Gå til innhold

Rystet!!!! Og redd!!


Gjest

Anbefalte innlegg

. Min svart/ hvitt het i terapirommet tenker jeg er mye knyttet til redsel for at hun skulle si jeh er pers forstyrret og paranoid. Leste en del om psykose da jeg nesten lurte på om jeg hadde hatt dette i et blaff på jobb men kommet til at mine Evt overtolkninger tross alt var korrigerbar og st jeg hadde adekvate grunner til å bli mistentenkdom m raskt tilbake konsept!!

 

Jeg synes kanskje du rasjonaliserer bort forhold som er ganske "påfallende", og lurer på om du ikke går glipp av vesentlig innsikt ved å gjøre det. Det er ganske spesielt å være så redd for hva psykologen måtte mene, og du er også ganske spesielt å bli så mistenksom som du ble i forhold til dette med raskere tilbake.

 

Det betyr ikke at jeg mener at slike tolkninger nødvendigvis er typiske for deg (i betydningen at du tolker slik mesteparten av tiden), men de er også en del av hvordan du fungerer og utgjør neppe noen tilfeldighet eller bagatell.

 

At du har problemer på enkelte områder, deriblant noe som handler om relasjoner til andre, betyr ikke at du ikke også har ressurser - og det betyr ikke at du er et dårlig menneske. Men ut i fra hva du har skrevet her inne, så tror jeg du har mye å hente på å se nærmere på disse sidene ved deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    14

  • frosken

    13

  • stjernestøv

    8

  • XbellaX

    8

Utrolig vanskelig å vite hva dom er best av arb avklaring og arb ledighet. Ser begge deler dom forferdelig, men intet alternativ om jeg skal bidra m sårt tiltrengt "inntekt":(((

 

Er dette alternativene fremover: AAP vs arbeidsledighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette alternativene fremover: AAP vs arbeidsledighet?

 

Hun virker ikke frisk nok til å jobbe?

Anonymous poster hash: f385d...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig vanskelig å vite hva dom er best av arb avklaring og arb ledighet. 

 

Selvfølgelig er AAP best.

