Gå til innhold

Rystet!!!! Og redd!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Tenker du ønsker m god bedring xBellax , takk. Ja, piggene i helspenn, bør kanskje bli et pinnsvin i mitt neste liv . Har ikke vært flink m trening tidligere . Elendig faktisk .Klarer å si just do it til meg selv hva angår trening nå på mystisk vis driver jwg meg av gårde stort sett hver dag , lært m dette i løpet av osykemelding. Lært og sette pris på naturen , fristed og vakkert. Min skjønne hund er ikke fordømmende .Burde sagt just do it ift til alt m terapi og men blir for tungt og skremmende. Kanskje dagen i dag var det endelige bevis at jeg er terapiresistent . Skal lese om denne nye forstyrrelsen , men har utelukket den selv tidligere . Jeg har undertrykt mye motstand i meg gj livet, det er akkurat som jeg nå bare måååå ta den helt ut. Skrev om fenomenet motstand i min master og, så litt fiksert på hvordan den blir møtt. Lurer på om Nhd mener de terapiresistente skal ha kniv på strupen? Enten hører du el så blir du ignorert . Jeg kjenner det slik - ikke godt å kjenne seg halshugd og føler jeg har mistanker rettet mot meg ja.. Håper ting kan snu snart , kjenner m låst nede i en dyp mørk dal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    14

  • frosken

    13

  • stjernestøv

    8

  • XbellaX

    8

AnonymBruker

Tenker du ønsker m god bedring xBellax , takk. Ja, piggene i helspenn, bør kanskje bli et pinnsvin i mitt neste liv . Har ikke vært flink m trening tidligere . Elendig faktisk .Klarer å si just do it til meg selv hva angår trening nå på mystisk vis driver jwg meg av gårde stort sett hver dag , lært m dette i løpet av osykemelding. Lært og sette pris på naturen , fristed og vakkert. Min skjønne hund er ikke fordømmende .Burde sagt just do it ift til alt m terapi og men blir for tungt og skremmende. Kanskje dagen i dag var det endelige bevis at jeg er terapiresistent . Skal lese om denne nye forstyrrelsen , men har utelukket den selv tidligere . Jeg har undertrykt mye motstand i meg gj livet, det er akkurat som jeg nå bare måååå ta den helt ut. Skrev om fenomenet motstand i min master og, så litt fiksert på hvordan den blir møtt. Lurer på om Nhd mener de terapiresistente skal ha kniv på strupen? Enten hører du el så blir du ignorert . Jeg kjenner det slik - ikke godt å kjenne seg halshugd og føler jeg har mistanker rettet mot meg ja.. Håper ting kan snu snart , kjenner m låst nede i en dyp mørk dal

 

La meg referere hva NHD skrev til deg for noen dager siden:

 

Det siste året har jeg selv vært meget syk. Mitt beste råd til alle syke: Følg spesialistens behandlingsråd til punkt og prikke.

Når jeg tenker tilbake på alle de pasienter jeg har behandlet i over 30 år, har de fleste blitt helt bra eller så bra det er mulig med gitt diagnose. De som kommer tilbake om og om igjen, er de som ikke følger våre råd, men hele tiden vil gå sine egne veier.

Anonymous poster hash: 0ce52...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du ønsker m god bedring xBellax , takk. Ja, piggene i helspenn, bør kanskje bli et pinnsvin i mitt neste liv . Har ikke vært flink m trening tidligere . Elendig faktisk .Klarer å si just do it til meg selv hva angår trening nå på mystisk vis driver jwg meg av gårde stort sett hver dag , lært m dette i løpet av osykemelding. Lært og sette pris på naturen , fristed og vakkert. Min skjønne hund er ikke fordømmende .Burde sagt just do it ift til alt m terapi og men blir for tungt og skremmende. Kanskje dagen i dag var det endelige bevis at jeg er terapiresistent . Skal lese om denne nye forstyrrelsen , men har utelukket den selv tidligere . Jeg har undertrykt mye motstand i meg gj livet, det er akkurat som jeg nå bare måååå ta den helt ut. Skrev om fenomenet motstand i min master og, så litt fiksert på hvordan den blir møtt. Lurer på om Nhd mener de terapiresistente skal ha kniv på strupen? Enten hører du el så blir du ignorert . Jeg kjenner det slik - ikke godt å kjenne seg halshugd og føler jeg har mistanker rettet mot meg ja.. Håper ting kan snu snart , kjenner m låst nede i en dyp mørk dal

 

Jeg skulle ønske du leste litt mindre om diagnoser. 

