Gå til innhold

slagsymptomer bare angst sa psykiateren.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg er kjempetrøtt i dag. Og jeg såg en blå lysstråle i et sekund foran det høyre øyet. Psykiateren sier det bare er angst når jeg er nummen i halve kroppsdel. Selv om nummenhet en varer lenge og selvom jeg blir lam og skjev i fjeset så er det bare angst. Skal jeg stole på han? Jeg er ikke lam i dag men om jeg blir det skal jeg bare konkludere med at det er angst da? Jeg har nemlig lest at lammelser på halve siden kan være slag.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399300-slagsymptomer-bare-angst-sa-psykiateren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er kjempetrøtt i dag. Og jeg såg en blå lysstråle i et sekund foran det høyre øyet. Psykiateren sier det bare er angst når jeg er nummen i halve kroppsdel. Selv om nummenhet en varer lenge og selvom jeg blir lam og skjev i fjeset så er det bare angst. Skal jeg stole på han? Jeg er ikke lam i dag men om jeg blir det skal jeg bare konkludere med at det er angst da? Jeg har nemlig lest at lammelser på halve siden kan være slag.

Men slag går vel ikke over fra en dag til den neste? Har du skjevhet i ansiktet pga slag vil jeg tro det vedvarer over lengre tid.

Anonymous poster hash: c5aa8...679

Annonse

Ok. Hva Gjør jeg hvis det skjer om natten? Da er jo fastlegen stengt. Legevakten kan jeg ikke ringe til for de er vel også stengt.

Legevakten er åpen så lenge fastlegen er stengt, altså etter vanlig kontortid og frem til fastlegen åpner igjen neste morgen. I alle fall på større steder.

Annonse

Ok. Så den gangen jeg får lammelse på halve kroppsdel så skal jeg bare ta det med ro?

Du går til lege og får undersøkt hva det er. Hvis de sier at de ikke finner noe og det sannsynligvis er angst så blir du lettet. Angst kan du bli bedre av, slag kan du dø av eller få varig men av.

Ok. Saken er at jeg har aldri angst når nummenhet en på venstre side skjer. Jeg har også hatt migrene på venstre side før.

Hvis nummenheten kommer og går er det neppe angst. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at du aldri har angst når du er nummen på venstre side. Hvordan vet du det?

Blomsterfluen

Hvis nummenheten kommer og går er det neppe angst. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at du aldri har angst når du er nummen på venstre side. Hvordan vet du det?

Fordi jeg slet med angst i ungdomsårene of da hadde jeg ikke de samme symptomene. Og jeg kjenner når jeg har angst og det har jeg ikke hatt siden ungdomsårene.

Du skriver ofte om kroppslige fenomener som du lurer på om er sykdom. Mesteparten av det du nevner virker å være helt vanlige kroppslige fornemmelser som de fleste av oss ikke vil lure på om er sykdom, slik du gjør. Jeg tror du feiltolker en del signaler fra kroppen din.

En god huskeregel kan være at symptomer som forsvinner igjen raskt, ikke er noe å bry seg om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...