AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Lever et solitært liv, men i dag er all kontakt bare "hei" og "takk" i kassa på butikken. Og nå føler jeg meg "rar"... tidligere i dag begynte det å "hogge" inne i meg når jeg hørte lyden av andre mennesker. Snakking. Nå i stad var jeg litt skjelven (på et vis), og følte at det var noe med synet... at jeg på en måte fikk litt tunellsyn. Så jo det rundt og, men det var svakt. Og så gikk jeg ut en tur, fordi jeg tenkte jeg hadde sittet for lenge i det samme rommet. Samme der. Har liksom dårlig koordinasjon, for det er som jeg er "borte" på et vis. Så jeg ble litt forsiktig. Føler meg sliten men er for urolig til å ligge stille, må på en måte ha "distraksjoner". Jeg lurer på hva dette er, om det er en slags angst? Bruker antipsykotika, og dette er litt av det samme som skjedde når jeg seponerte den tidligere... mye verre da, da. Takknemlig for svar. Anonymous poster hash: e5411...a85 0 Siter
slabbedask Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Bruker antipsykotika, og dette er litt av det samme som skjedde når jeg seponerte den tidligere... mye verre da, da. Kan det være symptomer på det du tar antipsykotika mot? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Kan jo være det, ja... tror du det er det? Øh, når jeg tenker meg om så var jeg jo sånn før jeg begynte på medisiner. Måtte bare tenke litt. Hadde endel vrangforestillinger da, så er ikke like "klar" hukommelse... Dritt. Jeg som planla å halvere dosen... er det ikke realistisk det da? Men det er jo merkelig. Altså endel av det jeg skrev om har jeg hele tiden, men ikke det tunellsynet... eller hva man skal kalle det. Føler meg ikke sånn skvetten til vanlig, heller. Sånn at hvis det dukker opp en katt så skvetter jeg. Eller lysene fra en bil. Er det ikke sånn det er å ha angst? Mener å ha lest en bok om en dame som opplevde noe lignende, og i boken stod det angstanfall. Men, det var jo bare en roman da... Anonymous poster hash: e5411...a85 0 Siter
slabbedask Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Kan jo være det, ja... tror du det er det? Når er ikke jeg doktor da, jeg bare synser i vei om ting jeg ikke har det minste greie på... Øh, når jeg tenker meg om så var jeg jo sånn før jeg begynte på medisiner. Måtte bare tenke litt. Hadde endel vrangforestillinger da, så er ikke like "klar" hukommelse... Dritt. Jeg som planla å halvere dosen... er det ikke realistisk det da? Men det er jo merkelig. Altså endel av det jeg skrev om har jeg hele tiden, men ikke det tunellsynet... eller hva man skal kalle det. Føler meg ikke sånn skvetten til vanlig, heller. Sånn at hvis det dukker opp en katt så skvetter jeg. Eller lysene fra en bil. Er det ikke sånn det er å ha angst? Angst kan arte seg på så mange måter, men det kan nok være angst. Hadde du en slags uvirkelighetsfølelse? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Absolutt uvirkelighetsfølelse. ikke når jeg var inne, men når jeg kom ut. Lurte på om jeg drømte? Eller om jeg innbilte meg alle de rare tingene... det var som om "noe" prøvde å ta meg over... men da ble jeg redd og skjerpet meg, så klarte å holde det unna... dette "noe" var ikke noe ytre, men min underbevissthet. Føltes som jeg var i ferd med å drukne i min egen underbevissthet. Men, heldigvis holdt jeg meg flytende fordi jeg ble redd, uten å få panikk. Takk for at du hjelper, selv om du sier du er ufaglært. :-) Anonymous poster hash: e5411...a85 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. juli 2014 Skrevet 7. juli 2014 Absolutt uvirkelighetsfølelse. ikke når jeg var inne, men når jeg kom ut. Lurte på om jeg drømte? Eller om jeg innbilte meg alle de rare tingene... det var som om "noe" prøvde å ta meg over... men da ble jeg redd og skjerpet meg, så klarte å holde det unna... dette "noe" var ikke noe ytre, men min underbevissthet. Føltes som jeg var i ferd med å drukne i min egen underbevissthet. Men, heldigvis holdt jeg meg flytende fordi jeg ble redd, uten å få panikk. Takk for at du hjelper, selv om du sier du er ufaglært. :-) Anonymous poster hash: e5411...a85 Tror det har noe mot det du tar ap mot, så skremmende. Uvirkelighetsfølelse er ubehagelig- 0 Siter
slabbedask Skrevet 8. juli 2014 Skrevet 8. juli 2014 Absolutt uvirkelighetsfølelse. ikke når jeg var inne, men når jeg kom ut. Lurte på om jeg drømte? Eller om jeg innbilte meg alle de rare tingene... det var som om "noe" prøvde å ta meg over... men da ble jeg redd og skjerpet meg, så klarte å holde det unna... dette "noe" var ikke noe ytre, men min underbevissthet. Føltes som jeg var i ferd med å drukne i min egen underbevissthet. Men, heldigvis holdt jeg meg flytende fordi jeg ble redd, uten å få panikk. Kan være angst (uvirkelighetsfølelse + angst er veldig ubehagelig/skremmende). Kan være noe "annet". Takk for at du hjelper, selv om du sier du er ufaglært. :-) Har lang erfaring da;) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 Skrevet 8. juli 2014 Takk for svarene... tok noen sovepiller nå jeg. Sover så "lett" for tiden... slumring, liksom. Kanskje det er derfor... selv om jeg ligger mange nok timer i sengen... har pågått i mange uker. Hvis doktoren leser dette og har anledning til å svare så lurer jeg på om det er frarådelig å halvere dosen med antipsykotika etter sommeren (når jeg får time igjen). Ev. minke med 25%. (Har et lite ønske om å redusere litt siden jeg føler at jeg blir ofte dorsk av dem.) Anonymous poster hash: e5411...a85 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.