Gå til innhold

Fortelle om drømmer til psykiater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en føler at drømmer (om natta) har noe symbolsk over seg, og har lyst til å fortelle dem til noen fordi jeg føler de betyr noe for meg.

Hvordan kan en psykiater reagere på det?, vil hun kunne tro at jeg begynner å bli psykotisk igjen, siden jeg er opptatt av drømmer?

Er usikker om jeg skal fortelle om det.

Føler meg ellers helt frisk fra rare psykotiske tanker. Anonymous poster hash: 5e73a...fd8

motorPrøysen
Skrevet

Det er helt naturlig å fortelle psykiateren sin om drømmer når de betyr noe for en. Å være opptatt av drømmer indikerer i seg selv ikke psykose.

Skrevet

Drømmer kan vel si litt om tilstanden din, men innholdet i drømmene er bare rot og kaos.

AnonymBruker
Skrevet

Drømmer kan vel si litt om tilstanden din, men innholdet i drømmene er bare rot og kaos.

Ja. Tror ikke man kan få en fornuftig analyse av drømmer. De kan tolkes hipp som happ.

Anonymous poster hash: 500c4...db4

Skrevet

Jeg kan dekonstruere mine drømmer, og ser da at de ulike elementene peker tilbake på ting jeg opplever i hverdagen, symboler på min angst, tidligere hendelser osv. Jeg kan finne en mening i omtrent alt jeg drømmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...