Gå til innhold

En av fire menn over 45 år er barnløse

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/viten/en-av-fire-menn-far-ikke-barn-1.11706117

Barnløsheten blant norske kvinner er langt lavere.
Fruktbarhetsstatistikken fra SSB viser at stadig færre menn i Norge blir far.

Andelen menn som ikke ble fedre før de fylte 45 år, har økt fra 14 prosent i 1985 til 23 prosent i 2013.

Er disse mennene tapere som ikke fortjener bedre? Er kvinnfolka for kravstore?

Anonymous poster hash: b54ac...04d

Fortsetter under...

Jeg vet det ikke er statistisk holdbart å ta utgangspunkt i folk jeg kjenner, men jeg har mange omgangskretser og ser det samme igjen og igjen; det er ikke de høyt utdannede mennene som får mange barn. De får kanskje to-tre stykker.

Jeg kjenner flere menn som har seks barn med opp til seks forskjellige mødre. Felles for dem alle er at de er (veldig sjarmerende) slabbedasker. Ganske kjekke, med godt "game".

Om de går rundt og er blakke og arbeidsledige fordi alle barnebidragene fikk dem til å resignere på arbeidsfronten, eller om de har vært det hele tiden vet jeg dog ikke.

En ting som er sikkert er at de tar en stor del av den statistiske kaka, når antall fedre skal fordeles.

Anonymous poster hash: 3619c...5e5

Andelen menn som ikke ble fedre før de fylte 45 år, har økt fra 14 prosent i 1985 til 23 prosent i 2013.

Noen kvinner kan ha blitt gravide uten å fortelle sykehus/folkeregister hvem som er faren.

Noen kvinner drar til fertilitetsklinikker for å bli gravide.

Faren kan ha dødd før barnet blir født.

Når et et par med barn splitter lag, kan gubben finne seg ny dame og gjøre henne gravid, mens hun blir værende alene med barnet uten å finne seg ny ektemann. Altså en far og to mødre. Hvorfor finner ikke den forlatte seg ny ektefelle? Er de for kresne eller er det menn som ikke orker å gå ikke i et forhold der de må bli stefedre?

Anonymous poster hash: 17157...cca

Jeg blir ikke veldig overrasket over det.

Det er jo en kjent sak at mange menn "resirkuleres" og får to kull barn med to mødre. Kjenner selv flere slike. Dermed blir det flere menn som ikke får barn i det hele tatt. Kjenner flere slike også, dvs. menn som ikke har fått barn når de nærmer seg 50, men ting kan jo ennå skje.

Jeg forstår ikke helt hva du mener her, men det kommer kanskje av at vi har ulike tanker om det å få barn?

Av de som jeg kjenner (både av kvinner og menn) som ikke har fått barn og er over 45 år, så er det selvvalgt. De ønsker seg ikke barn, og mange av disse er i gode forhold med kjæreste eller mann/kone. De aller fleste av disse tilhører middelklassen og/eller øvre middelklasse, med god jobb og god økonomi.

Undersøkelser som er utført viser også at småbarnsforeldre er mindre lykkelig enn de uten barn.

Dog kjenner jeg også noen som muligens kommer inn under definisjonen "tapere". Felles for disse er at de har mange barn, med flere ulike mødre/fedre - og noen "vinnere" er de så absolutt ikke.

Men det er klart at hvis man mener at "meningen med livet" er å få barn, så ser man sikkert annerledes på det.

Endret av Goliath

Annonse

Jeg lurer på om NHD har barn, isåfall, hvor mange, hvor gamle, kjønn, og om det er med samme dame!

Hei!

Jeg tipper han har 2 barn med en kvinne han elsker og er trofast mot.

Jeg mener dette fordi jeg ligner på en merkelig måte på han.

Men jeg kan ikke forklare hvordan?

Jeg er også ulik, heldigvis! Men stadig en ubehagelig følelse å ha såpass mye felles med et menneske på 3 bokstaver. Samme musikksmak, friluftinteresse , våpeninteresse, faginteresser, ikke psykologi, men feks fysiologi, biologi etc...jeg er imidlertid mykere.

I tillegg drikker han ikke karsk og spiser ikke syltetøy eller brunost:-( akkurat som meg:-(

Nå frykter jeg bare å lese at han spiser avacado og valnøtter daglig...

Man er da vel ikke en tape selv om man ikke får barn. Mange ønsker det slik.

Anonymous poster hash: d0e7a...509

Man er da vel ikke en tape selv om man ikke får barn. Mange ønsker det slik.

Anonymous poster hash: d0e7a...509

Er ikke kvinner veldig selektive med det resultat at mange "taper-menn" aldri blir gift / får barn, selv om de ønsker det?