Anonymous poster hash: f385d...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosken: hm- er det virkelig rart å være redd for hva psykologen skulle mene ? Ok , kan hende jeg lett ser kritikk i Evt forsøk på å hjelpe om det er det du sikter til? Selv tenker jeg at jeg er redd den unge psykolog frøkna skal dra konklusjoner litt for lett og forholde seg litt for nært til symptombeskrivelser løsrevet fra kontekst og situasjon. Legen diagnostiserte meg med sosial fobi, han er spes allmenn. Trenger det å være ( for meg) verre?? Husker jeg ble bestyrtet når psykolog sa jeg var vaktsom og mistenksom første gang, tror ikke jeg fremstår som en skeptiker for folk jeg omgås. Mht helsevesen og nav tenker jeg at jeg Evt har vært det med rette. Men kritisk refleksjon oversettes altså til noe så skrekkelig som vaktsom og mistenksom i medisinsk term. Vedr raskt tilbake gikk jeg selv med på dette, både lege og jeg mente jeg kunne " komme meg raskt":) jeg skrev dog et brev til lege og fortalte litt om min sosiale angst som har forfulgt meg mer el mindre i livet.. Om jeg ellers er litt nede tror jeg den også blir tydelig. Nede kan jeg bli om jeg følet jeg ikke strekker til.. Det har jeg visst følt en del i det siste , huff. Jeg fikk redusert min post til 80 ( så jeg skulle få tid å gå til psykologen ) samt at jeg fikk mindre ansvar. Hadde egentlig sagt opp st , men plutselig ringte leder og sa hun synes det var for gæli å miste meg og om vi skulle prøve å se om jeg kunne bli trygg og mer meg selv av denne løsningen. Jeg husket jeg tenkte st det var storsinnet. Selvfølgelig grusomt å komme tilbake på jobb etter en Mnd sykemeldt fra min mer ledende st. Men jeg satte alle kluter til,, jobbet for å hjelpe til mens jeg var sykmeldt og siden det var fler sykemeldte. De kalte meg en engel:) og jeg tenkte jeg måtte være litt ærlig, beklaget derfor på et møte om jeg hadde vært en belastning - men alt var blitt overveldende for meg og nervene hadde spilt meg noen puss. Møtte sympati - samtidig kjrnte jeg på at jeg ble stigmatisert. Var det greit slik , ok sånn- de var svært inkludernde de søte kollegaene. Jeg synes de var snille men ønsket ikke bli sett på som hun ikke fungerende. Klarte ikke ta i mot så mange sosiale invit er bortsett fra en dame som også jobbet som miljøarbeider (eh- hun fikk jeg sånn kjemi med- følte hun møtte meg som før og uten " dill". ) det gikk ok en stund . Så kommer det for en dag at arb plass skal jobbe med psykososialt miljø- helt ok det, selv om jeg kjente meg alvorlig truffet og sa til osykolog jeg var redd jeg ikke ville makte det. Redd for å miste kontroll og få block out på å si noe vettugt. Stålsette meg dog og møtte opp.. Men ble rystet før første møte , en rask tilbake mann kom gjennom Min avd og spurte meg om vegen. Det var ikke akkurat logisk .. Og han glante på meg . Au!!! Jeg klarte å være m likevel men lurte fælt, fikk høre jeg virkelig bidro godt :) jeg begynte imidlertid å legge sammen to og to, hadde følt meg testet av kollegaer på jobb... Kom og spurte meg spørsmål ( det var fælt for jeg slet skikkelig m konsentrasjon) videre hadde verneombudet møte m hovedregel et kvarter på slutten av dagen og de hadde et møte m raskt tilbake også så jeg. Tenkte det handlet om meg og ble skikkelig satt ut. Ringte til fastlege og spurte hva dette var? Om jeg ble funksjonsvurdert!???Vedk glodde på meg og sa at om jeg ble det hadde de lite å gjøre og vi var enig om at min fantasi kanskje bare hadde spilt m et puss. Er vel fordi de har hatt mange syke der da sa legen.. Det påfallende var at denne rep fra raskt tilbake ikke var med foredragsholdern v neste anledning !!!! Jeg hadde også hørt kollegaer snakke om raskere tilbake fyren og vekslet blikk!!! Var det noe jeg ikke fikk vite??? Har aldri fått svar på dette. Ble sykmeldt en stund senere fullt:( jeg kjente meg da rar og litt " fri" og skrev brev ( på fire sider) hvit jeg reflekterte rundt raskt tilbake konsept / Navs strategier for å få sykemeldte ut i arb. Hadde følt meg på utstilling. Sendte brevet til to lokalaviser, men siden jeg skrev under pseudonym ville de ikke publisere det. Da la jeg ved brevet til nav !!! Sammen m en beklagelse at jeg hadde blitt sykmeldt og skrev til refleksjon til dem om brevet:) tror det ble møtt m spott og spe, jeg sa i alle fall til en nav dame som ringte meg at de ikke helt hadde min tillit - det er jeg klar over sa hun sarkastisk). Når jeg never raskere tilbake mann til psykolog sier hun bare hva for noe og legger temaet dødt . Ja ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

XBellax : har ikke fått noe " inntekt " på flere Mnd :( fikk avslag på disse arb avkl pengene og har ikke orket å melde meg ledig el klage:(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XBellax : har ikke fått noe " inntekt " på flere Mnd :( fikk avslag på disse arb avkl pengene og har ikke orket å melde meg ledig el klage:(((

 

Dette bør du ta opp i neste time hos med din behandler. Å gå i økonomisk uvisse gir stor bekymring. Drøft hva du bør gjøre, få råd av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Frosken: hm- er det virkelig rart å være redd for hva psykologen skulle mene ?

