AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 Skrevet 29. august 2014 Jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre. Går på 150 mg zoloft og er konstant deprimert. På 100 mg lå jeg på serum 38. Men har ikke tatt måling etter at jeg gikk opp til 150 mg. Holder ikke ut denne depresjonen som ikke vil gi seg. D er konstant! Har også angst. Blir gal. Håper på svar. Anonymous poster hash: 1871d...33e 0 Siter
Stormwind Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Kanskje du du skulle se mer på hva som er årsaken til depresjonen framfor å øke medisineringen? 0 Siter
ISW Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Jeg måtte opp i over 150 nmol/L før det skjedde noe nevneverdig. Men så tar jeg det mot OCD da, og det krever høyere doser. Men jeg tror du bør snakke med en lege om å oppnå en mer hensiktsmessig konsentrasjon. 0 Siter
DoleMari Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Jeg måtte opp i over 150 nmol/L før det skjedde noe nevneverdig. Men så tar jeg det mot OCD da, og det krever høyere doser. Men jeg tror du bør snakke med en lege om å oppnå en mer hensiktsmessig konsentrasjon. Det er mulig jeg jeg har spurt før: Kan man måle serumkonsentrasjon for å sjekke om effekten bra nok? Finnes tall man skal være innenfor osv, om du skjønner. Jeg tar 75 mg og merker veldig stor forskjell på angsten! Tar den på morgenen og det er markant forskjell på både humøret mitt og at jeg "orker" å snakke med folk på jobben jeg møter i gangen osv. 0 Siter
ISW Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Det er mulig jeg jeg har spurt før: Kan man måle serumkonsentrasjon for å sjekke om effekten bra nok? Finnes tall man skal være innenfor osv, om du skjønner. Jeg tar 75 mg og merker veldig stor forskjell på angsten! Tar den på morgenen og det er markant forskjell på både humøret mitt og at jeg "orker" å snakke med folk på jobben jeg møter i gangen osv. Det er jo ingen fasit, men det gir et bilde på hvor eksponert man er ovenfor medisinen. Jeg mener å huske at normalområdet for Zoloft er 20-250. Jeg ligger på 196 nå på siste måling. Men OCD krever dosering ganske høyt i normalområdet eller over. Tror normalområdet er laget for behandling av depresjon. Ligger man på 38 har man ganske mye å gå på. Det er jo helt i nedre del av normalområdet. 0 Siter
DoleMari Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Det er jo ingen fasit, men det gir et bilde på hvor eksponert man er ovenfor medisinen. Jeg mener å huske at normalområdet for Zoloft er 20-250. Jeg ligger på 196 nå på siste måling. Men OCD krever dosering ganske høyt i normalområdet eller over. Tror normalområdet er laget for behandling av depresjon. Ligger man på 38 har man ganske mye å gå på. Det er jo helt i nedre del av normalområdet. Ok. Så da kan jeg faktisk høre med legen min om å ta en blodprøve for å sjekke da! Greit å vite, for har aldri gjort det. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Er ikke alltid at antidepressiva hjelper så mye, det er ihvertfall min erfaring. Jeg gikk på max dose antidepressiva og stemningsstabiliserende, og fikk vel ikke så mye ut av dem utover at jeg ble mer impulsiv (i mitt tilfelle var ikke det så bra). Uansett... Kanskje du også kunne prøvd å gjøre noe godt for deg selv..? F.eks. besøk ei koselig venninne, gå en tur i skogen, se en film du har hatt lyst til å se tidligere, prøv å lage noe nytt og spennende til middag, ta deg en joggetur eller sykkeltur. Synes dette er en god artikkel: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article822215.ece Den ene websiden som er anbefalt, www.moodgym.no, har jeg også positive erfaringer med. Håper det snart går mot lysere tider for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Kanskje du du skulle se mer på hva som er årsaken til depresjonen framfor å øke medisineringen? Kanskje, men har sett på dette i maaange år uten at det blir bedre...Anonymous poster hash: 1871d...33e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Er ikke alltid at antidepressiva hjelper så mye, det er ihvertfall min erfaring. Jeg gikk på max dose antidepressiva og stemningsstabiliserende, og fikk vel ikke så mye ut av dem utover at jeg ble mer impulsiv (i mitt tilfelle var ikke det så bra). Uansett... Kanskje du også kunne prøvd å gjøre noe godt for deg selv..? F.eks. besøk ei koselig venninne, gå en tur i skogen, se en film du har hatt lyst til å se tidligere, prøv å lage noe nytt og spennende til middag, ta deg en joggetur eller sykkeltur. Synes dette er en god artikkel:http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article822215.ece Den ene websiden som er anbefalt, www.moodgym.no, har jeg også positive erfaringer med. Håper det snart går mot lysere tider for deg. Takk for det! Jeg skal lese disse artiklene. Det er mulig du har rett, jeg tror jeg trenger en forandring nå. Lei av terapi, kommer ikke videre likevel...en kan bli gal av å ikke gjøre på annet enn å snakke om seg selv hele uka. Tror jeg må skifte fokus...men hvordan...hm.Anonymous poster hash: 1871d...33e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Det er jo ingen fasit, men det gir et bilde på hvor eksponert man er ovenfor medisinen. Jeg mener å huske at normalområdet for Zoloft er 20-250. Jeg ligger på 196 nå på siste måling. Men OCD krever dosering ganske høyt i normalområdet eller over. Tror normalområdet er laget for behandling av depresjon. Ligger man på 38 har man ganske mye å gå på. Det er jo helt i nedre del av normalområdet. Oi, visste ikke at jeg lå så lavt...ingen har sagt til meg at det er lavt..føler zoloft hjalp i begynnelsen. Men livssituasjonen min er ikke idell heller..ikke sikkert det hjelper å øke. Anonymous poster hash: 1871d...33e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Ja, du bør øke til 200 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 Skrevet 30. august 2014 Ja, du bør øke til 200 mg. Takk for svar Da gjør jeg det og håper det vil fungere. Bare se bort fra samme spørsmålet mitt i annen tråd, så ikke at du hadde svart her Anonymous poster hash: 1871d...33e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.