Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må bare beskrive EN situasjoN til dere og få noen synspunkt. Jeg vet ikke om jeg er urimelig her eller hva.

Kjæresten min bor på samme sted  (ikke hus) som meg, men han er fra en helt annen plass i landet. Vi har vært kjærester i ett år og jeg har vært på hjemstedet hans en gang. Han har masse familie her også som jeg har hilst på og jeg har vært sammen med mange av de. I sommer ville ha dra to uker til hjemplassen sin og spurte om jeg ville være med. Han skal opp og treffe masse familie.

Jeg var litt usikker, jeg har vært med på utallige besøk med familien hans og hver gang blir jeg sittende litt utenfor å høre på de prate om mennesker jeg ikke kjenner. DERFOR og fordi jeg har et barn som ikke skulle til faren sin før nå sa jeg at jeg gjerne ville være med, men bare en uke, ikke to.

En dag i den uken jeg skal være der skal han på et klassetreff med gamleklassen. Dette skal være både fre og lør for de som vil, men han skulle være lørdagen. Da skal jeg være hjemme med moren hans og det er jo helt greit. Men etter at vi hadde bestilt flybilletter sier han at han vil være der fredagen også.

Da ble jeg litt irritert. Han fester SÅ mye her hjemme og når vi har ferie sammen og jeg skal dra helt der så synes jeg det er dumt at han drar ut to kvelder av syv på noe som jeg ikke kan være med på. Eller ikke kvelder, for dette varer hele dagen også, hvertfall lørdagen. Vi hadde en diskusjon rundt dette og kom frem til at i tillegg til lørdagen så kunne han på fredagen være med til kvelden og så dra på byen og så kunne vi møtes der. 

Nå, to dager før jeg skal dra så sier han at han ikke kan garantere at han drar tidlig fredagen og møter meg. Men han velger jo akkurat hva og hvor mye av dette han skal være med på. Det er mange av de som kun er der lørdagen.

Så det synes jeg blir veldig dumt. Når han fester så fester han gjerne HELE natten til morgenen. Det er også en greie. Han blir også helt "idiot" i fylla. Jeg har sagt til han det jeg mener ang. fredagen og at jeg IKKE vil at han på lørdagsfesten holder på hele natt til søndag slik at hele søndagen går bort i tillegg. Med det mener jeg at han kan komme hjem klokka to. Er jeg urimelig?

Hvis NOEN sitter til klokka syv på morgenen så gjør han det også hvis han ikke bestemmer seg på forhånd..

Jeg har ikke lyst å dra der hvis tre dager går bort. Føler han bryter avtaler. Jeg hadde ikke ønsket å være med på så mye og så lenge hvis han var med meg en plass og jeg ikke kunne inkludere han. Hva synes dere om dette? Trenger virkelig synspunkter. Han gidder ikke å svare meg en gang på dette med å feste hele natt til søndag. Vi har en diskusjon på sms. Jeg vil at vi blir enige om dette FØR jeg kommer slik at det ikke blir dårlig stemning der..

Anonymous poster hash: c571b...719
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes du setter rimelige grenser. Om han likevel velger å kjøre sitt eget løp, dvs. ikke treffer deg senere på fredagen og fester til tidlig morgen påfølgende kveld, så søndagen også går med, har du etter min mening en egosentrisk kjæreste som ikke respekterer deg og dine behov i noen særlig grad. 

Anonymous poster hash: 853d1...0e3
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/#findComment-3551814
Del på andre sider

AnonymBruker

Må bare beskrive EN situasjoN til dere og få noen synspunkt. Jeg vet ikke om jeg er urimelig her eller hva.

Kjæresten min bor på samme sted  (ikke hus) som meg, men han er fra en helt annen plass i landet. Vi har vært kjærester i ett år og jeg har vært på hjemstedet hans en gang. Han har masse familie her også som jeg har hilst på og jeg har vært sammen med mange av de. I sommer ville ha dra to uker til hjemplassen sin og spurte om jeg ville være med. Han skal opp og treffe masse familie.

Jeg var litt usikker, jeg har vært med på utallige besøk med familien hans og hver gang blir jeg sittende litt utenfor å høre på de prate om mennesker jeg ikke kjenner. DERFOR og fordi jeg har et barn som ikke skulle til faren sin før nå sa jeg at jeg gjerne ville være med, men bare en uke, ikke to.