 

 

Ok , kan hende jeg lett ser kritikk i Evt forsøk på å hjelpe om det er det du sikter til? Selv tenker jeg at jeg er redd den unge psykolog frøkna skal dra konklusjoner litt for lett og forholde seg litt for nært til symptombeskrivelser løsrevet fra kontekst og situasjon. Legen diagnostiserte meg med sosial fobi, han er spes allmenn. Trenger det å være ( for meg) verre??

 

2. Husker jeg ble bestyrtet når psykolog sa jeg var vaktsom og mistenksom første gang, tror ikke jeg fremstår som en skeptiker for folk jeg omgås. Mht helsevesen og nav tenker jeg at jeg Evt har vært det med rette. Men kritisk refleksjon oversettes altså til noe så skrekkelig som vaktsom og mistenksom i medisinsk term.

 

3. Vedr raskt tilbake gikk jeg selv med på dette, både lege og jeg mente jeg kunne " komme meg raskt":) jeg skrev dog et brev til lege og fortalte litt om min sosiale angst som har forfulgt meg mer el mindre i livet.. Om jeg ellers er litt nede tror jeg den også blir tydelig. Nede kan jeg bli om jeg følet jeg ikke strekker til.. Det har jeg visst følt en del i det siste , huff. Jeg fikk redusert min post til 80 ( så jeg skulle få tid å gå til psykologen ) samt at jeg fikk mindre ansvar. Hadde egentlig sagt opp st , men plutselig ringte leder og sa hun synes det var for gæli å miste meg og om vi skulle prøve å se om jeg kunne bli trygg og mer meg selv av denne løsningen. Jeg husket jeg tenkte st det var storsinnet. Selvfølgelig grusomt å komme tilbake på jobb etter en Mnd sykemeldt fra min mer ledende st. Men jeg satte alle kluter til,, jobbet for å hjelpe til mens jeg var sykmeldt og siden det var fler sykemeldte. De kalte meg en engel:) og jeg tenkte jeg måtte være litt ærlig, beklaget derfor på et møte om jeg hadde vært en belastning - men alt var blitt overveldende for meg og nervene hadde spilt meg noen puss. Møtte sympati - samtidig kjrnte jeg på at jeg ble stigmatisert. Var det greit slik , ok sånn- de var svært inkludernde de søte kollegaene. Jeg synes de var snille men ønsket ikke bli sett på som hun ikke fungerende. Klarte ikke ta i mot så mange sosiale invit er bortsett fra en dame som også jobbet som miljøarbeider (eh- hun fikk jeg sånn kjemi med- følte hun møtte meg som før og uten " dill". ) det gikk ok en stund . Så kommer det for en dag at arb plass skal jobbe med psykososialt miljø- helt ok det, selv om jeg kjente meg alvorlig truffet og sa til osykolog jeg var redd jeg ikke ville makte det. Redd for å miste kontroll og få block out på å si noe vettugt. Stålsette meg dog og møtte opp.. Men ble rystet før første møte , en rask tilbake mann kom gjennom Min avd og spurte meg om vegen. Det var ikke akkurat logisk .. Og han glante på meg . Au!!! Jeg klarte å være m likevel men lurte fælt, fikk høre jeg virkelig bidro godt :) jeg begynte imidlertid å legge sammen to og to, hadde følt meg testet av kollegaer på jobb... Kom og spurte meg spørsmål ( det var fælt for jeg slet skikkelig m konsentrasjon) videre hadde verneombudet møte m hovedregel et kvarter på slutten av dagen og de hadde et møte m raskt tilbake også så jeg. Tenkte det handlet om meg og ble skikkelig satt ut. Ringte til fastlege og spurte hva dette var? Om jeg ble funksjonsvurdert!???Vedk glodde på meg og sa at om jeg ble det hadde de lite å gjøre og vi var enig om at min fantasi kanskje bare hadde spilt m et puss. Er vel fordi de har hatt mange syke der da sa legen.. Det påfallende var at denne rep fra raskt tilbake ikke var med foredragsholdern v neste anledning !!!! Jeg hadde også hørt kollegaer snakke om raskere tilbake fyren og vekslet blikk!!! Var det noe jeg ikke fikk vite??? Har aldri fått svar på dette. Ble sykmeldt en stund senere fullt:( jeg kjente meg da rar og litt " fri" og skrev brev ( på fire sider) hvit jeg reflekterte rundt raskt tilbake konsept / Navs strategier for å få sykemeldte ut i arb. Hadde følt meg på utstilling. Sendte brevet til to lokalaviser, men siden jeg skrev under pseudonym ville de ikke publisere det. Da la jeg ved brevet til nav !!! Sammen m en beklagelse at jeg hadde blitt sykmeldt og skrev til refleksjon til dem om brevet:) tror det ble møtt m spott og spe, jeg sa i alle fall til en nav dame som ringte meg at de ikke helt hadde min tillit - det er jeg klar over sa hun sarkastisk). Når jeg never raskere tilbake mann til psykolog sier hun bare hva for noe og legger temaet dødt . Ja ja

