Gå til innhold

Serumspeil, NHD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står på wellbutrin, og har trappet opp til 300 mg/dag pga effekten begynte å avta på 150 mg.

Serumspeil er nå over referanseområdet. Hvorfor? Jeg har ikke forstått det som om 300 er en spesielt høy dose. Er jeg slow metabolizer?

Fikk til sammenligning en rus-lignende effekt av svært lave doser cipralex, som bl.a. gjorde det uforsvarlig å kjøre bil og utføre andre oppgaver. 

Nå synes jeg også effekten av 300mg begynner å avta,og jeg er stadig mer trøtt, men kan tydeligvis ikke øke mer hvis jeg allerede ligger over terapeutisk intervall. 

Burde jeg genotypes?

Anonymous poster hash: f627a...143
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg støtter tanken om genotyping.

Hvis anbefalt behandling ikke hjelper, bør en også alltid tenke rediagnostikk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg støtter tanken om genotyping.

Hvis anbefalt behandling ikke hjelper, bør en også alltid tenke rediagnostikk.

Er det mulig jeg er trøtt av en helt annen grunn, og at wellbutrinen har en stimulerende effekt (som jeg utvikler tolleranse for)? 

Alle andre blodprøver er fine (unntatt en noe forhøyet kreatinin, men er ung og ellers frisk)

Skrevet

Vanligvis er det en sykdom (depresjon) som gjør at en tar Wellbutrin. Depresjon gjør ofte at folk føler seg trøtte, slitne, tunge og med lite energi.

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis er det en sykdom (depresjon) som gjør at en tar Wellbutrin. Depresjon gjør ofte at folk føler seg trøtte, slitne, tunge og med lite energi.

Ja, og jeg trodde depresjon var grunn til at jeg følte meg trøtt, sliten, tung og med lite energi. Men, siden det mister effekten OG jeg ligger over referanseintervall, lurer jeg på om det kan være noe annet enn depresjon som forklarer symptomene? Som er forenelige med det jeg beskriver i første innlegg.

Skrevet

Bipolar depresjon?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...