Gå til innhold

Hva gikk det av henne mon tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En rimelig fast kunde. Ser på henne og hennes væremåte at hun er litt "rar". Men har aldri vært noe negativt - før idag:

Hun leste i avisa. La den på kassa og sa noe med lav stemme som jeg ikke får med mer, og automatisk tar jeg den for å scanne den. Hun holder den igjen så jeg ikke får tak i den og gjentar litt høyere; "jeg vet ikke om jeg har råd til den" - samtidig som hun ser litt sånn "fiendtlig" på meg.

Hun begynner å ta frem en haug med småpenger. Og automatisk (slik vi skal) sier jeg at jeg kan hjelpe henne å telle samtidig som jeg er på vei til å begynne med det. Da legger hun begge hendene over pengene og ser rett og slett stygt på meg og tar tilbake pengene, legger avisen tilbake og går en runde i butikken.

Kommer tilbake med noen varer og kommer på nytt med alle småpengene. Hun ser mer og mer fiendtlig og sint ut, hvilket hun også viser ved måten hun teller pengene på. Hun nærmest kaster pengene mot meg på disken, samtidig som hun skjelver mer og mer.

Jeg ble litt småredd og gikk to skritt bakover. Da hun gikk, sa jeg vennlig "ha det", men hun sa ikke noe, bare gikk og så seg tilbake på meg med det "fiendtlige" blikket.

Jeg skjønner ikke hva som gikk av henne. Det virket som hun holdt på å klikke? Skjønner heller ikke hva jeg gjorde som fikk henne til å reagere slik?

Jeg er hyggelig, blid og vennlig mot alle, respekter folk, også henne. Har aldri opplevd henne slik før, men alle ser jo at hun er litt "rar". Så jeg tar det ikke personlig - jeg følte meg bare ikke trygg.

Noen som har noen tanker rundt hva som skjedde - eller hvorfor hun var slik mot meg? Jeg gruer meg til neste gang. Hva om hun klikker eller noe?

Skrevet

Hun var vel forbannet for et eller annet, da, og tok sinnet ut på noen.

Hehe, dette er jo ingenting. Har møtt folk på konsert som har hengt på meg og mobbet. Truet med å bli "tatt", fordi jeg satt på feil benk, dette var hans benk!!! :-)

Nå er det kanskje mindre rus på butikken, dog, but still.

Skrevet

Hun var vel forbannet for et eller annet, da, og tok sinnet ut på noen.

Hehe, dette er jo ingenting. Har møtt folk på konsert som har hengt på meg og mobbet. Truet med å bli "tatt", fordi jeg satt på feil benk, dette var hans benk!!! :-)

Nå er det kanskje mindre rus på butikken, dog, but still.

Joda. Men dette var ikke noe slikt. Hun virket paranoid, som om hun trodde jeg skulle ta pengene hennes.

Skrevet

Da jeg var paranoid var småpengene mine min minste bekymring... :-O

Skrevet

Da jeg var paranoid var småpengene mine min minste bekymring... :-O

Ok. Kanskje det er så enkelt som at hun ikke liker meg. Og det er ok det - kan ikke bli likt av alle. Blir bare utrygg når slikt skjer..

Skrevet

Høres ut som en eller annen form for psykotisk lidelse. Alternativt en merkelig variant av tvangshandling, men det virker mindre sannsynlig for meg.

Skrevet

Grunnlaget for å stille psykosediagnoser er vel litt tynt...

Gjest Gargamel
Skrevet

Ok. Kanskje det er så enkelt som at hun ikke liker meg. Og det er ok det - kan ikke bli likt av alle. Blir bare utrygg når slikt skjer..

Min teori er at hun er ei skrulle som trodde du var ute etter småpengene hennes.

Skrevet

Hun var i et usjarmerende humør uansett hva det nå kom av, og du gjorde ingenting galt. Tenker du på å skaffe henne hjelp, er det derfor du vil vite?

Skrevet

Hun var i et usjarmerende humør uansett hva det nå kom av, og du gjorde ingenting galt. Tenker du på å skaffe henne hjelp, er det derfor du vil vite?

Nei, har mange merkelige kunder, og har ikke behov for å skaffe oen av de hjelp. Ville vite for å bli tryggere. Følte meg litt "truet".

Skrevet

Du har ingenting å bekymre deg for. Selv om hun var psykotisk var hun neppe mer farlig enn kids som skal ha røyk. En som verner om kronestykkene er vel neppe ute etter deg. Kanskje hun hadde mista trygda og var fortvilt og blakk. Mest sannsynlig noe sånt. Du kan jo også ha oppfattet det som mer skremmende enn det var siden du var redd.

Skrevet

Huff, skjønner at du blir litt redd. Jeg har også opplevd mange ubehagelige episoder da jeg jobbet i kiosk i Oslo verste strøk, knapt myndig. Blir redd av å tenke på det i dag, men hadde ikke vett til å være redd en gang.

Skrevet

Godt. Hun høres ikke ut som en som blir glad for at noen blander seg.

Skjønner at du synes det var en ubehagelig situasjon, men det er heldigvis få av alle de som oppfører seg merkelig som er farlige. Er dere flere på jobb samtidig? I så fall kan du kanskje si fra til en av de andre hvis du ser at hun kommer så du slipper å håndtere henne alene?

Skrevet

Det er de hyggelige og sjarmerende som er de farligste... går grøsninger gjennom meg om noen jeg knapt har snakket med tidligere er sånn superhyggelig... pass deg for de med dress og slips.

Skrevet

Dette hadde nok ingenting med deg å gjøre, og du gjorde ingenting galt. Hun var slik mot mot deg fordi det var tilfeldigvis akkurat degsom satt i kassen akkurat da. Hun hadde sikkert ikke vært annerledes mot noen andre.

Anonymous poster hash: 0006f...d15
Skrevet

Dette hadde nok ingenting med deg å gjøre, og du gjorde ingenting galt. Hun var slik mot mot deg fordi det var tilfeldigvis akkurat degsom satt i kassen akkurat da. Hun hadde sikkert ikke vært annerledes mot noen andre. Anonymous poster hash: 0006f...d15

Ja, jeg har valgt å tro på dere. Så jeg møter henne rakrygget neste gang :-)

Skrevet

Da jeg jobbet alene i et gatekjøkken i Oslo sentrum var det en natt en mann som kastet en hamburger på meg. Han var selvfølgelig full. Fulle mennesker er enten behagelige ellers så er de i bedritent humør og går til angrep på alt og alle. At jeg i det hele tatt ble plassert der alene var en stor feil  av sjefen. UI fikk jeg også fordi det var bikkjekaldt der inne.

Jeg tror du skal prøve å glemme hele dama. Hun høres ikke helt god ut og oppfører seg kanskje sånn i alle butikker. Det har i hvert fall ingenting med deg å gjøre. Hun var kanskje fiendtlig innstilt til deg fordi hun var desperat eller sulten.Jeg har selv stått i matvareforretninger med alle småpengene jeg har funnet i huset for å kjøpe mat. Jeg har vært flau og smilt til kassadamen for å skjule min fortvilelse. Kanskje hun følte det samme men reagerte på en annen måte?

Skrevet

Datteren min hadde ekstrajobb på Rimi de første årene hun var student. Først i et boligområde, senere i en del av Oslo sentrum som var såpass belastet at hvis noen skulle være alene på jobb siste timen før stenging kl. 23, ville sjefen helst det skulle være en mann.

Det vanket litt av hvert i kundekretsen der. Jeg kan forsikre deg at det ikke er noen grunn til å ta slike episoder personlig.  Det er ikke deg.    

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...