 

Hva slags mistanker er det du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er ( les er ) en furie og at dette gjør st jeg er der jeg er nå:((((( mann & barn dratt nå , skuffende over mitt svik. Jeg hadde Grudd meg så lenge uansett , orker ikke så mange folk på en gang( som forventer at jeg skal gi av meg selv og helst fortelle om hva jeg driver m karrieremessig. Akkurat det siste egentlig ikke så farlig, har sagt til noen at jeg har vært sykmeldt. men kjenner at når jeg sliter m å være sammen m mine egne elskede blir dette for mye- skulle gjerne strukket meg, men klarte ikke. Barna gråt , særlig ett a v dem som i blant kanskje trenger m litt ekstrA:((((( er ikke opptatt av å få sympati, kun litt forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

At jeg er ( les er ) en furie og at dette gjør st jeg er der jeg er nå :((((( mann & barn dratt nå , skuffende over mitt svik. Jeg hadde Grudd meg så lenge uansett , orker ikke så mange folk på en gang( som forventer at jeg skal gi av meg selv og helst fortelle om hva jeg driver m karrieremessig. Akkurat det siste egentlig ikke så farlig, har sagt til noen at jeg har vært sykmeldt. men kjenner at når jeg sliter m å være sammen m mine egne elskede blir dette for mye- skulle gjerne strukket meg, men klarte ikke. Barna gråt , særlig ett a v dem som i blant kanskje trenger m litt ekstrA:((((( er ikke opptatt av å få sympati, kun litt forståelse.

Barna klarer seg nok, de er jo med sin pappa. Du trenger nok litt tid alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er ( les er ) en furie og at dette gjør at jeg er der jeg er nå :((((( mann & barn dratt nå , skuffende over mitt svik. Jeg hadde grudd meg så lenge uansett , orker ikke så mange folk på en gang som forventer at jeg skal gi av meg selv og helst fortelle om hva jeg driver m karrieremessig. Akkurat det siste egentlig ikke så farlig, har sagt til noen at jeg har vært sykmeldt. men kjenner at når jeg sliter m å være sammen m mine egne elskede blir dette for mye- skulle gjerne strukket meg, men klarte ikke. Barna gråt, særlig ett av dem som i blant kanskje trenger m litt ekstra:((((( er ikke opptatt av å få sympati, kun litt forståelse.

Hvis du hadde observert en annen familie der det samme skjedde, f.eks. en venninnes, hadde du sikkert ikke først og fremst tenkt på henne som en furie, men at dette var et tegn på at hun var skikkelig langt nede? 

 

Nå er det avklart, de drar uten deg.  Så spørs det hva du gjør med situasjonen - tar sjansen på å ta imot hjelp, eller kjemper imot.  Hvis du har vært sykmeldt et år, er det lite sannsynlig at dette snur eller løser seg bare ved at du får alenetid, selv om du sikkert har behov for det også.       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortsetter behandling men lurer veldig på hva som ligger til grunn for de antydninger og " undringer" psykolog lanserer . At hun renvasket meg for paranoid pf kjennes godt.. Får håpe hun bare er ute etter å utelukke andre og:((!!! Furieadferden min ser jeg på som avgrenset til det siste året.. Kan en bli pers forstyrret over natta da?? Ubegripelig og vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg fortsetter behandling men lurer veldig på hva som ligger til grunn for de antydninger og " undringer" psykolog lanserer . At hun renvasket meg for paranoid pf kjennes godt.. Får håpe hun bare er ute etter å utelukke andre og:((!!! Furieadferden min ser jeg på som avgrenset til det siste året.. Kan en bli pers forstyrret over natta da?? Ubegripelig og vondt

