del på andre sider

Ett par år? Tre dager.

Da er dere i så fall flere med nøyaktig samme problemstilling. Du har gjort det slutt for 3 dager siden, men jeg tipper du er den samme som har kvernet om dette mange ganger tidligere, mens dere fremdeles var sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547397
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da er dere i så fall flere med nøyaktig samme problemstilling. Du har gjort det slutt for 3 dager siden, men jeg tipper du er den samme som har kvernet om dette mange ganger tidligere, mens dere fremdeles var sammen.

Hvordan skulle jeg kunne ha kvernet om det? jeg fant det jo ut for tre dager siden...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547403
Del på andre sider

Hvor lenge har du kvernet på dette? Det må da nærme seg et par år nå? Legg fyren bak deg og gå videre. Jeg skjønner at du er forbanna på henne, men det er hans ansvar å holde henne på avstand så lenge det er han som er i et forhold - mener jeg.

Er ikke du litt kjapp nå å trekke beslutninger? Denne problemstillingen er ikke noe enestående.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547408
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten min han en hobby som tar mye av tiden hans. Jeg har vært med på en masse arrangementer i forbindelse med denne hobbyen. På disse arrangementene/festene er det en dame som han hadde noe på gang med rett før han traff meg.

Jeg har synes at det har vært litt ubehagelig å feste med henne. Men måtte jo bare tenke at fortid er fortid. Jeg måtte tenke at det ikke ble noe mer mellom de og det er meg han vil ha. Jeg har ikke hun som venn på facebook, men han flere av venninnene hennes der som jeg har god kontakt med på arrangementene.

Jeg har hilst og småpratet med denne damen mange ganger. Og har vært så glad for alle som er hyggelig og inkluderende i miljøet.

Nå har jeg kommet over en samtale mellom kjæresten og denne damen på mobilen hans. Det er hun som starter samtalen og begynner med å skrive hvordan det går med han, så skriver hun at lyset har gått i huset hennes, men hun får vel klarer seg uten han..Etter hvert kommer samtalen inn på sex, hvor lyst hun har på sex med han, at han godt kan få hun når han vil, osv. Han svarer lignende.

Jeg har gjort det slutt med kjæresten og jeg er ganske så knust. Han også, og jeg tror ikke han har kontakt med hun. Han angrer og ber om tilgivelse. Men jeg orker ikke.

Moralen hennes i forhold til å ligge unna menn i forhold vet du jo allerede at er lav. Hva ønsker du å oppnå med å konfrontere henne sånn bortsett fra å gjøre henne oppmerksom på at du vet at hun gjerne legger seg på rygg for exen din? Jeg forstår at du er opprørt og sint, men jeg ville tenkt meg nøye om før jeg konfronterte henne med dette. 

Anonymous poster hash: 3bb0c...482

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547420
Del på andre sider

AnonymBruker

Moralen hennes i forhold til å ligge unna menn i forhold vet du jo allerede at er lav. Hva ønsker du å oppnå med å konfrontere henne sånn bortsett fra å gjøre henne oppmerksom på at du vet at hun gjerne legger seg på rygg for exen din? Jeg forstår at du er opprørt og sint, men jeg ville tenkt meg nøye om før jeg konfronterte henne med dette. 

Hvorfor ville du tenkt deg nøye om? Det hjelper meg på en måte å si ifra hva jeg synes om dette. Si til henne at jeg trodde at hun var en ålreit dame. Jeg er utrolig skuffet. Har møtt på hun og småpratet med hun mange ganger. Jeg hadde aldri gjort noe som hun gjorde, men hvis jeg hadde gjort det og hatt noe samvittighet så hadde jeg fått et stikk i magen og blitt flau dersom kjæresten til mannen jeg hadde tatt slik kontakt med hadde sendt meg en melding. Føler bare for å si fra til henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547424
Del på andre sider

Hvordan skulle jeg kunne ha kvernet om det? jeg fant det jo ut for tre dager siden...

