Gå til innhold

Dette er psykiatri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordelen med internett er att all informasjon er tilgjengelig for de som vil lese den. Men baksiden er att tullinger kan skrive tull, og få det til å fremstå seriøst. I går leste jeg att kreft var helt kurerbart, bare att skolemedisinen ikke ville bruke den kuren, for da ble det ikke noen penger å tjene....

Jeg mangler egentlig ord på hvor tullete jeg synes konspirasjonsteoretikere er, de kan i verste fall være farlige, men da må de være smarte i tillegg, noe ingen bak sider som nyhetsspeilet kan sies å være, i alle fall på annet enn å tjene penger på sine luftslott.

Anonymous poster hash: ca2e9...894

Ja det er mange konspirasjoner på nettet :mellow:

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

35

• AnonymBruker

11

• slabbedask

9

• *Edvarda*

8

Skrevet

Med å velge sin vei mente jeg ikke lillibendrissveien. Mente å orientere seg om sykdommen, sette seg inn i behandlingsmetoder osv.

Å stole på sine følelser er ikke alltid så lurt. Når jeg har angstfølelse for eksempel, da er det som regel irrasjonelt. Eks føler noen skal komme å ta meg, det er jo ikke sant det. Men det er en følelse, som ikke er til å stole på.

Tenk på når du har hatt det bra. Jeg har aldri hatt det bedre enn nå som jeg følger behandlers råd.

(Men blir litt i tvil når jeg leser slike artikler)

Man skal aldri stole på frykten, det er det motsatte av kjærlighet. Jeg har tidligere lest mye om min sykdom for å forstå, og ja den passer på meg. Det jeg savnet var at behandlere forstod og hvordan de kunne hjelpe, bortsett fra bare medisiner. Men mulig det er bare medisiner som skal til.

Kjærlige følelser og "stemmer" er til å stole på, det er noe godt og oppmuntrende. Lilli Bendriss virker fryktløs, men jeg vet om flere mediumer som har slitt på sin vei og vært svært redde.

Gjest gjesteleser
Skrevet

Hvordan mener du at du har blitt bedre? Er det fordi du får til å sove om natta, pga en salig blanding av medikamenter og alkohol? For meg som leser hva du skriver her virker det ikke som du har blitt bedre i det hele tatt, tvert om virker det som du graver deg dypere ned med selvmedisinering og din evige dyrking av "det åndelige". Ånder som ber deg slutte med medisiner? Din avdøde bror som ber deg drikke og selv koser seg i fylla på "astralplanet"? All skiten du selv oppsøker og velger å fylle hodet ditt med, som gjør deg ennå mer forvirra og ubalansert? Du har rett i det, dette er psykiatri. Skulle bare ønske du kunne se selv hvordan du velger å forholde deg til egen psykdom. Vet ikke hvorfor du ikke unner deg selv det, men jeg iallefall unner deg og ønsker på dine vegne at du faktisk blir bedre, at du kan få nyte dager med et stabilt sinn uten alkohol og uten vrangforestillinger.

Skrevet

Hvordan mener du at du har blitt bedre? Er det fordi du får til å sove om natta, pga en salig blanding av medikamenter og alkohol? For meg som leser hva du skriver her virker det ikke som du har blitt bedre i det hele tatt, tvert om virker det som du graver deg dypere ned med selvmedisinering og din evige dyrking av "det åndelige". Ånder som ber deg slutte med medisiner? Din avdøde bror som ber deg drikke og selv koser seg i fylla på "astralplanet"? All skiten du selv oppsøker og velger å fylle hodet ditt med, som gjør deg ennå mer forvirra og ubalansert? Du har rett i det, dette er psykiatri. Skulle bare ønske du kunne se selv hvordan du velger å forholde deg til egen psykdom. Vet ikke hvorfor du ikke unner deg selv det, men jeg iallefall unner deg og ønsker på dine vegne at du faktisk blir bedre, at du kan få nyte dager med et stabilt sinn uten alkohol og uten vrangforestillinger.

åpne opp slusene for dette Stjernestøv. Ingen vil deg noe vondt
Skrevet

Er jo bedre når jeg sover om natten ja, det er det verste for meg og være oppe om nettene og å være redd. Men når du skriver det på denne måten ser jeg jo at jeg har problemer, men forer meg ikke selv med dette...ikke alt. Det er der av seg selv. Likte ikke dette innlegget, drakk ikke alkohol i går.

Skrevet

åpne opp slusene for dette Stjernestøv. Ingen vil deg noe vondt

Ok, da trenger jeg kanskje medisinskifte likevel da`?

Skrevet

Er jo bedre når jeg sover om natten ja, det er det verste for meg og være oppe om nettene og å være redd. Men når du skriver det på denne måten ser jeg jo at jeg har problemer, men forer meg ikke selv med dette...ikke alt. Det er der av seg selv. Likte ikke dette innlegget, drakk ikke alkohol i går.

noen av dine tanker , som du tenker er meningsfulle for deg, kan være uttrykk for din sykdom. Kanskje vanskelig å se dette selv i din situasjon, ?!
Skrevet

noen av dine tanker , som du tenker er meningsfulle for deg, kan være uttrykk for din sykdom. Kanskje vanskelig å se dette selv i din situasjon, ?!