Bra du forstsetter behandling. Hva er en furie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furie adferd.. Eh , sånn litt labil , på tuppa og hensynsløs . Rett før jeg begynte på cipralex hadde jeg knust ting og hevet en vedkubbe i veggen.. Furieaktig.. Det samme å slamre dør til psykolog el bare ta min hatt å fordufte fra timen .. Drakk meg full en gang rett etter psykemeldingen og besvimte i gresset .. Ikke slikt man gjør .. Ble affektsint på famile , truet m selvmord v et par anledninger..Løp fra jobb rett før sykemelding , klarte ikke være der mer når ledet sa jeg ikke var sterk nok:(((((( ( sa riktig nok fra før jeg gikk at jeg ikke klarte resten av dagen..slike ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følet jeg min ærlighet om dette, som sart langt inne å fortelle om blir brukt mot meg. Er det Furieaktig og kanskje ??????!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furie adferd.. Eh , sånn litt labil , på tuppa og hensynsløs . Rett før jeg begynte på cipralex hadde jeg knust ting og hevet en vedkubbe i veggen.. Furieaktig.. Det samme å slamre dør til psykolog el bare ta min hatt å fordufte fra timen .. Drakk meg full en gang rett etter psykemeldingen og besvimte i gresset .. Ikke slikt man gjør .. Ble affektsint på famile , truet m selvmord v et par anledninger..Løp fra jobb rett før sykemelding , klarte ikke være der mer når ledet sa jeg ikke var sterk nok:(((((( ( sa riktig nok fra før jeg gikk at jeg ikke klarte resten av dagen..slike ting

Her beskriver du sannsynligvis nettopp det som gjør at psykologen lurer på om det kan være et innslag av emosjonell ustabilitet i din psykiske tilstand. Hun trekker frem noe som har vært tydelig både for henne - og også her inne synes jeg - i en lengre periode. Så har du gode argumenter for at dette ikke er typisk deg, men noe som har kommet i forbindelse med slik du har hatt det siste året. Det er ikke farlig at hun forsøker å adressere noe som for tiden er sentralt, hun forsøker bare å ta din tilstand på alvor. I stedet for å reagere med piggene helt ute, så kan du kanskje rolig si f,eks, at "ja, jeg har hatt det litt slik som folk som er typisk for enkelte med visse typer pf det siste året, men siden dette ikke har vært typisk for meg tidligere, så tror jeg ikke at jeg har har en pf". 

 

Ved å reagere så mye med piggene ut, så mister du litt muligheten til å jobbe med det som for tiden også fremstår som relasjonelle vansker.  Du skriver jo at du føler deg hatet av halve menneskeheten (kanskje ikke helt korrekt sitert) og du beskriver betydelige vansker med å forholde deg til andre. Kanskje er det bare et midlertidig problem forårsaket av depresjon, kanskje er det en forverring av noe som også har vært problematisk tidligere - om enn i mindre omfang.

 

Du sier at du oppfattet din psykolog som vennlig og hjelpende i går. Din beskrivelse av hvordan hun var i går, ligger ganske tett opp på hva du har skrevet du ønsker i terapi. Allikevel blir du gående og fortvile over hva hun har tenkt og sagt om deg, i stedet for å fokusere på at endelig er dere i gang med å jobbe med ting som reduserer din livskvalitet i betydelig grad for tiden.

 

For øvrig synes jeg fortsatt at du skal ta initiativ til å få vurdert om du er optimalt medisinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Tror ikke du er furieaktig, namnlaus. Forstår godt du føler deg rystet og redd over dette.

