Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Skrevet i avbalanserte og saklige vendinger hvor jeg understreker at dette er mitt perspektiv. Nå er jeg redd de skal ta det til " inntekt" for mulige diagnoser .. Er jo såkalt underdiagnostisert. Noe så skummelt. Er jeg mer gal enn jeg tror selv? Er det heselig å være skeptisk til behandler. Til opplysning har jeg det ikke for vane å "klage "på folk. Dårlig samvittighet - tenk hvis psykologen min blir lei seg. Samtidig føler jeg hun overtolker meg med ubehagelige resultater jeg blir vettskremt av. Jeg har tidligere i livet bare godtatt.. Vist lite motstand . Nå orker jeg ikke svelge alt, tørr vise opposisjon -- vet jeg gjør det med risiko, men nå tenker jeg hva har jeg å tape? Kanskje har jeg mye å tape, bl a at de får styrket sine mistanker om min potensielt psyke personlighet. Tror kanskje de sløser med tid. Vet ikke om jeg tørr å vise meg på dps et igjen. Selv om jeg står inne for hva jeg skrev, er ikke skrevet i affekt og jeg begrunner min mistillit. Huff! Blir sikkert kastet ut av dr online snart, renner visst over for meg.., 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Ikke hvis du har en god grunn.Anonymous poster hash: 7525f...0db 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Skrevet i avbalanserte og saklige vendinger hvor jeg understreker at dette er mitt perspektiv. Nå er jeg redd de skal ta det til " inntekt" for mulige diagnoser .. Er jo såkalt underdiagnostisert. Noe så skummelt. Er jeg mer gal enn jeg tror selv? Er det heselig å være skeptisk til behandler. Til opplysning har jeg det ikke for vane å "klage "på folk. Dårlig samvittighet - tenk hvis psykologen min blir lei seg. Samtidig føler jeg hun overtolker meg med ubehagelige resultater jeg blir vettskremt av. Jeg har tidligere i livet bare godtatt.. Vist lite motstand . Nå orker jeg ikke svelge alt, tørr vise opposisjon -- vet jeg gjør det med risiko, men nå tenker jeg hva har jeg å tape? Kanskje har jeg mye å tape, bl a at de får styrket sine mistanker om min potensielt psyke personlighet. Tror kanskje de sløser med tid. Vet ikke om jeg tørr å vise meg på dps et igjen. Selv om jeg står inne for hva jeg skrev, er ikke skrevet i affekt og jeg begrunner min mistillit. Huff! Blir sikkert kastet ut av dr online snart, renner visst over for meg.., Det hender klienter ikke er fornøyd med sine behandlere, at kjemien mangler, de opplever seg misforstått, ikke tatt på alvor, eller noe langt mer udramatisk - det bare fungerer ikke, osv. Dette er selvsagt helt ok, behandlere flest har ingen problemer med å hjelpe klienten til en annen behandler eller en annen form for terapi som kan hjelpe vedkommende på sin vei mot friskhet. For din del virker det som om du velger å kjempe de samme kampene hver eneste dag. Hvorfor? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Du skriver "min potensielle psyke personlighet" og jeg får i dette og andre innlegg ,følelsen av at du er så opptatt av å ikke være psyk. Og når du bruker så mye krefter på å motbevise at du er psyk, må du jo ha så negative tanker om dem som er psykisksyke. Så hvorfor spør du da "oss"om svar hele tiden? Og ja brevet ditt til DPS, kan nok godt være god psykolog mat, ikke bare har du sagt noe , du har gitt det skriftlig så det kan virkelig analyseres. Men jeg tror nok det er det du impulsivt har sagt og gjort, i samtale med psykologen som blir mest vektlagt, ikke et brev med godt veloverveide ord.Anonymous poster hash: 4dbc4...dac 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Det hender klienter ikke er fornøyd med sine behandlere, at kjemien mangler, de opplever seg misforstått, ikke tatt på alvor, eller noe langt mer udramatisk - det bare fungerer ikke, osv. Dette er selvsagt helt ok, behandlere flest har ingen problemer med å hjelpe klienten til en annen behandler eller en annen form for terapi som kan hjelpe vedkommende på sin vei mot friskhet. For din del virker det som om du velger å kjempe de samme kampene hver eneste dag. Hvorfor? Jeg er fortvilet og tankene kverner ustanselig rundt dette. 