En dag i den uken jeg skal være der skal han på et klassetreff med gamleklassen. Dette skal være både fre og lør for de som vil, men han skulle være lørdagen. Da skal jeg være hjemme med moren hans og det er jo helt greit. Men etter at vi hadde bestilt flybilletter sier han at han vil være der fredagen også.

Da ble jeg litt irritert. Han fester SÅ mye her hjemme og når vi har ferie sammen og jeg skal dra helt der så synes jeg det er dumt at han drar ut to kvelder av syv på noe som jeg ikke kan være med på. Eller ikke kvelder, for dette varer hele dagen også, hvertfall lørdagen. Vi hadde en diskusjon rundt dette og kom frem til at i tillegg til lørdagen så kunne han på fredagen være med til kvelden og så dra på byen og så kunne vi møtes der. 

Nå, to dager før jeg skal dra så sier han at han ikke kan garantere at han drar tidlig fredagen og møter meg. Men han velger jo akkurat hva og hvor mye av dette han skal være med på. Det er mange av de som kun er der lørdagen.

Så det synes jeg blir veldig dumt. Når han fester så fester han gjerne HELE natten til morgenen. Det er også en greie. Han blir også helt "idiot" i fylla. Jeg har sagt til han det jeg mener ang. fredagen og at jeg IKKE vil at han på lørdagsfesten holder på hele natt til søndag slik at hele søndagen går bort i tillegg. Med det mener jeg at han kan komme hjem klokka to. Er jeg urimelig?

Hvis NOEN sitter til klokka syv på morgenen så gjør han det også hvis han ikke bestemmer seg på forhånd..

Jeg har ikke lyst å dra der hvis tre dager går bort. Føler han bryter avtaler. Jeg hadde ikke ønsket å være med på så mye og så lenge hvis han var med meg en plass og jeg ikke kunne inkludere han. Hva synes dere om dette? Trenger virkelig synspunkter. Han gidder ikke å svare meg en gang på dette med å feste hele natt til søndag. Vi har en diskusjon på sms. Jeg vil at vi blir enige om dette FØR jeg kommer slik at det ikke blir dårlig stemning der..

Jeg hadde ikke dratt. Det ser ut til at han strekker og strekker strikken. Selv om han sier noe nå, ombestemmer han seg kanskje mens dere er der. Drar du, får du ikke gjort så mye med det.

Lar du vær å dra, forteller du han med det for ettertiden at han ikke får i pose og sekk, og at du ikke finner deg i å bli "overkjørt" og "dratt i". 

Når det er sagt, synes jeg det må være helt greit at han får en kveld og natt i lag med gamle kamerater, og at du må finne deg i sitte hjemme med "svigermor" en kveld (og dette har du jo ikke problemer med heller), men det er måten han skal endre og utvide jeg reagerer på. Du må vite hva du har å forholde deg til.  

Anonymous poster hash: 8e64d...f33

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/#findComment-3551815
Del på andre sider

Urimelig? Både ja og nei. At du ikke orker dette fyllegreiene hans skjønner jeg veldig godt, men jeg hadde ikke tatt en opprydning akkurat nå. Det er klassetreff-helg og jeg synes ikke du skal dirigere om han skal være der en kveld eller 3, det får han avgjør selv. Vil du bli med så bli med men ikke furt. Jeg hadde gjort som lillemus og heller slappet av hjemme, med mindre svigermora er hyggelig å tilbringe tid med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/#findComment-3551864
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Urimelig? Både ja og nei. At du ikke orker dette fyllegreiene hans skjønner jeg veldig godt, men jeg hadde ikke tatt en opprydning akkurat nå. Det er klassetreff-helg og jeg synes ikke du skal dirigere om han skal være der en kveld eller 3, det får han avgjør selv. Vil du bli med så bli med men ikke furt. Jeg hadde gjort som lillemus og heller slappet av hjemme, med mindre svigermora er hyggelig å tilbringe tid med.

