Gå til innhold

Dette er psykiatri

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du er i tvil om hvem som er syke og hvem som er friske, er det vanligvis fornuftig å se på funksjon inkl. evnen til å forsørge seg selv.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

35

• AnonymBruker

11

• slabbedask

9

• *Edvarda*

8

Skrevet

Det fornuftige er å holde seg frisk.

Takk for opplysningen!

Skrevet

Takk for opplysningen!

Å, det var så lite.

Skrevet

Hvis du er i tvil om hvem som er syke og hvem som er friske, er det vanligvis fornuftig å se på funksjon inkl. evnen til å forsørge seg selv.

Ok. Ville bare terge deg litt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du stadig sitter og søker opp ting som skremmer deg. Parteringsdrap, konspirasjonsteorier, onde ånder og jeg vet ikke hva. Du blir jo bare urolig og engstelig av det? La være å søke opp gruff og mystikk og gå for ting som gjør deg godt i stedet. Musikk, for eksempel :)

Skrevet

Det er mange sannheter her i verden :) Hvem kan si hva som er den rette og den hele? Nobody!

Men du er jo fullstendig ukritisk til hva du leser og hva du tror på!

Jeg synes tonie gir et veldig godt råd: Skjerm deg fra alskens skit, bruk heller musikk som terapi i tillegg til medisinene dine.

Skrevet

Sikkert ingen som kan det nei. Men en må jo velge hvem en vil høre på. Velge seg en vei.

Ja det er sant, alle må velge SIN vei :)

Skrevet

Du kan bruke sunn fornuft. 

Anonymous poster hash: 0d9a5...c1a

Fornuft er ikke min sterkeste side, bruker heller følelser.

Skrevet

Fornuft er ikke min sterkeste side, bruker heller følelser.

Det er ikke spesielt lurt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du stadig sitter og søker opp ting som skremmer deg. Parteringsdrap, konspirasjonsteorier, onde ånder og jeg vet ikke hva. Du blir jo bare urolig og engstelig av det? La være å søke opp gruff og mystikk og gå for ting som gjør deg godt i stedet. Musikk, for eksempel  :)

Musikk er bra :) Er snart ferdig med oken "sammen på tvers av døden", den fyller meg faktisk med en indre ro, så da gjør jeg noe godt for meg selv. Den forklarer en hel del og det gjør meg godt, jeg får lyst til å ha kontakt med gode ånder. Får lyst til å hjelpe andre, får lyst til å være meg. Vet ikkeom det går på medisiner, jeg må i tenkeboksen.

Skrevet

Men du er jo fullstendig ukritisk til hva du leser og hva du tror på!

Jeg synes tonie gir et veldig godt råd: Skjerm deg fra alskens skit, bruk heller musikk som terapi i tillegg til medisinene dine.

Vil  høre mer på musikk, det løfter mine frekvenser...ikke heavy musikk altså, men munter musikk. Ja ei sa til meg en gang "Du må ikke sluke alt rått", det er vel noe jeg må jobbe med. Alt virker så troverdig, må vel kjenne inni meg hva som er rett. Ikke lett når det er kaos i meg, må roe det kaoset.

Skrevet

Det er ikke spesielt lurt.

Tror følelser er sjelens kompass :) Jeg vil lytte til sjelen min....altså mitt høyere selv.

Skrevet

Musikk er bra :) Er snart ferdig med oken "sammen på tvers av døden", den fyller meg faktisk med en indre ro, så da gjør jeg noe godt for meg selv. Den forklarer en hel del og det gjør meg godt, jeg får lyst til å ha kontakt med gode ånder. Får lyst til å hjelpe andre, får lyst til å være meg. Vet ikkeom det går på medisiner, jeg må i tenkeboksen.

Nå begynner du å bli bedre, og så tenker du allerede på å slutte med medisiner nok en gang?

Skrevet

Nå begynner du å bli bedre, og så tenker du allerede på å slutte med medisiner nok en gang?

Må referere med høyere hold :) Merker du at jeg er bedre? Det er fint å vite :)

Skrevet

Gikk dette over til å bli ikke psykiatri nå?

Isåfall beklager jeg, jeg må bare svare fra hjertet mitt når folk skriver til meg. Og sånn er det jeg føler det, som jeg skriver.

Skrevet

Fordelen med internett er att all informasjon er tilgjengelig for de som vil lese den. Men baksiden er att tullinger kan skrive tull, og få det til å fremstå seriøst. I går leste jeg att kreft var helt kurerbart, bare att skolemedisinen ikke ville bruke den kuren, for da ble det ikke noen penger å tjene....

Jeg mangler egentlig ord på hvor tullete jeg synes konspirasjonsteoretikere er, de kan i verste fall være farlige, men da må de være smarte i tillegg, noe ingen bak sider som nyhetsspeilet kan sies å være, i alle fall på annet enn å tjene penger på sine luftslott.

Anonymous poster hash: ca2e9...894
Skrevet

Ja det er sant, alle må velge SIN vei :)

Med å velge sin vei mente jeg ikke lillibendrissveien. Mente å orientere seg om sykdommen, sette seg inn i behandlingsmetoder osv.

Å stole på sine følelser er ikke alltid så lurt. Når jeg har angstfølelse for eksempel, da er det som regel irrasjonelt. Eks føler noen skal komme å ta meg, det er jo ikke sant det. Men det er en følelse, som ikke er til å stole på.

Tenk på når du har hatt det bra. Jeg har aldri hatt det bedre enn nå som jeg følger behandlers råd.

(Men blir litt i tvil når jeg leser slike artikler)

Skrevet

Med å velge sin vei mente jeg ikke lillibendrissveien. Mente å orientere seg om sykdommen, sette seg inn i behandlingsmetoder osv.

Å stole på sine følelser er ikke alltid så lurt. Når jeg har angstfølelse for eksempel, da er det som regel irrasjonelt. Eks føler noen skal komme å ta meg, det er jo ikke sant det. Men det er en følelse, som ikke er til å stole på.

Tenk på når du har hatt det bra. Jeg har aldri hatt det bedre enn nå som jeg følger behandlers råd.

(Men blir litt i tvil når jeg leser slike artikler)

Kildekritikk er alltid sunt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...