1. Ja, jeg mener det er rart å være så opptatt av hva psykologen skulle mene. De fleste er nok litt opptatt av det, men har ikke hovedfokuset der du har det.

 

2. Det er også sært at du mener "vaktsom og mistenksom" er noe "skrekkelig".  Slik jeg ser det, så er "vaktsom og mistenksom" er svært forsiktig beskrivelse av noe som tydeligvis har vært et problem gjennom lengre tid. 

 

3. Det du skriver om raskere tilbake, virker for meg som ganske "far off" normalitet. Forhåpentligvis er du ikke så paranoid nå som du var da. Jeg synes imidlertid det er rart at du mener du hadde gode grunner for å tolke slik du gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som jeg har hovedfokuset på det her, i timene har vi snakket mye om andre ting selv on pf ligget som en mare over meg. Orker ikke tenke så mye på det siste hun sa, tror ikke det stemmer. Blir vel ikke emosjonelt ustabil over natta? Hvorfor skriver du jeg har vært mistenksom over tid? Skjønner ikke helt hva du siktet til? Kan være enig i at jeg var litt paranoid i forbindelse m raskt tilbake ( og jeg tenkte ikke over det, men følte det veldig opprivende ). Ikke vært sykmeldt tidligere , kanskje en slags reaksjon. Hadde sååå dårlig samvittighet for å svikte og var helt forundret av min angst. Trodde en e- post handlet om meg og. Fikk plutselig ikke være m på et møte. Det ble benektet at den handla om meg. Jeg gråt likevel for jeg trodde ikke på det:((Mulig min sosiale angst grenset over i paranoid beredskap i blant , betyr vel ikke at jeg er forstyrret håpet jeg!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du ta opp i neste time hos med din behandler. Å gå i økonomisk uvisse gir stor bekymring. Drøft hva du bør gjøre, få råd av henne.

Jeg syntes det var så fælt men har tatt det opp litt indirekte og vagt først, også en gang direkte. Hun virket ikke å ane noe om hvor lenge jeg har vært sykemeldt en gang:(( burde vel ordnet opp selv men fastlege sa at om jeg skulle klage kunne hab hjelpe m om han fikk " mer" fra dps.. En tid tenkte jeg at jeg ikke orket dette " mer" og lot være... Sinnet mitt den best siste timen var bl a relatert til at jeg følte hun iikke interesserte seg for dette økonomiske , selv om jeg hadde prøvd å nevne det ( men følte det svært ydmykende). Mulig hun fanget opp det for det var tema sist og vi drøftet . Hun mener jeg er underdiagnostisert .. Huff. Vil ik ha arb avklaring for en hver pris ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det var så fælt men har tatt det opp litt indirekte og vagt først, også en gang direkte. Hun virket ikke å ane noe om hvor lenge jeg har vært sykemeldt en gang:(( burde vel ordnet opp selv men fastlege sa at om jeg skulle klage kunne hab hjelpe m om han fikk " mer" fra dps.. En tid tenkte jeg at jeg ikke orket dette " mer" og lot være... Sinnet mitt den best siste timen var bl a relatert til at jeg følte hun iikke interesserte seg for dette økonomiske , selv om jeg hadde prøvd å nevne det ( men følte det svært ydmykende). Mulig hun fanget opp det for det var tema sist og vi drøftet . Hun mener jeg er underdiagnostisert .. Huff. Vil ik ha arb avklaring for en hver pris ...

