Gå til innhold

Redd pga høy puls


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Blir så redd av min høye puls og har ikke legetime før 30 september, tror jeg ringer legesenteret på mandag. Blir jo redd av å lese om det på nettet. Forstår ikke hvorfor jeg ikke fikk med meg pranolol hjem, nå har jeg høy puls og ingen hjelpemidler. Tok en vival da i håp om at det skal hjelpe, kommer til å prøve med 50 mg seroquel i natt. Noe annet jeg kan gjøre? Nei jeg prøver med 0 seroquel i natt, blir så bekymret! Gir risperdal høy puls?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kan komme seg av seroquel. Hvor lang tid tar det før seroquel er ute av kroppen?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy pulsen?

Anonymous poster hash: 23add...4a0

Den var over 100 nå i kveld, og da pleide jeg få pranolol når jeg var innlagt. Fikk ikke det med meg hjem. Har lest litt på nettet om seroquel, og det kan gi høy puls og hjerterytmeforstyrrelser. Da skulle man sluttte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har lest om noen, de får 1 til 2 mg risperdal om dagen, jeg tar 8 mg. Nå blir jeg veldig skeptisk her. Har vært sliten og trøtt i dag og, liker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har lest om noen, de får 1 til 2 mg risperdal om dagen, jeg tar 8 mg. Nå blir jeg veldig skeptisk her. Har vært sliten og trøtt i dag og, liker det ikke.

 

Kutt ut røyking og kaffe.

Anonymous poster hash: a7ab3...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er pulsen din regelmessig eller uregelmessig?

Uregelmessig, hvordan det?

 

Freaker meg ut dette her, forstå det den som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kutt ut røyking og kaffe.

Anonymous poster hash: a7ab3...095

 

Ja det er jo lett. Mange som har høy puls da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uregelmessig, hvordan det?

 

Freaker meg ut dette her, forstå det den som vil.

 

Hvis du har uregelmessig puls raskere enn 100 (altså hvis pulsen er som dette: x--x-x---x-x-xx-x-xxx---xx-x--x) så ville jeg gått til lege med det for å utelukke anfall av hjerteflimmer. Ta det med ro, du kommer ikke til å dø :) men greit å finne ut av hva det er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har uregelmessig puls raskere enn 100 (altså hvis pulsen er som dette: x--x-x---x-x-xx-x-xxx---xx-x--x) så ville jeg gått til lege med det for å utelukke anfall av hjerteflimmer. Ta det med ro, du kommer ikke til å dø :) men greit å finne ut av hva det er for noe.

Får håpe du har rett i at jeg ikke dør, får jo dødsangst av dette, ikke tør jeg gå tur heller pga pulsen. Føler meg så trøtt, men kan jo være medisinen og. Har time 30 september, men får se hvordan det går denne uken. Du er grei du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du har rett i at jeg ikke dør, får jo dødsangst av dette, ikke tør jeg gå tur heller pga pulsen. Føler meg så trøtt, men kan jo være medisinen og. Har time 30 september, men får se hvordan det går denne uken. Du er grei du :)

 

Symptomer fra hjertet er veldig skumle, og blir mye verre når man er redd for de, på grunn av måten som adrenalin virker på hjertet på. Men trøsten må være at det er veldig få ting med hjerterytmen som faktisk er farlige. Hjertet er laget for å tåle mye. Tusen takk forresten :)

 

Jeg tror dette går helt fint :) men ta deg en tur til legen hvis det ikke går over. Om ikke annet så for å få tatt et EKG og om nødvendig betablokker som du fikk på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptomer fra hjertet er veldig skumle, og blir mye verre når man er redd for de, på grunn av måten som adrenalin virker på hjertet på. Men trøsten må være at det er veldig få ting med hjerterytmen som faktisk er farlige. Hjertet er laget for å tåle mye. Tusen takk forresten :)

 

Jeg tror dette går helt fint :) men ta deg en tur til legen hvis det ikke går over. Om ikke annet så for å få tatt et EKG og om nødvendig betablokker som du fikk på sykehuset.

Takk :) Ja kunne virkelig fått med meg betablokkere, det var litt synd at jeg ikke gjorde...det hadde vært betryggende. Du går vel på betablokkere fast? Da må jeg kunne få det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Ja kunne virkelig fått med meg betablokkere, det var litt synd at jeg ikke gjorde...det hadde vært betryggende. Du går vel på betablokkere fast? Da må jeg kunne få det og.

Du fikk beskjed fra sykehuslegen om at fastlegen din skulle følge opp dette med at du hadde litt rask puls. Dersom din tilstand hadde vært farlig, så ville sykehuslegen ha gjort noe med det umiddelbart.

 

Du trenger ikke være redd. Dersom du er i tvil om at det er for lenge å vente til slutten av september med legetilsyn, så kan du ringe sykehuslegen og høre hva han mener.

 

Tenk på folk som trener, går i fjellet osv. De har høy puls i timevis, mye, mye høyere puls enn du har, og de tar ikke skade av det. Du tar heller ikke skade av noe forhøyet puls en periode. Hjertet ditt er mer robust enn som så.

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk beskjed fra sykehuslegen om at fastlegen din skulle følge opp dette med at du hadde litt rask puls. Dersom din tilstand hadde vært farlig, så ville sykehuslegen ha gjort noe med det umiddelbart.

 

Du trenger ikke være redd. Dersom du er i tvil om at det er for lenge å vente til slutten av september med legetilsyn, så kan du ringe sykehuslegen og høre hva han mener.

 

Tenk på folk som trener, går i fjellet osv. De har høy puls i timevis, mye, mye høyere puls enn du har, og de tar ikke skade av det. Du tar heller ikke skade av noe forhøyet puls en periode. Hjertet ditt er mer robust enn som så.

Tusen takk for betryggende svar frosken :)

 

Jeg lar fantasien løpe løpsk, ser for meg meg selv ligge dø i sengen, eller detter om på gaten. Har litt for mye skrekkfantasi :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo lett. Mange som har høy puls da....

Ja, da er det heller neppe farlog vil heg tro. Og det beste du kan gjøre for å bedre helsen er å slutte og røyke.

Anonymous poster hash: 23add...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det heller neppe farlog vil heg tro. Og det beste du kan gjøre for å bedre helsen er å slutte og røyke.

Anonymous poster hash: 23add...4a0

Har veeeldig lyst å slutte å røyke, men jeg kjederøyker så mye at det er nifst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veeeldig lyst å slutte å røyke, men jeg kjederøyker så mye at det er nifst.

Begynn heller med snus eller nikotintyggis hvis det er vanskelig å klare seg uten nikotin.

Å slutte og røyke (å slutte helt med nikotin er selvsagt det beste) er det lureste du noen gang kan gjøre for egen helse. Røyking vil også markert øke både puls og hjertebank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn heller med snus eller nikotintyggis hvis det er vanskelig å klare seg uten nikotin.

Å slutte og røyke (å slutte helt med nikotin er selvsagt det beste) er det lureste du noen gang kan gjøre for egen helse. Røyking vil også markert øke både puls og hjertebank.

Ja røyken er min venn og fiende, har l.røyk men får ikke til å bare røyke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...