Ja det er vanskelig å skille psykisk, fysisk og åndelig. Det er jo et av mine problemer, alt blander seg. Vil bli sterkere og klare å takle det.

motorPrøysen
Skrevet

Det jeg savnet var at behandlere forstod og hvordan de kunne hjelpe, bortsett fra bare medisiner. Men mulig det er bare medisiner som skal til.

Har du vært i jevnlig psykoterapi over noe tid hos psykiater eller psykologspesialist?

Skrevet

Det var den rette ræva som feis...

Anonymous poster hash: b4624...5e7

Skrevet

Har du vært i jevnlig psykoterapi over noe tid hos psykiater eller psykologspesialist?

Nei sykepleier, støttesamtaler og hun kunne ikke om diagnosen. Men har i grunn hatt mange behandlere opp gjennom årene, en psykolog brukte kognitiv terapi, min ocd ble bedre.

Gjest gjesteleser
Skrevet

Jeg tror ikke det er bare medisiner som skal til, men jeg tror det skal til en del medisiner før du kommer ned til et nivå der du virkelig kan nyttiggjøre deg annen samhandling med behandlere. Det er derfor jeg håper så inderlig at du klarer å holde på medisinene nå, klarer å være åpen og ærlig med legen og virkelig følge opp de rådene behandler gir deg. Jeg tror det er det beste du kan gjøre for deg selv, selv om det er skummelt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

@stjernestøv: Nei, det er ikke bare medisiner som kan hjelpe deg. Psykoterapi, som MotorPrøysen foreslår, vil være svært viktig.

Men det du skal huske, er at korrekt medisinering må ligge i bunnen og er en forutsetning for at du skal kunne ha nytte av annen behandling.

Skrevet

Jeg tror ikke det er bare medisiner som skal til, men jeg tror det skal til en del medisiner før du kommer ned til et nivå der du virkelig kan nyttiggjøre deg annen samhandling med behandlere. Det er derfor jeg håper så inderlig at du klarer å holde på medisinene nå, klarer å være åpen og ærlig med legen og virkelig følge opp de rådene behandler gir deg. Jeg tror det er det beste du kan gjøre for deg selv, selv om det er skummelt.

Det er ikke skummelt hvis jeg får en skikkelig behandler, likte legen min. Jeg vil gjerne høre på legen min, men som sagt er det lettere sagt enn gjort. Hvorfor føler jeg disse kreftene selv om jeg tar medisiner f.eks? Feil medisin?

Skrevet

@stjernestøv: Nei, det er ikke bare medisiner som kan hjelpe deg. Psykoterapi, som MotorPrøysen foreslår, vil være svært viktig.

Men det du skal huske, er at korrekt medisinering må ligge i bunnen og er en forutsetning for at du skal kunne ha nytte av anne behandling.

Psykoterapi vet jeg ikke hva er, men det har vel noe med psyokoanalysen å gjøre?

Jeg tar medisiner, men noen mener her jeg ikke har blitt bedre selv om det føles sånn ut. Søvn er viktig for meg. Nå er jeg henvist til dps, så får se om jeg får en behandler eller om jeg får avslag. Ellers likte jeg legen min, men han er veldig travel.

Skrevet

Noen tror vel jeg er dum her inne, greit det. Fordi jeg hører på "ikke eksistrerende krefter"?

De eksisterer for meg, like mye som dere eksisterer.

Skrevet

Noen tror vel jeg er dum her inne, greit det. Fordi jeg hører på "ikke eksistrerende krefter"?

Har ikke noe med dumhet å gjøre, del av din nåværende (?) virkelighetsoppfatning. Om denne er syk eller frisk kan ikke jeg vurdere, men såvidt jeg vet ( og som du selv sier) kan jo slike tanker oppstå på bakgrunn av sykdom. Når de er skremmende og tilbakevendende er det sikkert lurt å gi psykoterapi en sjanse . Tror denne terapiformen går inn i tankeinnholdet ditt på en litt annen måte og med andre innfallsvinkler en kognitiv terapi. Kanskje kan det hjelpe deg?
Skrevet

De eksisterer trolig pga sykdommen.

Anonymous poster hash: 0d9a5...c1a

Skrevet

Har ikke noe med dumhet å gjøre, del av din nåværende (?) virkelighetsoppfatning. Om denne er syk eller frisk kan ikke jeg vurdere, men såvidt jeg vet ( og som du selv sier) kan jo slike tanker oppstå på bakgrunn av sykdom. Når de er skremmende og tilbakevendende er det sikkert lurt å gi psykoterapi en sjanse . Tror denne terapiformen går inn i tankeinnholdet ditt på en litt annen måte og med andre innfallsvinkler en kognitiv terapi. Kanskje kan det hjelpe deg?

Spørsmålet er om de har slikt tilbud her, tviler sterkt. I natt tenkte jeg på demoner igjen, tenker på å strø salt rundt sengen...men da tråkker jeg jo i salt. Tenker heller å sette frem små boller med salt i. Familien reagerte på det, men sa til min mann "Er du som tror jeg har evner".

Skrevet

De eksisterer trolig pga sykdommen.

Anonymous poster hash: 0d9a5...c1a

Det er akkurat det jeg tviler på, er så usikker på hva som er hva.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...