Gå til innhold

Abilify og uro. Oppstartsproblem eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg er begynt på 10mg abilify. Og jeg opplever en veldig sterk uro. Problemet er at jeg hadde uro før oppstart også, men jeg er usikker på om den var så sterk som nå. Det er vanskelig å skille synes jeg. 

Hvis det kommer av abilifyen, er det vanlig? Vil det gå over etterhvert om jeg bare holder ut? Hvor lenge kan slike oppstartsproblemer vare? 

Akeniton, kan det være noe å prøve? 

Hvor vanlig er økt matlyst som bivirkning? 

Mvh

veldigsliten jente med KPTSD. 

Anonymous poster hash: 905b9...7b2
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399383-abilify-og-uro-oppstartsproblem-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Hei. 

Jeg er begynt på 10mg abilify. Og jeg opplever en veldig sterk uro. Problemet er at jeg hadde uro før oppstart også, men jeg er usikker på om den var så sterk som nå. Det er vanskelig å skille synes jeg. 

Hvis det kommer av abilifyen, er det vanlig? Vil det gå over etterhvert om jeg bare holder ut? Hvor lenge kan slike oppstartsproblemer vare? 

Akeniton, kan det være noe å prøve? 

Hvor vanlig er økt matlyst som bivirkning? 

Mvh

veldigsliten jente med KPTSD. 

Jeg ble også urolig av abilify, mener du uro som i angst eller kriblinger? Siden du nevner akineton?

AnonymBruker

Jeg ble også urolig av abilify, mener du uro som i angst eller kriblinger? Siden du nevner akineton?

Det er vel en blanding men kanskje aller mest kribling. Hm, vanskelig å skille helt, men jeg har en fryktelig uro inni meg. Angsten er jeg "vant" til. Men ikke denne type uro. 

stjernestøv

Det er vel en blanding men kanskje aller mest kribling. Hm, vanskelig å skille helt, men jeg har en fryktelig uro inni meg. Angsten er jeg "vant" til. Men ikke denne type uro. 

Kribleuro er forferdelig og det er vanskelig å sitte i ro, du kan jo prøve akineton å se om det hjelper. Syns det var helt grusomt med den kriblingen jeg, og ikke alltid akineton hjalp...da sa de det var angst/en annen uro jeg hadde. Det var det ikke, det var som maur krøyp inni meg.

AnonymBruker

Kribleuro er forferdelig og det er vanskelig å sitte i ro, du kan jo prøve akineton å se om det hjelper. Syns det var helt grusomt med den kriblingen jeg, og ikke alltid akineton hjalp...da sa de det var angst/en annen uro jeg hadde. Det var det ikke, det var som maur krøyp inni meg.

Takk for svar.

Uroen sitter kanskje mest i magen? Men ellers i hele kroppen og. Jeg klarer nesten ikke mer men vil så gjerne ikke virke vanskelig:(

Annonse

stjernestøv

Takk for svar.

Uroen sitter kanskje mest i magen? Men ellers i hele kroppen og. Jeg klarer nesten ikke mer men vil så gjerne ikke virke vanskelig:(

Hos meg satt den overalt men mest i bena, lå og danset i sengen og fikk ikke sove. Du er jo ikke vanskelig og de må ta deg på alvor, dette er deg det gjelder. Snakk med dem om det. Håper du får sove, god natt :)

• 10 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...