Javel, da er det flere av dere som har kjærester med spesielle interesser som medfører mye festing og at han har en venninne som er en gammel venn og er ute etter ham. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547426
Del på andre sider

Problemstillingen er langt ifra enestående. Løse spekulasjoner om identitet og beskyldninger om trolling har blitt et problem på DOL.

Det er ikke noe nytt problem. Det har vært slik i alle år. Hvorfor er det så mange som orker å kommentere hvis de tror at noen har skrevet om en problemstilling før?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547438
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor ville du tenkt deg nøye om? Det hjelper meg på en måte å si ifra hva jeg synes om dette. Si til henne at jeg trodde at hun var en ålreit dame. Jeg er utrolig skuffet. Har møtt på hun og småpratet med hun mange ganger. Jeg hadde aldri gjort noe som hun gjorde, men hvis jeg hadde gjort det og hatt noe samvittighet så hadde jeg fått et stikk i magen og blitt flau dersom kjæresten til mannen jeg hadde tatt slik kontakt med hadde sendt meg en melding. Føler bare for å si fra til henne.

Jeg ville tenkt meg nøye om fordi slike handlinger ofte har ringvirkninger i form av at andre får vite, da hennes side av saken osv osv. Det baller ofte på seg for å si det enkelt. Denne "runddansen" vil derfor i fremtiden oppta mer av tiden og energien din enn det jeg ville anse som nødvendig i forhold til hva jeg ville føle at jeg fikk igjen for det av positiv karakter.

Dessuten har jeg ofte erfart at når man er i følelsesmessig opprør er man sjelden reflektert. Man er følelsestyrt. Man bør ikke handle når man er "der". Både fordi man ofte ikke ser hva som kan komme i retur/hva det forårsaker og også fordi min erfaring sier at det aller beste i de aller fleste tilfeller er å heve seg over og med det komme seg videre. Denne damen er trolig ikke verd din tid og energi. Dere vil aldri bli bestiser. Hun vil aldri kunne tilføre deg noe godt. Og at hun blir mulig flau er av veldig liten betydning for deg i forhold til ditt videre liv. "Hevnaktige" greier har også en tendens til å gjøre noe med deg følelsesmessig som kun du betaler prisen for, i form av at dette er det som fyller hodet ditt når du heller kan fylle det med noe vakkert, positivt, fremtidsrettet, noe som gir deg noe og noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547446
Del på andre sider

Det var han som hadde forpliktelser i forhold til deg, ikke hun.

Hva venter du å oppnå med å sende henne en melding?

Ellers er nok det beste å la det ligge. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547491
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Problemet er ikke damens moral men din eks' moral. Om han hadde svart "Beklager, jeg er i et forhold og tenker at det ikke er ok å fortsette med slik prat på si" hadde du sannsynligvis hverken vært singel eller sint nå. Den eneste du kan laste er eksen.

Så man kan altså ikke laste noen for å sende sex-sms til kjæresten? Så tolerant er ikke jeg overfor mine venner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547617
Del på andre sider

Så man kan altså ikke laste noen for å sende sex-sms til kjæresten? Så tolerant er ikke jeg overfor mine venner.

Ts er ute etter å finne syndebukken og straffe denne. Det kommer ikke noe godt ut av å ta damen, det er eks-mannen som har vært illojal. Underliggende i mitt svar er det faktum at dette er en eks - hun må bare legge det bak seg.