Men jeg synes det virker som om psykologen går litt vel hardt til verks.... Det burde holde med depresjon og beskrivelse av dine øvrige symptomer for å få innvilget AAP. Kan de ikke spare på " kruttet" til en evnt søknad om uføretrygd, liksom.......så du slipper føle det så stemplet i denne fasen du er i nå. Håper du får hjelp til å sortere følelser og reaksjoner, hos noen som kan møte deg på et menneskelig plan ( uten diagnoser )..... En prest.....kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosken : det sa jeg faktisk , jeg skjønte hva hun siktet til når hun stilte spørsmål vedr denne forstyrrelsen . Påpekte jeg mente det var kontekstbasert og måtte sees i relasjon til krisefølelse . Argumenterte m at jeg ikke har hatt slik adferd tidligere. Med cipralex er jeg for øvrig ikke særlig sint, mer spak og mindre engasjert i ting enn ellers. Jeg har beskrevet tomhetsfølelse som plutselig kan dukke opp, f eks om jeg skal gå en tur i byen. Jeg har relatert dette til hvordan jeg kjenner m utenfor fortiden og mislykket , jeh er ikke tom i hode. Driver m håndarbeid og skriver, leser fag når ork .. Men orket ikke hele dagen lenger, helt ferdig tidlig ettermiddag og har trusthetsfølelse som kan komme flommendr. Drikker jeg alkohol ( les rødvin) blir jeg helt oppløst av tristhet og melankoli. Kan ikke drikke denne type vin mer..! Må da et par glass hvit istedet. Psykologen virket ikke så påstålig som hun har gjort tidligere , det gjør at jeg kan være mer samarbeidsvillig . Vet ikke hvorfor hun ikke drøfter medisiner m meg, har jo sagt at jeg lurte på om det fantes alternativet som var bedre. Tror hun tror at jeg ikke tørr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frosken : det sa jeg faktisk , jeg skjønte hva hun siktet til når hun stilte spørsmål vedr denne forstyrrelsen . Påpekte jeg mente det var kontekstbasert og måtte sees i relasjon til krisefølelse . Argumenterte m at jeg ikke har hatt slik adferd tidligere. Med cipralex er jeg for øvrig ikke særlig sint, mer spak og mindre engasjert i ting enn ellers. Jeg har beskrevet tomhetsfølelse som plutselig kan dukke opp, f eks om jeg skal gå en tur i byen. Jeg har relatert dette til hvordan jeg kjenner m utenfor fortiden og mislykket , jeh er ikke tom i hode. Driver m håndarbeid og skriver, leser fag når ork .. Men orket ikke hele dagen lenger, helt ferdig tidlig ettermiddag og har trusthetsfølelse som kan komme flommendr. Drikker jeg alkohol ( les rødvin) blir jeg helt oppløst av tristhet og melankoli. Kan ikke drikke denne type vin mer..! Må da et par glass hvit istedet. Psykologen virket ikke så påstålig som hun har gjort tidligere , det gjør at jeg kan være mer samarbeidsvillig . Vet ikke hvorfor hun ikke drøfter medisiner m meg, har jo sagt at jeg lurte på om det fantes alternativet som var bedre. Tror hun tror at jeg ikke tørr..

Medisiner er ikke psykologens kompetanseområde, så du bør sørge for å få snakket med en lege om det. Jeg skjønner godt at hun etter hvert kan bli ganske forsiktig med hva hun sier, for du reagerer så raskt med piggene ute.

 

Generelt sett så mener jeg man skal være _svært_ forsiktig med alkohol når man har det slik du har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Furie adferd.. Eh , sånn litt labil , på tuppa og hensynsløs . Rett før jeg begynte på cipralex hadde jeg knust ting og hevet en vedkubbe i veggen.. Furieaktig.. Det samme å slamre dør til psykolog el bare ta min hatt å fordufte fra timen .. Drakk meg full en gang rett etter psykemeldingen og besvimte i gresset .. Ikke slikt man gjør .. Ble affektsint på famile , truet m selvmord v et par anledninger..Løp fra jobb rett før sykemelding , klarte ikke være der mer når ledet sa jeg ikke var sterk nok:(((((( ( sa riktig nok fra før jeg gikk at jeg ikke klarte resten av dagen..slike ting

Å, jeg får så vondt av deg. Håper du får skikkelig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følet jeg min ærlighet om dette, som sart langt inne å fortelle om blir brukt mot meg. Er det Furieaktig og kanskje ??????!!!

Jeg tenker at du viser innsikt når du samlet fremstiller den typen reaksjoner du beskrev i forrige kommentar.  Mye av det du har skrevet på dol har handlet om hva din psykolog har og ikke har sagt, og hva du tror andre mener om deg. Denne gangen trakk du frem en form for oppførsel du har hatt noe av det siste året, og som du ikke oppfatter som verken "frisk" eller typisk for deg.  Jeg mener du viser fremgang når du orker å se på hva ved din egen atferd som kan gi psykologen tanker om at du kan være emosjonelt ustabil, og at det er vesentlig bedre enn å være opptatt av din psykologs evt. manglende kompetanse:-)  Kanskje en mellomløsning for deg kan være å erkjenne at du for tiden - dvs. det siste året - har hatt en del reaksjoner som minner om noe som også mennesker med personlighetsmessige vansker har - men at det ikke nødvendigvis betyr at du har en pf.  Hvis du orker å se nærmere på det som blir vanskelig for deg i forhold til andre mennesker, så vil du ha nytte av det også i fremtiden når din depresjon forhåpentligvis har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kontakt mener vi skal si personlighetstrekk, ikke personlighetsforstyrrelse da PF høres så utrolig negativt ut for mange!