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Jeg er fortvilet og tankene kverner ustanselig rundt dette. Ville det ikke isåfall vært naturlig å angripe dette, eller i det minste jobbe med korrigering av egne tanker fremfor å la tankerekkene flyte fritt og formere seg? Hvordan er situasjonen mht behandler, fortsetter du hos samme eller bytter du? Du trenger medisiner, hvordan er situasjonen på det området? 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Tankene kverner på verste vis.. Ustanselig. Gjenopptatt cipralex 10 mg for tre dager siden- kjenner meg elendig og trøtt i dag. Lager mat til familien .. Hjelper litt til med lekser.. Men i svime.. Og er redd barna ikke synes jeg er glup nok.. Forsøker å unngå lekser hvor jeg må tenke.. Kun fiksert på eget gørr .Flyr på treningstur og finner unnskyldninger for at mannen skal hjelpe. Elsket å hjelpe barn før. Grusomt. Orker ikke prate noe særlig . Sjakk matt .Tristhet inni meg- som en sorg ( overdreven el ei, burde ha kommet meg etter nederlag i jobb nå oa nå). Redd det samme skal skje igjen. Skal bytte behandlet. Fikk velge. Skal få brev i posten etter teammøte i dag hvor dette skulle bli tatt opp. Men nå redd de synes det et usympatisk av meg å stille spørsmål ved diagnose oa. Teamet sikkert enig med psykolog. Burde kanskje bedt om hjelp et annet sted. Burde være glad for tilbud om litt jobb fra neste Mnd , men begriper ikke hvordan det skal gå. 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Tankene kverner på verste vis.. Ustanselig. Gjenopptatt cipralex 10 mg for tre dager siden- kjenner meg elendig og trøtt i dag. Lager mat til familien .. Hjelper litt til med lekser.. Men i svime.. Og er redd barna ikke synes jeg er glup nok.. Forsøker å unngå lekser hvor jeg må tenke.. Kun fiksert på eget gørr .Flyr på treningstur og finner unnskyldninger for at mannen skal hjelpe. Elsket å hjelpe barn før. Grusomt. Orker ikke prate noe særlig . Sjakk matt .Tristhet inni meg- som en sorg ( overdreven el ei, burde ha kommet meg etter nederlag i jobb nå oa nå). Redd det samme skal skje igjen. Skal bytte behandlet. Fikk velge. Skal få brev i posten etter teammøte i dag hvor dette skulle bli tatt opp. Men nå redd de synes det et usympatisk av meg å stille spørsmål ved diagnose oa. Teamet sikkert enig med psykolog. Burde kanskje bedt om hjelp et annet sted. Burde være glad for tilbud om litt jobb fra neste Mnd , men begriper ikke hvordan det skal gå. Det er et mareritt du lever i akkurat nå og jeg har oppriktig vondt av deg. Du trenger medisiner, du kommer deg ikke ut av denne hengemyra uten, hvem styrer Cipralex-starten? Din fastlege? Så godt som alle behandlere har opplevd at en klient ønsker å bytte terapeut, det er ingen big deal uavhengig av grunn. Hva er det teamet skal diskutere? Ønsker du å fortsette på samme DPS med ny behandler eller skal du skaffe deg en privat behandler med avtale selv? 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Det er et mareritt du lever i akkurat nå og jeg har oppriktig vondt av deg. Du trenger medisiner, du kommer deg ikke ut av denne hengemyra uten, hvem styrer Cipralex-starten? Din fastlege? Så godt som alle behandlere har opplevd at en klient ønsker å bytte terapeut, det er ingen big deal uavhengig av grunn. Hva er det teamet skal diskutere? Ønsker du å fortsette på samme DPS med ny behandler eller skal du skaffe deg en privat behandler med avtale selv? fastlege ga meg cipralex etter at jeg fikk råd av psykolog om det . Fastlege avsl praksis nå fikk jeg brev om, slitsomt å måtte forholde seg til en ny. Ikke møtt han enda. Lurer på hva vedk vil tenke om meg:(Psykolog skulle overbringe mitt svar på hva jeg ville til team. Dette ble ny behandler . Gjerne utenfor dps, men de vokser ikke på trær. Tror dermed det blir der jeg har gått. Kunne fått annet dps, langt å reise. Usikkert på om dette er lurt. Burde sett om jeg klarte å stable sammen krefter til jobb , kjenner meg kraftløs. 