Har forøvrig stått i ts' sko engang for mange år siden. En av min manns kollegaer sendte en åpenbar flørtende melding, og han løste det som jeg foreslo til ts. I tillegg til å svare at han ikke ønsket private meldinger fra henne igjen, sa han også at han allerede hadde vist meldingen til meg (hun hadde møtt meg mange ganger, og vi møttes flere ganger etter dette også). Man kan ikke garantere seg mot at andre ikke faller for ens partner, men man kan skape tydelighet på at det ikke er noe partneren trenger å uroe seg over. I vår situasjon ga det meg en følelse av at han tydelig viste henne at det var han og meg mot henne, og hun sendte aldri annet enn jobbmeldinger etter dette. Hun var også alltid på andre siden av rommet på julebord/ sommerfest etc etter dette, og det skjønner jeg godt. Hun var jo avkledd og "avslørt", og visste at jeg visste det også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547642
Del på andre sider

AnonymBruker

Forslag: Vis din kjæreste at gresset ikke er grønnere på andre siden av gjerdet, vær grei mot ham, gi ham lyst til å bli hos deg. Gi ham så intens sex at det ikke frister å gå andre steder. Sex er et lim mellom par.

Så kan du på veldig forsiktig måte si at du ikke ønsker å miste ham og at han ikke må la seg friste av andre. Si rett ut at du er glad i ham. Husk at anklager og kvasse reaksjoner ikke hjelper, men kan gjøre det verre for deg. Du må ikke gi inntrykk av å ha snoket på hans Facebook, men fortell bare det du har sett å hørt fra andre. Har du ikke andre kilder, må du la være å si noe om flørtingen dem i mellom.

Da først kan du eventuelt sende melding til denne eksdama, men i så fall bare en gang og legg vekt på å være høflig. Si at du har hørt om hennes forsøk på "tyvfiske" fra bekjente, men for all del ikke gi inntrykk av å ha lest på din kjærestes Facebook. Har du ikke andre kilder, så la være å sende melding.

Husk på at den meldingen også kan bli videresendt til din kjæreste og da kan du ikke være bekjent av noe som kan oppfattes som krenkende. For det kan din kjæreste oppfatte negativt.

Jeg tviler på at du oppnår noe som helst ved å sende en slik melding. Du advarer bare henne og hun blir mer forsiktig for å ikke avsløre seg.

Anonymous poster hash: 88c2c...8ba

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547748
Del på andre sider

AnonymBruker

Forslag: Vis din kjæreste at gresset ikke er grønnere på andre siden av gjerdet, vær grei mot ham, gi ham lyst til å bli hos deg. Gi ham så intens sex at det ikke frister å gå andre steder. Sex er et lim mellom par.

Så kan du på veldig forsiktig måte si at du ikke ønsker å miste ham og at han ikke må la seg friste av andre. Si rett ut at du er glad i ham. Husk at anklager og kvasse reaksjoner ikke hjelper, men kan gjøre det verre for deg. Du må ikke gi inntrykk av å ha snoket på hans Facebook, men fortell bare det du har sett å hørt fra andre. Har du ikke andre kilder, må du la være å si noe om flørtingen dem i mellom.

Da først kan du eventuelt sende melding til denne eksdama, men i så fall bare en gang og legg vekt på å være høflig. Si at du har hørt om hennes forsøk på "tyvfiske" fra bekjente, men for all del ikke gi inntrykk av å ha lest på din kjærestes Facebook. Har du ikke andre kilder, så la være å sende melding.

Husk på at den meldingen også kan bli videresendt til din kjæreste og da kan du ikke være bekjent av noe som kan oppfattes som krenkende. For det kan din kjæreste oppfatte negativt.

Jeg tviler på at du oppnår noe som helst ved å sende en slik melding. Du advarer bare henne og hun blir mer forsiktig for å ikke avsløre seg.

Anonymous poster hash: 88c2c...8ba

Vi har hatt mye sex så det er overhode ikke mangel på sex i forholdet som gjør at han gir etter. Jeg er nå usikker på om jeg skal gi han en sjanse til eller ikke. Han trygler, men jeg vet ikke. Føler hvertfall for å sende denne damen en melding, men har ikke gjort det enda. Så usikker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399275-s%C3%A5-sint/#findComment-3547922
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...