Gå til innhold

Redd pga høy puls


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg måtte slutte på Quetiapine da jeg 20 min etter inntak hver kveld fikk angstanfall og høy puls, og når jeg skulle sove så fikk jeg stadig følelsen av at hjertet hadde lengre pauser hvor kroppen dovnet bort og jeg hev etter pusten. Klarer ikke helt beskrive det egentlig. Det gav seg umiddelbart etter at jeg sluttet på den. Tok noen måneder før jeg skjønte at det kunne være Quetiapine og det var heller ikke noe legen hadde tenkt på. Hadde gått på medisinen i ett år før dette ble et problem. Har ikke hørt om andre som har reagert sånn på den heller. 

Har ikke samme problemet med Truxal..

120/99 er ikke så ille. Overtrykket er helt normalt, mens undertrykket er litt høyt, men ikke noe alarmerende. Kan komme av stress og angst bare. 

Er litt som at mitt blodtrykk er ofte litt for lavt (100/60). Altså litt lavt overtrykk, men helt greit undertrykk. Ikke noe som er å gjøre med. 

Når jeg har litt angst så kan pulsen min lett stige til rundt 100. Jeg ble hentet av ambulanse da hvilelulsen min skøt opp i 170-200 og jeg besvimte og hadde fullstendig panikk. Blodprøver viste at hjertet var overarbeidet, men konklusjonen ble at det var et massivt panikkanfall. Dagen etter var blodprøvene fine igjen. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skal til fastlege 11 og ta celleprøve, da blir det vel ikke tid til noe annet. 

Celleprøve kan jo gå veldig raskt hvis man er innstilt på det. Fortell om målingen mens du kler av deg, spør om hun har noen kommentar der og da i lys av medisinene du går på, eller om dere bør sette opp en ny time med dette som tema.

Du trenger i hvert fall ikke bestemme deg på forhånd for at det ikke blir tid til å nevne det. Hvis du tror det er en fordel, kan du ringe kontoret før timen, oppgi måltallene og si at du gjerne vil ha en kommentar når du likevel er der.

NB: Jeg foreslår ikke dette fordi jeg tror det er farlig, men for at du skal kunne tenke på at du snart får snakket om saken med noen du har tillit til.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Hei.

Ikke akkutmedisinsk tilstand med blodtrykk på 120/99 heller? Legesenteret har enda ikke ringt og tror ikke de ringer heller. Ja jeg merker at pulsen går berserk etter inntak av seroquel, og det er heller ikke farlig?

Da skal jeg foreslå det for legen. Vet ikke når neste time blir jeg nå,ville jo ha i dag. Får prøve å ta det med ro og håpe jeg ikke får slag eller hjerteinfarkt. Ja skal spør etter EKG. 

Alltid fint når det kommer nye opplysninger, denne gang om blodtrykket ditt.

120/99 er ikke et farlig blodtrykk i seg selv. Det gjør imidlertid at jeg ville anbefalt deg å få sjekket hjertet ditt. Pulstrykket ditt er altfor lavt og i kombinasjon med høy puls gjør det at jeg gjør meg noen tanker rundt om pumpekraften i hjertet ditt er god nok. En årsak kan være at hjertet jobber «på tomgang» med høy puls, men det bør sjekkes

Før dette er utredet synes jeg ikke du bør få betablokker.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Celleprøve kan jo gå veldig raskt hvis man er innstilt på det. Fortell om målingen mens du kler av deg, spør om hun har noen kommentar der og da i lys av medisinene du går på, eller om dere bør sette opp en ny time med dette som tema.

Du trenger i hvert fall ikke bestemme deg på forhånd for at det ikke blir tid til å nevne det. Hvis du tror det er en fordel, kan du ringe kontoret før timen, oppgi måltallene og si at du gjerne vil ha en kommentar når du likevel er der.

NB: Jeg foreslår ikke dette fordi jeg tror det er farlig, men for at du skal kunne tenke på at du snart får snakket om saken med noen du har tillit til.

Har ikke tillit til legen min så jeg gruer meg skikkelig til celleprøve, så er det tannlege dagen etter. Men jeg tror jeg kommer til å bestille en time kun for dette,men hva om hun i luken sier at det trenger jeg jo ikke? Håper celleprøven går raskt og ikke som sist, det var ei som undersøkte meg både utvendig og innvendig...veldig ubehahgelig og det gjorde vondt. Tror de er lei av meg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Alltid fint når det kommer nye opplysninger, denne gang om blodtrykket ditt.

120/99 er ikke et farlig blodtrykk i seg selv. Det gjør imidlertid at jeg ville anbefalt deg å få sjekket hjertet ditt. Pulstrykket ditt er altfor lavt og i kombinasjon med høy puls gjør det at jeg gjør meg noen tanker rundt om pumpekraften i hjertet ditt er god nok.

Før dette er utredet synes jeg ikke du bør få betablokker.

Ok. De tar jo meg ikke på alvor,det er frustrerende. De vil ikke utrede noe som helst, alt er bare bra sa legen. Ingenting å bekymre seg over, skulle ønske du var legen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. De tar jo meg ikke på alvor,det er frustrerende. De vil ikke utrede noe som helst, alt er bare bra sa legen. Ingenting å bekymre seg over, skulle ønske du var legen min. 

Har ikke tro på de unge jentene...uten erfaring. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Alltid fint når det kommer nye opplysninger, denne gang om blodtrykket ditt.

120/99 er ikke et farlig blodtrykk i seg selv. Det gjør imidlertid at jeg ville anbefalt deg å få sjekket hjertet ditt. Pulstrykket ditt er altfor lavt og i kombinasjon med høy puls gjør det at jeg gjør meg noen tanker rundt om pumpekraften i hjertet ditt er god nok. En årsak kan være at hjertet jobber «på tomgang» med høy puls, men det bør sjekkes

Før dette er utredet synes jeg ikke du bør få betablokker.

Jeg er redd og de tar meg ikke på alvor, man kan jo ikke stole på noen. Spesielt ikke helsevesenet, er redd jeg kommer til å dø. Da er det for sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg er redd og de tar meg ikke på alvor, man kan jo ikke stole på noen. Spesielt ikke helsevesenet, er redd jeg kommer til å dø. Da er det for sent. 

Du kommer ikke til å dø. Men få legen til å sjekke at hjertet ditt er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du kommer ikke til å dø. Men få legen til å sjekke at hjertet ditt er ok. 

EKG eller annen undersøkelse? Kommer til å be om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

EKG eller annen undersøkelse? Kommer til å be om det. 

EKG og lytte på hjertet er i alle fall hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
8 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg kjøpte min via Elkjøp, min heter Garmin Vivomove HR - den er veldig enkel og grei. :) Du må laste ned en app i tillegg da, få samboeren eller et av barna dine til å hjelpe deg om du ikke får det til.

Og i tilegg er xiaomi mi band 4 veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...