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 fastlege ga meg cipralex etter at jeg fikk råd av psykolog om det . Fastlege avsl praksis nå fikk jeg brev om, slitsomt å måtte forholde seg til en ny. Ikke møtt han enda. Lurer på hva vedk vil tenke om meg:(Psykolog skulle overbringe mitt svar på hva jeg ville til team. Dette ble ny behandler . Gjerne utenfor dps, men de vokser ikke på trær. Tror dermed det blir der jeg har gått. Kunne fått annet dps, langt å reise. Usikkert på om dette er lurt. Burde sett om jeg klarte å stable sammen krefter til jobb , kjenner meg kraftløs. Når du får time til den nye behandleren, så bør du første gangen spørre om du kan få en time på dps til medisinvurdering om din nye behandler ikke er lege. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Når du får time til den nye behandleren, så bør du første gangen spørre om du kan få en time på dps til medisinvurdering om din nye behandler ikke er lege. Slumrer halve dagen og nå sovet. Trøtt endA. Bør ikke de foreslå medisin ? Men jeg skal be om noe " angstdempende" og sovemedisin ( må sove om natta on jeg skal klare å jobbe ).. Vet ikke når jeg får ny innkalling, hørtes ut som jeg kunne vente på dette etter møte i går. Blir kvalm bare tanken . Om jeg ikke hører noe bør jeg kanskje oppsøke den nye fastlegen. Om jeg tørr 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Slumrer halve dagen og nå sovet. Trøtt endA. Bør ikke de foreslå medisin ? Men jeg skal be om noe " angstdempende" og sovemedisin ( må sove om natta on jeg skal klare å jobbe ).. Vet ikke når jeg får ny innkalling, hørtes ut som jeg kunne vente på dette etter møte i går. Blir kvalm bare tanken . Om jeg ikke hører noe bør jeg kanskje oppsøke den nye fastlegen. Om jeg tørr Hvorfor mener du at det er de som skal ta initiativet til en slik vurdering? Du skriver jo at du forsøker å medisinere deg selv som best du kan, og da er det jo du som vet at dette er noe som burde ha vært vurdert av en som kan mer enn deg. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Hvorfor mener du at det er de som skal ta initiativet til en slik vurdering? Du skriver jo at du forsøker å medisinere deg selv som best du kan, og da er det jo du som vet at dette er noe som burde ha vært vurdert av en som kan mer enn deg. bør de ikke skjønne det ? Tror forøvrig mine problemer lett forenkles. 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 bør de ikke skjønne det ? Tror forøvrig mine problemer lett forenkles. Nå står det vel i din journal at fastlegen din har gitt deg cipralex. Da har dps grunn til å anta at du er i varetatt av fastlegen. Dessuten så har det vært såpass mye kaos rundt deg i forhold til behandling, at en ny behandler sikkert vil gå litt forsiktig ut og være avventende inntil ting har roet seg litt ned for deg. Jeg blir for øvrig oppgitt av at du alltid er mest opptatt av hva dps bør eller ikke bør gjøre, mer enn hva DU bør gjøre. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Synes du? Ja ja.. Du tenker jeg er kravstor , er ikke det- men kan kanskje virke slik.. Kaos ? Ah , blir flau.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Synes du? Ja ja.. Du tenker jeg er kravstor , er ikke det- men kan kanskje virke slik.. Kaos ? Ah , blir flau.. Du må vise litt bedre selvinnsikt, og. Ta i mot råd fra abdre.Anonymous poster hash: 68191...33a 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Synes du? Ja ja.. Du tenker jeg er kravstor , er ikke det- men kan kanskje virke slik.. Kaos ? Ah , blir flau.. Ikke egentlig kravstor, men fiksert på å kontrollere om dps gjør ting riktig eller ikke. Veldig opptatt av hva de _bør_ til enhver tid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Er jeg irriterende?Er jeg irriterende? Du er noe repeterende.Anonymous poster hash: 68191...33a 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Du må vise litt bedre selvinnsikt, og. Ta i mot råd fra abdre.Anonymous poster hash: 68191...33a ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.