Takk for svar til alle. Jo, men jeg synes jo det er litt dårlig gjort å endre mening og plutseliig også ville være med på fredagen etter at jeg har bestilt flybillett.. Det er ikke bare for meg å være hjemme og la vær å reise, flybilletten var ganske dyr og de pengene vil jeg ikke få igjen. Jeg synes det er helt greit at han er med på klassetreffet lørdagen og kan gjerne sitte sammen med moren hele lørdagen og kvelden. Eneste jeg sier er at han får la vær å drikke hele natten nå når jeg er der slik at det ødelegger søndagen også. Og at hvis ikke vi kan møtes fredagen på kvelden så synes jeg det er dårlig gjort at han skal være med også denne dagen. 

Det er jo ikke slik at jeg sier at han kun "får" være med på dette ett par timer, opplegget er hele lørdagen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/#findComment-3551896
Del på andre sider

Takk for svar til alle. Jo, men jeg synes jo det er litt dårlig gjort å endre mening og plutseliig også ville være med på fredagen etter at jeg har bestilt flybillett.. Det er ikke bare for meg å være hjemme og la vær å reise, flybilletten var ganske dyr og de pengene vil jeg ikke få igjen. Jeg synes det er helt greit at han er med på klassetreffet lørdagen og kan gjerne sitte sammen med moren hele lørdagen og kvelden. Eneste jeg sier er at han får la vær å drikke hele natten nå når jeg er der slik at det ødelegger søndagen også. Og at hvis ikke vi kan møtes fredagen på kvelden så synes jeg det er dårlig gjort at han skal være med også denne dagen. 

Det er jo ikke slik at jeg sier at han kun "får" være med på dette ett par timer, opplegget er hele lørdagen..

Jeg har ganske stor forståelse for at begeret ditt renner over, men jeg synes ikke at denne situasjonen (altså rett før avreise) er den rette for å ta en diskusjon. At han ombestemmer seg og gjerne vil være der flere dager/kvelder er helt greit i mine øyne men surt med biletten din. Men jeg ser på dette som noe større enn den klassefesthelgen, det går langt dypere enn en helg hvor han bestemmer og ombestemmer seg og ganske garantert havner på grøftefylla både en og 5 ganger. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/#findComment-3551963
Del på andre sider

Det er ikke bare for meg å være hjemme og la vær å reise, flybilletten var ganske dyr og de pengene vil jeg ikke få igjen.

Jeg hadde ikke brydd meg om de pengene - du har vel ikke kjøpt flybilletten for å sitte hjemme med svigermor hele helgen? Kanskje det får øynene hans opp også om du blir hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/#findComment-3552122
Del på andre sider

Det er ikke bare for meg å være hjemme og la vær å reise, flybilletten var ganske dyr og de pengene vil jeg ikke få igjen.

Det høres jo ut til at du burde valgt å være med den andre uka han er der, altså ikke den uka det er klassefest, men det er sikkert en grunn til at det ble som det ble.   

Skal dere være en kalenderuke, altså slik at denne klassefest-helgen er i starten eller i slutten av oppholdet ditt (og ikke på midten)?  I så fall kan du endre den ene billetten, altså enten reise hjem før festhelgen eller komme når den er over.  Det koster ofte mye mindre å endre en t/r-billett på den måten, enn å avbestille den du har og deretter bestille en ny.  Selv om det er en lavprisbillett som i utgangspunktet ikke kan forandres (gratis), får du opp lavere priser enn ved nybestilling, hvis du endrer (bare) tidspunktene.

Med forbehold om at dette forslaget kommer for sent og om at dette kan variere mellom flyselskapene - er det f.eks. Widerøe, gjetter jeg på at det jeg skrev over, ikke stemmer i sommerferietiden... 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/#findComment-3552135
Del på andre sider

Da jeg var 18 - 19 år var jeg i tilsvarende situasjon - dvs. være med kjæresten på ferie til hans hjemsted. Ingen barn den gang.  Han var på fylla flere kvelder. Jeg var med, og syntes ikke det var noe trivelig.  Det var snakk om stupfyll, ikke hyggelig vennelag - som er noe helt annet. 

Poenget er - den gangen fant jeg meg i det.  Nå er jeg voksen, og i din situasjon ville jeg valgt å bli hjemme. Det med flybilletten ville jeg sett som et ekstra stikk til ham og ville bare sagt at de pengene bryr jeg meg ikke om.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399736-er-jeg-urimelig/#findComment-3552150
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...