Gå til innhold

Påvirkes du av terrortrusselen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

selv om det var en som kunne se ut som en selvmordsbomber på banen! ( les: heldekkende burka, skummelt)....

I varmen !?!

Anonymous poster hash: 65af0...7c7

stjernestøv
Skrevet

Jeg var overveide om jeg skulle ta bane eller buss til jobb i dag. Tenkte at det er litt mer utsatt å ta bane enn en lokalbuss uti "hyttiheita". Men konklusjonen min ble at jeg stoler på myndighetene og skjer det så skjer det. Orket ikke sitte på en varm buss, selv om det var en som kunne se ut som en selvmordsbomber på banen! ( les: heldekkende burka, skummelt)....

Men det gikk bra:)

De fleste muslimer er sikkert fredelige folk, men må innrømme at jeg er redd dem mer enn noen andre. Det er så ekstremt, så mye hellig krig :(

AnonymBruker
Skrevet

De fleste muslimer er sikkert fredelige folk, men må innrømme at jeg er redd dem mer enn noen andre. Det er så ekstremt, så mye hellig krig :(

Religioner altså..Skaper bare crazy folk her i verden!!

Skrevet

Nei, dersom de hadde sagt vi skal gjøre en terrorhandling mot by X i område Y i noen dagers tidsrom, så hadde jeg nok vurdert å holde meg borte fra det området, men når alt og alle kan være mål så får det gå som det går

Enig

Skrevet

Hva tenker du om informasjonen som nylig ble gitt om terrortrusselen? Tror du at du kommer til å ta "forholdsregler" for å redusere risikoen for deg og dine nærmeste?

Det påvirker meg nesten ikke i hele tatt. Og grunnen til at jeg skriver "nesten ikke " er at det tordnet noe så j***** i kveld at jeg var en kjapp tur innom tanken - men fornuften tok raskt over for det var jo ikke bare dette ene "symptomet" på tordenvær vi hadde.

stjernestøv
Skrevet

Religioner altså..Skaper bare crazy folk her i verden!!

Ja det er helt sprøtt at verden er full av sånne folk, skummelt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med DexterMorgan, så lenge terrortrusselen er så vag at vi verken vet når, hvor eller hvordan, er det pent lite å få gjort sånn egentlig.

Jeg er litt ekstra obs på å se rundt meg, men ellers lever jeg helt som normalt. Ellers må nok et par familiemedlemmer kutte ferien tidlig i år, så jeg påvirkes selvsagt av dette. Men jeg ferdes fortsatt på de samme stedene. 

Anonymous poster hash: db252...d7f
Skrevet

Det er litt creepy å tenke på at dette kan skje i Norge nå. Men tenk på de som lever med denne frykten hver eneste dag?

Det blir bare nok en påminnelse (for min del) om hvor godt vi har det i Norge.

stjernestøv
Skrevet

Det er litt creepy å tenke på at dette kan skje i Norge nå. Men tenk på de som lever med denne frykten hver eneste dag?

Det blir bare nok en påminnelse (for min del) om hvor godt vi har det i Norge.

Er ikke noe godt med terrortrusler! Norge er et lite land.

Skrevet

Er ikke noe godt med terrortrusler! Norge er et lite land.

Nei, selvsagt ikke. Jeg skjønner det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner att dersom det blir noe terror fra islamistisk hold, så vil det bli haraball mht toleranseutviklingen. Støre prater om mer mangfold, her jeg bor er det jaggu så mye mangfold, att jeg snart blir minoritet. Har ikke noe særlig sans for religionen Islam, det må jeg være ærlig på. Som enkeltindivid er de sikkert ok folk, men islamisme er hat, de som sier noe annet er naive. Selv vanlige muslimer er generelt lite tolerante når det kommer til religionskritikk, døttres valgfrihet til å gifte seg med ikke-muslimer, homofili og det er bare så latterlig lett å krenke deres religiøse følelser. Nei, islam hører hjemme i steinalderen.

Anonymous poster hash: 122d6...72f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner att dersom det blir noe terror fra islamistisk hold, så vil det bli haraball mht toleranseutviklingen. Støre prater om mer mangfold, her jeg bor er det jaggu så mye mangfold, att jeg snart blir minoritet. Har ikke noe særlig sans for religionen Islam, det må jeg være ærlig på. Som enkeltindivid er de sikkert ok folk, men islamisme er hat, de som sier noe annet er naive. Selv vanlige muslimer er generelt lite tolerante når det kommer til religionskritikk, døttres valgfrihet til å gifte seg med ikke-muslimer, homofili og det er bare så latterlig lett å krenke deres religiøse følelser. Nei, islam hører hjemme i steinalderen.

Anonymous poster hash: 122d6...72f

Fysj da, nå er du rasistisk altså.

Anonymous poster hash: 6ddb8...f58

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner att dersom det blir noe terror fra islamistisk hold, så vil det bli haraball mht toleranseutviklingen. Støre prater om mer mangfold, her jeg bor er det jaggu så mye mangfold, att jeg snart blir minoritet. 

Ja, det er en grunn til at alle etniske nordmenn snart har flyttet fra bl.a. Groruddalen. 

Anonymous poster hash: 6ddb8...f58

Skrevet

Jeg tar det med knusende ro. Allah og selvmordsbombe-korpset hans kan kysse meg midt i rævva.

AnonymBruker
Skrevet

Tar situasjonen med knusende ro og tar ingen spesielle forholdsregler. Ble påvirket i går på den måten at det ikke var noen vits å ta turen til Geiranger som planlagt (de sperret av og gjennomsøkte havna, trafikkkaos). Velvel, det kan jeg forhåpentligvis gjøre en annen gang. 

Anonymous poster hash: fc010...008
Skrevet

Jeg kom hjem til Norge med tog i dag sammen med min sønn, og det var en ganske nervøs og guffen stemning om bord. Folk var skvetne og holdt øye med hvem som gikk av og kom på. Jeg hadde gjerne holdt meg unna Oslo S i dag hvis jeg kunne, men vi måtte jo hjem. Det var bra med politi der da, både uniformerte og i sivil. Den siste biten måtte vi ta buss for tog, og da vi hadde kjørt i nesten hele veien hørte jeg sjåføren snakke med noen NSB-folk på et av stoppestedene. Hun lurte på om de kunne ta vare på en gjenglemt sekk som visstnok hadde vært på bussen siden vi forlot Oslo. Skikkelig terrorvåken hun der, altså! Enda godt den ikke inneholdt noen bombe :)

Jeg setter pris på at de går ut med dette. Det er greit å kunne følge litt med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...