Gå til innhold

Dette er psykiatri

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
Skrevet

Det har du rett i, var feil av meg å kalle det uprofft og tror jeg ble beskyttet av universet. Phu! Forvirrelse :o

Jeg synes det er uprofesjonelt av behandleren å trekke dette inn i behandlingen. Jeg synes også det er uprofesjonelt når politiet og politikere bruker klarsynte og spåkoner, selv om jeg har en viss forståelse for at folk kan tro på sånt privat.

Det er tross alt veldig mange som kan fortelle overbevisende historier om healing eller klarsyn. Man må ha et visst immunforsvar for å stå imot.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

35

• AnonymBruker

11

• slabbedask

9

• *Edvarda*

8

Skrevet

Må bare presisere at jeg vil IKKE dø, så ikke send meg slike energier. Det er nok fint på den andre siden, men skal prøve å leve nå.

Skrevet

Hei stjernestøv! Hvis du sitter oppe nå håper jeg du nyter de stille nattetimene.

Jeg leste artikkelen du refererer til og ble redd og usikker. Som deg får jeg også seponeringsbehov, men det er lenge siden nå. Mine behandlere holder meg i ørene etter avtale med disse.

Jeg går rett på når jeg leser sånt og måtte lese de andre innleggene for å roe meg ned. Det jeg vet er at det finnes mange slike artikler og at noen ser det på som sin livsoppgave å kritisere psykiatrien og legemiddelindustrien. For å være djevelens advokat hører det med til histrorien at legemiddelindustrien bruker enorme summer på forskning. Jeg innbiller meg at psykiatere/leger er oppegående mennesker som gjerne vil hjelpe andre. De fleste tror jeg vil ikke skrive ut medisiner uten å være sikre på at det er det riktige.

Jeg leser videre i tråden at du er et meget spirituelt menneske. Det er ikke noe galt i å være det, men det finnes utrolig mange retninger man kan kaste seg på. Kan du ikke finne noe som gjør deg glad, sterk og fornøyd med det livet du har? Hvorfor konsentrere seg så mye om døden når du LEVER? Noe av det enkleste måten å feire livet på, er å være ute i naturen. Bare se på et tre og se hvilken fantastisk skapelse det er. Det vil gjøre deg glad.

Jeg vil så gjerne lese et innlegg fra deg som strutter av styrke, optimisme og liv. En mental lidelse er en feilkobling i hjernen. Dette finnes det medisiner for. Medisinene ødelegger ikke sjelen din.

Ingen sender deg kjipe vibber her inne. Alle følger med på din helse og vil deg vel.

Sov godt stjernestøv!

Skrevet

Ser at du sliter med spørsmålet "er dette sykdom eller evner".

Vel, jeg mener at det er _ingen_ som har slike evner som det tenkes på. Det finnes ikke. "There is no such thing as magic" - ja, Vernon har helt rett.

Jeg tror du må lære deg å bli en skeptiker. Du kan ha stor nytte av det, med din problematikk.

Det er jo bare å de på hva slags folk som får til hva. Det er skeptikere som har gitt oss datamaskinen og sendt mennesker til månen. De alternative bare surrer på med tullete tidsfordriv. Jeg vil heller stole på de dom får til ting.

Derimot har du helt sikkert mange andre evner. Jeg vet ikke stort om deg - kanskje er du en god mor.

Men jeg vil bare slå det fast en gang til: There is no such thing as magic.

Anbefaler deg å lese om filosofiens historie, det syns du nok er interessant. Da lærer man litt om hvordan mennesket opp gjennom har forsøkt å løse nettopp ditt problem: hva er riktig, hva er galt. Hvordan vet vi hva som er riktig.

Og gjør som NHD sier, bruk medisiner i noen år, og se hvor du er da.

Hilsen en gal natteravn.

Anonymous poster hash: 2b653...d64

• 2 år senere...
Skrevet
Den ‎10‎.‎08‎.‎2014 at 18.42, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det har du helt rett i. Dette er psykiatri. De som står bak denne nettsiden har alvorlige psykoselidelser.

Et noe sent svar psykiater Dahl. Du skrev 10.08.2014 at de som dreiver Nyhetsspeilet har alvorlige psykoselidelser. Denne er for drøy Dahl. Ingen, ei heller en psykiater kan påstå eller hevde dette uten å ha undersøkt vedkommende person eller personer.

Enhver forfatter på Nyhetsspeilet står selv for sine publiseringer. Redaksjonen kan la være eller anmode om endringer. Ikke alt slipper gjennom. Denne er en meget drøy påstand Dahl.

Skrevet
Den 10. august 2014 at 20.12, *Edvarda* skrev:

Takk for svar!

Så da er det de som driver nettstedet som sikkert mener du er gal da ;)

Det gjør de nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...