 

Du har alt vært sykemeldt i 1 år, du trenger hjelp til å kartlegge tiden fremover mht det økonomiske. Det er ikke kun deg dette gjelder, din familie er og berørt slik at du må tåle at det oppleves fælt å be om hjelp. 

Du og din behandler har ikke holdt på mange timer, du må gi henne rom til å bli kjent med deg og ikke ta personlig at hun kanskje ikke husker alle detaljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XBellax: hvordan ksn du vite st ikke vi har holdt på mange timer ????? Nå ble jeg litt...... Forbi snakke " deres" språk ---/ mistenksom :(..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

XBellax : har ikke fått noe " inntekt " på flere Mnd :( fikk avslag på disse arb avkl pengene og har ikke orket å melde meg ledig el klage:(((

Blir irritert, merker jeg, over å lese at du fikk avslag. Det virker som om du kunne trenge ro og tid en stund fremover for å jobbe med og for deg selv.

Det vanskelige med systemene og psykiatrien er at de skal sette diagnoser på alt mulig og ikke minst stemple og sykeliggjøre alt som heter følelser. Det er psykiatri i et nøtteskall det.

Du har mange følelser og har det vanskelig for tiden. Det er guffent når det snakkes om " funksjonsevne" osv. Men slik er språket i Nav - land. Jeg selv tenker som så at når jeg er ferdig med studier og evnt får jobb så vil denne Nav- perioden være tilbakelagt og glemt, sammen med Nav papirene.

Håper det ordner seg for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir irritert, merker jeg, over å lese at du fikk avslag. Det virker som om du kunne trenge ro og tid en stund fremover for å jobbe med og for deg selv.

Det vanskelige med systemene og psykiatrien er at de skal sette diagnoser på alt mulig og ikke minst stemple og sykeliggjøre alt som heter følelser. Det er psykiatri i et nøtteskall det.

Du har mange følelser og har det vanskelig for tiden. Det er guffent når det snakkes om " funksjonsevne" osv. Men slik er språket i Nav - land. Jeg selv tenker som så at når jeg er ferdig med studier og evnt får jobb så vil denne Nav- perioden være tilbakelagt og glemt, sammen med Nav papirene.

Håper det ordner seg for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Vakre Blomsten. Håper på bedre tider :(( ikke min stil å forvente eller " kreve" noe av systemet . Ydmykelsen er bare vanvittig - burde kunne bedre :( rart at alle mener jeg er så syk , skjønner ingenting:(( føler m ikke syk ... Bare nede for telling- slått ut på noe vis - mislyktes bl a Pga av nerver , er jo muligens noe sykt .. Ordet syk gjør meg utrolig uvel. Vet du hvorfor jeg ikke oppsøker prest , slik min bror gjorde ... Les diktet til Tor Jonsson Til ein namnlaus . Sliter med å forholde meg til at det finnes en Gud - sett i lys av all ondskap i verden . Utelukker dog ikke Gud. Kanskje er vedk en kraft som gir håp og tro tross " det ondes problem ". Et tolkningsspørsmål . Jeg har ikke kommet til noen konklusjon. Studerte noen vekttall kristendom da jeg gikk på lærerskolen , ble så engasjert at jeg nærsagt så den hellige ånd øverst i et hjørne på rommet mitt etter leggetid . Det var en sterk opplevelse jeg fortsatt bærer ned meg. Den vakre blomst , hilser deg m Franz fra assis bønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er intet selvsagt :) selvfølgelig tenkning kan være en blindsone

 

Det er bedre å være uten inntekt?

Anonymous poster hash: f385d...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...