Gå til innhold

Redd pga høy puls


stjernestøv

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei de pleier ikke måle blodtrykket mitt, men jeg er ikke så ofte til lege heller. For noen år siden sa en lege at det var litt høyt,men ikke faretruende høyt. Vet ikke hva det betyr. Men henger ikke puls og blodtrykk sammen? Sykepleieren sa blodtrykk var no helt annet enn puls.

Ikke nødvendigvis nei. Min kjære har høyt blodtrykk, normal hvilepuls og lav puls ved anstrengelser. Vi peser like mye på de harde turene våre og da har han typisk en puls på 135 og jeg på 170... Vi har byttet pulsklokker for å sjekke om det var noe galt med hans klokke, men de viste det samme da også. Han prøvde også et pulsbelte rundt brystet med samme resultat, så at disse klokkene er såååå unøyaktige tror jeg ikke så voldsomt mye på. Så klart de ikke kan brukes i medisinsk sammenheng, men til ditt bruk vil jeg tro det holder lenge. Min kostet ca. 1600,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Ikke nødvendigvis nei. Min kjære har høyt blodtrykk, normal hvilepuls og lav puls ved anstrengelser. Vi peser like mye på de harde turene våre og da har han typisk en puls på 135 og jeg på 170... Vi har byttet pulsklokker for å sjekke om det var noe galt med hans klokke, men de viste det samme da også. Han prøvde også et pulsbelte rundt brystet med samme resultat, så at disse klokkene er såååå unøyaktige tror jeg ikke så voldsomt mye på. Så klart de ikke kan brukes i medisinsk sammenheng, men til ditt bruk vil jeg tro det holder lenge. Min kostet ca. 1600,-.

Ok. Men noen ganger henger det sammen. Får tenke på om jeg kjøper en sånn klokke,samboeren har ikke peiling på sånt og vet ikke om ungene har det heller. Tar han blodtrykksmedisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Endelig kom du inn i bildet. 

Sønnen min tok pulsen min nå og den er på 103 nå. Hva er den beste betablokkeren da? Håper jeg kommer til lege i dag men det spørs, de tok bare inn akutt tilfeller. Hva mener du om seroquel? Kan jeg ta det om kvelden selv om jeg har høy puls?

Det virker ganske tydelig at du er stresset rundt dette, og stress påvirker pulsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men noen ganger henger det sammen. Får tenke på om jeg kjøper en sånn klokke,samboeren har ikke peiling på sånt og vet ikke om ungene har det heller. Tar han blodtrykksmedisin?

Nei, han er helt på grensa til å skulle begynne med det, men jeg lurer på om han ikke snakket om at blodtrykket hadde gått ned litt nå - vi er ganske flinke til å være i aktivitet og han selv er overbevist om at det hjelper at han spiser litt honning hver dag. Ikke vet jeg, men... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Det virker ganske tydelig at du er stresset rundt dette, og stress påvirker pulsen.

Ja jeg er ganske stresset og redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja jeg er ganske stresset og redd. 

Jeg forstår ikke hvorfor du plutselig er så redd for dette med puls og blodtrykk? Det er greit at du får sjekket dette hos fastlegen, men det virker ikke som om du er i noen umiddelbar fare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Nei, han er helt på grensa til å skulle begynne med det, men jeg lurer på om han ikke snakket om at blodtrykket hadde gått ned litt nå - vi er ganske flinke til å være i aktivitet og han selv er overbevist om at det hjelper at han spiser litt honning hver dag. Ikke vet jeg, men... :) 

Ok. Det er nå bra han slipper medisiner da,og bra dere er i aktivitet. Jeg vet ikke om jeg klarer trening i morgen, stresser sånn med dette her nå.  Og ved bevegelse stiger jo blodtrykket enda mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er nå bra han slipper medisiner da,og bra dere er i aktivitet. Jeg vet ikke om jeg klarer trening i morgen, stresser sånn med dette her nå.  Og ved bevegelse stiger jo blodtrykket enda mer. 

Det er sunt å trene enten blodtrykket er høyt eller ikke. Ingen grunn til ikke å gå på trening i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du plutselig er så redd for dette med puls og blodtrykk? Det er greit at du får sjekket dette hos fastlegen, men det virker ikke som om du er i noen umiddelbar fare. 

