Gå til innhold

Nå SKAL jeg slutte!


Bookworm

Anbefalte innlegg

Lykke til! Jeg sluttet i mai 2006 og har ikke røkt siden. Det var "skuffende enkelt" for meg også...! Først kuttet jeg ut å røyke ute, og da den siste pakka tok slutt, sluttet jeg å røyke hjemme også. 

 

Jeg var nok ikke ordentlig avhengig, selv om jeg hadde koblet diverse aktiviteter opp mot det å ta en røyk. Det viste seg at det gikk veldig lett da jeg bestemte meg for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første dag gikk overraskende bra, ingen røyk!! Jeg hadde et par perioder som var litt tøffe, men jeg fant på noe annet å gjøre til det gikk over... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag gikk overraskende bra, ingen røyk!! Jeg hadde et par perioder som var litt tøffe, men jeg fant på noe annet å gjøre til det gikk over... 

Thumb up!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 
Dag 3 - fortsatt ingen røyk. Jeg har lyst på røyk stort sett hele tiden, men MÅ ikke ha... Men merker allerede at jeg får lenge og oftere perioder hvor jeg klarer å la være å tenke på det. Jeg regner med at det må komme tøffere perioder enn dette, hvis ikke så er det nærmest latterlig enkelt  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 

Dag 3 - fortsatt ingen røyk. Jeg har lyst på røyk stort sett hele tiden, men MÅ ikke ha... Men merker allerede at jeg får lenge og oftere perioder hvor jeg klarer å la være å tenke på det. Jeg regner med at det må komme tøffere perioder enn dette, hvis ikke så er det nærmest latterlig enkelt  :D

Flinka! :) Vips - snart er den første uken over, så den andre - plutselig er den første måneden over. Etter en måned savnet jeg selv ikke røyk i det heletatt, og etter et halvår syns jeg det ble utidig vond lukt fra de som stod ved innganger og røkte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering: 

Dag 3 - fortsatt ingen røyk. Jeg har lyst på røyk stort sett hele tiden, men MÅ ikke ha... Men merker allerede at jeg får lenge og oftere perioder hvor jeg klarer å la være å tenke på det. Jeg regner med at det må komme tøffere perioder enn dette, hvis ikke så er det nærmest latterlig enkelt  :D

 

Dette er så kjempebra! Merk forskjellen på "lyst på" og "må ha" - du bestemmer, vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der du er nå, og brukte ganske lang tid på å bestemme meg for å slutte (hadde aldri forsøkt å slutte tidligere).

 

Når jeg endelig bestemte meg (som du har gjort nå), så sluttet jeg (på dagen) - og det er 4 år siden i dag :)

 

Har ikke sprukket en eneste gang, og selv om det var tøft noen ganger rett etter røykestoppen, så var det faktisk mye enklere enn jeg trodde.

 

Jeg startet også med litt mer "kondisjonstrening" enn hva jeg tidligere hadde gjort (har alltid trent, men mest bare med vekter), og det var både motiverende og "artig" å se hvor mye bedre kondisjon jeg fikk i løpet av noen måneder.

 

Lykke til - og ikke gi opp! Det er så absolutt verdt det, selv om det kan være noen tøffe tider de første dager/uker og noen måneder.

 

Men det blir lettere og lettere med tiden - og snart vil du lure på hvorfor du ikke sluttet lenge før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der du er nå, og brukte ganske lang tid på å bestemme meg for å slutte (hadde aldri forsøkt å slutte tidligere).

 

Når jeg endelig bestemte meg (som du har gjort nå), så sluttet jeg (på dagen) - og det er 4 år siden i dag :)

 

Har ikke sprukket en eneste gang, og selv om det var tøft noen ganger rett etter røykestoppen, så var det faktisk mye enklere enn jeg trodde.

 

Jeg startet også med litt mer "kondisjonstrening" enn hva jeg tidligere hadde gjort (har alltid trent, men mest bare med vekter), og det var både motiverende og "artig" å se hvor mye bedre kondisjon jeg fikk i løpet av noen måneder.

 

Lykke til - og ikke gi opp! Det er så absolutt verdt det, selv om det kan være noen tøffe tider de første dager/uker og noen måneder.

 

Men det blir lettere og lettere med tiden - og snart vil du lure på hvorfor du ikke sluttet lenge før ;)

Tusen takk for inspirasjon, godt å se det funker på lang sikt.

 

Det går mye enklere enn jeg hadde fryktet, men jeg regner med at det kommer tøffere perioder innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da  11 dager, 13 timer og 45 minutter uten ett eneste trekk :-)

 

Og jeg må si som flere av dere skrev i starten her, det er rett og slett skuffende enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...