Anonymous poster hash: 4e7d0...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du viser innsikt når du samlet fremstiller den typen reaksjoner du beskrev i forrige kommentar. Mye av det du har skrevet på dol har handlet om hva din psykolog har og ikke har sagt, og hva du tror andre mener om deg. Denne gangen trakk du frem en form for oppførsel du har hatt noe av det siste året, og som du ikke oppfatter som verken "frisk" eller typisk for deg. Jeg mener du viser fremgang når du orker å se på hva ved din egen atferd som kan gi psykologen tanker om at du kan være emosjonelt ustabil, og at det er vesentlig bedre enn å være opptatt av din psykologs evt. manglende kompetanse:-) Kanskje en mellomløsning for deg kan være å erkjenne at du for tiden - dvs. det siste året - har hatt en del reaksjoner som minner om noe som også mennesker med personlighetsmessige vansker har - men at det ikke nødvendigvis betyr at du har en pf. Hvis du orker å se nærmere på det som blir vanskelig for deg i forhold til andre mennesker, så vil du ha nytte av det også i fremtiden når din depresjon forhåpentligvis har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Frosken. Betyr mye for meg at du drøftet moment m meg, terapi gjør så dypt inntrykk og slår meg slik ut. Jeg tenker psykisk krise ift min utagering på måtene jeg beskrev ovenfor, jeg gjør ikke slikt til vanlig. Min bror mener en kan få litt slike symptom som pers forstyrrede , når en sliter over tid. Men jeg tok det helt ut en periode før cipralexen, lurte på om jeg var blitt slem. Forferdelig følelse. Jeg vurderte å la være å fortelle dette til psykolog av redsel for hun skulle tro jeg var " slik" , men syntes det måtte til for at hun skulle få bilde på min krisefølelse . Håper hun vurderer det nyansert. Min svart/ hvitt het i terapirommet tenker jeg er mye knyttet til redsel for at hun skulle si jeh er pers forstyrret og paranoid. Leste en del om psykose da jeg nesten lurte på om jeg hadde hatt dette i et blaff på jobb men kommet til at mine Evt overtolkninger tross alt var korrigerbar og st jeg hadde adekvate grunner til å bli mistentenkdom m raskt tilbake konsept!! Har dårlig samvittighet for at jeh svikter familien min, jeg har begynt å finne på unnskyldninger for å slippe min manns fam. De er objektivt sett flotte og hyggelige folk men jeh er så livredd for å bli sett ned på og livredd for at jeg skal bli låst i sosiale settinger jeg ikke behersket . På veg til min tvilling nå- kom hit du sa han:)) og en venninne kidnappet meg hjemme i går og tok meg m på revy/ bedre middag:) varmet veldig . Hun har forresten sosial angst hun og.. Ikke tort å ta utdanning en gang , tross gode evner .. Fikk melding fra en dame som har betydd litt for meg også. Hun trøstet meg da jeh gråt på en skoleavslutning , hun kjente min sjef og da hun spurte hvordan det gikk begynte jeg å gråte. Fortalte en del på kaffe dagen etter , hun lettet også litt på sitt slør. Var delvis sykmeldt . Tilsynelatende en dame m full kontroll, populær lærinne og stor omgangskrets. Hun sa hun synes jeg var så utrolig hyggelig. Ja vi har snakket sammen tilfeldig, tørr nemlig å være sosial om jeg blir Catchet litt... Føler m bittelitt løftet. Utrolig vanskelig å vite hva dom er best av arb avklaring og arb ledighet. Ser begge deler dom forferdelig, men intet alternativ om jeg skal bidra m sårt tiltrengt "inntekt":(((

Endret av En namnlaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...