Kvinner er og bør være selektive med hvem de får barn med, akkurat som menn er det, og bør være det. Det er vel de færreste av disse barnløse mennene som har hatt et brennende ønske og mål om å bli fedre hele livet, og som har lagt alt til rette i livet sitt for det, har bolig, yrke, stor omsorgsevne og gode egenskaper som livspartner for en kvinne,  for så å bli valgt bort av alle kvinner i hele verden, helt uforskyldt selv?

Menn er også ganske kresne og jeg tror mange barnløse, både kvinner og menn, ikke vil ha barn med hvem som helst.

Kvinner er og bør være selektive med hvem de får barn med, akkurat som menn er det, og bør være det. Det er vel de færreste av disse barnløse mennene som har hatt et brennende ønske og mål om å bli fedre hele livet, og som har lagt alt til rette i livet sitt for det, har bolig, yrke, stor omsorgsevne og gode egenskaper som livspartner for en kvinne,  for så å bli valgt bort av alle kvinner i hele verden, helt uforskyldt selv?

Menn er også ganske kresne og jeg tror mange barnløse, både kvinner og menn, ikke vil ha barn med hvem som helst.

Jeg tror det er mange, særlig på bygda, som vil men ikke får.

Det kan vel hende, men hvis de virkelig ville, og det ikke var noen grunner til at all verdens kvinner skulle velge dem vekk, burde de vel flytte fra bygda da. Slik kvinnene gjør. Disse mennene velger jo også sitt liv, alle gjør det. En ektefelle og dertilfølgende barn, er ikke bare noe man "får", kvinner går ikke rundt og "deler ut" og bestemmer at noen ikke "får". 

Stadig flere av disse reiser da til Thailand eller andre land i østen, og henter moren til sine kommende barn der.

Og fra det lille jeg har hørt og sett i media om det, så virker det som om det ofte er en god løsning for alle parter (så fremt mannen er "ærlig og seriøs" og ikke ute etter å utnytte noen).

Annonse

Stadig flere av disse reiser da til Thailand eller andre land i østen, og henter moren til sine kommende barn der.

Og fra det lille jeg har hørt og sett i media om det, så virker det som om det ofte er en god løsning for alle parter (så fremt mannen er "ærlig og seriøs" og ikke ute etter å utnytte noen).

Dette er i mange tilfeller en slags form for prostitusjon.

Anonymous poster hash: 77f16...4b5

Dette er i mange tilfeller en slags form for prostitusjon.

Ofte ikke mer prostitusjon enn hva det er når flotte norske damer gifter seg med lite attraktive norske menn med vellfyllt lommebok.....

Gjest Gargamel

Å gifte seg med noen bare pga pengene er ikke lurt, men det er heller ikke lurt å gifte seg med noen bare pga utseende. Jeg tror ikke mange kvinner bevisst går etter pengene, men ubevisst blir de mest imponert av menn med arbeidsevne og inntekt. Altså en fysisk og psykisk godt fungerende mann. Det er mer fornuftig enn å gå etter utseende og overfladisk sjarm.

Jeg synes begrepet prostitusjon skal forbeholdes de som regelrett selger kroppen til forskjellige menn mot avtalt betaling. Hvis vi skal utvide alle begreper blir vi horer og overgripere alle sammen.

Å gifte seg med noen bare pga pengene er ikke lurt, men det er heller ikke lurt å gifte seg med noen bare pga utseende. Jeg tror ikke mange kvinner bevisst går etter pengene, men ubevisst blir de mest imponert av menn med arbeidsevne og inntekt. Altså en fysisk og psykisk godt fungerende mann. Det er mer fornuftig enn å gå etter utseende og overfladisk sjarm.

Jeg synes begrepet prostitusjon skal forbeholdes de som regelrett selger kroppen til forskjellige menn mot avtalt betaling. Hvis vi skal utvide alle begreper blir vi horer og overgripere alle sammen.

Men når gamle griser kjøper seg ung kone i Thailand ligger det farlig nær prostitusjon.

Men når gamle griser kjøper seg ung kone i Thailand ligger det farlig nær prostitusjon.

Det er spesielle regler for gamle griser?

Kan man kalle norske damer eller menn som gifter seg med rike partnere for prostituerte også?

Endret av Maglor

Erd et?

Jeg quotet innlegget ditt og stilte ett spørsmål knyttet til det.

Hva er det som gjør dette "farlig nær prostitusjon? At den ene er en gammel gris? Eller at den andre er fra Thailand? Ville du kalt et tilsvarende ekteskap mellom to norske statsborgere der den ene er sterkere økonomisk for prostitusjon også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...