Der var du og ja,phu! Det er bra hvis jeg ikke er i noen umiddelbar fare, det er det jeg tror. Har ventet i hele dag på at legesenteret skal ringe, de ringer jo aldri. De stenger jo klokken tre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Det er sunt å trene enten blodtrykket er høyt eller ikke. Ingen grunn til ikke å gå på trening i morgen:-)

Ok bør kanskje ta vival da i morgen? I går klarte jeg ikke gjennomføre, var redd og svimmel. Hun skrev det til psykiateren,men de vil jo ikke ha noe med dette å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, frosken skrev:

Det er sunt å trene enten blodtrykket er høyt eller ikke. Ingen grunn til ikke å gå på trening i morgen:-)

Men hva mener du om å ta seroquel om kvelden selv om jeg har dette? Sykepleieren mente det var dumt av meg å ikke ta det, sover jo ikke da. Men jeg er redd det har noe med medisinene å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Endelig kom du inn i bildet. 

Sønnen min tok pulsen min nå og den er på 103 nå. Hva er den beste betablokkeren da? Håper jeg kommer til lege i dag men det spørs, de tok bare inn akutt tilfeller. Hva mener du om seroquel? Kan jeg ta det om kvelden selv om jeg har høy puls?

Hei igjen,

Det er ingen akuttmedisinsk tilstand å ha puls på 103. Det er ikke sikkert den er så høy til vanlig heller, man blir gjerne litt nervøs når pulsen måles og da stiger både puls og blodtrykk. Det er ikke farlig å ta Seroquel selv om du har høy puls, men hos noen kan den gi økt puls og hjertebank. 

Jeg ville tatt dette med ro og heller snakket med fastlegen på neste ordinære time om å måle pulsen, ta et EKG og eventuelt diskutere betablokker. I ditt tilfelle vil nok Atenolol være den beste siden den ikke krysser over til hjernen og av den grunn ikke påvirker medisinene du tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men hva mener du om å ta seroquel om kvelden selv om jeg har dette? Sykepleieren mente det var dumt av meg å ikke ta det, sover jo ikke da. Men jeg er redd det har noe med medisinene å gjøre. 

Jeg synes du skal gjøre syk sykepleieren sier. Du trenger søvn🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hei igjen,

Det er ingen akuttmedisinsk tilstand å ha puls på 103. Det er ikke sikkert den er så høy til vanlig heller, man blir gjerne litt nervøs når pulsen måles og da stiger både puls og blodtrykk. Det er ikke farlig å ta Seroquel selv om du har høy puls, men hos noen kan den gi økt puls og hjertebank. 

Jeg ville tatt dette med ro og heller snakket med fastlegen på neste ordinære time om å måle pulsen, ta et EKG og eventuelt diskutere betablokker. I ditt tilfelle vil nok Atenolol være den beste siden den ikke krysser over til hjernen og av den grunn ikke påvirker medisinene du tar.

Hei.

Ikke akkutmedisinsk tilstand med blodtrykk på 120/99 heller? Legesenteret har enda ikke ringt og tror ikke de ringer heller. Ja jeg merker at pulsen går berserk etter inntak av seroquel, og det er heller ikke farlig?

Da skal jeg foreslå det for legen. Vet ikke når neste time blir jeg nå,ville jo ha i dag. Får prøve å ta det med ro og håpe jeg ikke får slag eller hjerteinfarkt. Ja skal spør etter EKG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg synes du skal gjøre syk sykepleieren sier. Du trenger søvn🙂

Ja får vel gjøre det da. Er ikke god i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke noe faretruende høgt blodtrykk eller puls hadde legen sagt, ikke noe å gå til legen med. Så de vil ikke hjelpe de heller,psykisk helse kunne måle det flere ganger sa sækreteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ringte og nå,kunne slappe helt av og måtte ikke være redd, det var nesten innenfor normalen. Og jeg fikk ikke hjerneslag eller hjerteinfarkt. Javel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Legen ringte og nå,kunne slappe helt av og måtte ikke være redd, det var nesten innenfor normalen. Og jeg fikk ikke hjerneslag eller hjerteinfarkt. Javel?

Jeg synes det virker som en positiv beskjed. Er du misfornøyd med den? Dere kan vel snakke mer om saken neste gang du er hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Jeg synes det virker som en positiv beskjed. Er du misfornøyd med den? Dere kan vel snakke mer om saken neste gang du er hos legen?

Ja det var positivt,men er skeptisk til sånne unge leger og hun er ikke fastlegen min heller. Skal til fastlege 11 å ta celleprøve, da blir det vel ikke tid til noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...