Gå til innhold

Hva tenker du om kritikken mot denne videoen?

Anbefalte innlegg

Arbeidsledigheten har knapt vært lavere enn den er akkurat nå. Den ca halvparten av hva den var på nittitallet. Sysselsettingen bare stiger. Ut i fra dette har det aldri vært enklere å komme inn på arbeidsmarkedet, og det er knapt noen land hvor det er enklere enn i Norge.

Det er mulig hvis du er frist og rask. Har du vært syk og har en hullete CV, og i tillegg er litt oppe i årene, er det nesten umulig.

Anonymous poster hash: 471f6...597

Fortsetter under...

• Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

59

• AnonymBruker

38

• Maglor

27

• DexterMorgan

23

Det er så rart, for det er jo sånn, og likevel har jeg aldri hørt så mange velutdannede og friske folk klage over problemer med å få jobb som nå. Det virker veldig lett hvis du er ung, energisk og svensk, men for enkelte grupper tror jeg det er tøft. Jeg har hørt om tilfeller der ikke engang vikarbyråene vil ha friske "gamlinger" på nærmere femti som ikke har veldig ettertraktet kompetanse.

Jeg skylder på den vanvittig høye arbeidsinnvandringen.

Det er mulig hvis du er frist og rask. Har du vært syk og har en hullete CV, og i tillegg er litt oppe i årene, er det nesten umulig.

OK, kanskje jeg kverulerer. Jeg synes bare folk ofte sier at ting blir verre og verre, at arbeidslivet blir stadig tøffere, at det blir stadig med vold og rus etc. Samtidig sier statistikken gjerne det stikk motsatte.

Det er ikke dermed sagt at det er enkelt å få jobb for alle.

OK, kanskje jeg kverulerer. Jeg synes bare folk ofte sier at ting blir verre og verre, at arbeidslivet blir stadig tøffere, at det blir stadig med vold og rus etc. Samtidig sier statistikken gjerne det stikk motsatte.

Det er ikke dermed sagt at det er enkelt å få jobb for alle.

Nei, er man rask og frisk, og relativt ung, har man neppe problemer på arbeidsmarkedet. Er man over 40, stått utenfor i mange år pga sykdom og kanskje ikke klarer å yte 100%, er man sjangseløs.

Arbeidsledigheten har knapt vært lavere enn den er akkurat nå. Den ca halvparten av hva den var på nittitallet. Sysselsettingen bare stiger. Ut i fra dette har det aldri vært enklere å komme inn på arbeidsmarkedet, og det er knapt noen land hvor det er enklere enn i Norge.

Det er fordi cirka 10% av de i arbeidsfør alder har uførepensjon, og cirka 5% har arbeidsavklaringspenger... i mange andre land ville de fleste av disse gått i kategorien "arbeidsledig".

Annonse

Det er fordi cirka 10% av de i arbeidsfør alder har uførepensjon, og cirka 5% har arbeidsavklaringspenger... i mange andre land ville de fleste av disse gått i kategorien "arbeidsledig".

Hva skal en gjøre med denne uproduktive fyllmassen? Et nakkeskudd?

Ja, vi jukser litt med statistikken det er det ingen tvil om

Hva mener du disse skal leve av når arb.led.trygd kun kan mottas i ett år? Som tiggere på gata?

det JEG mener at at vi skal ha en KRAFTIG reduksjon i arbeidsinnvandringen slik at litt mindre arbeidseffektive nordmenn kan få jobb og ikke blir utkonkurrert av friske innvandrere. Sålenge dette ikke skjer mener jeg at man skal ta sin trygd med stolthet, dette er en ønsket politikk. Uansett vil det alltid være folk som er så lite lønnsomme at de ikke får jobb, de skal selvfølgelig også få leve på trygd i fred

det JEG mener at at vi skal ha en KRAFTIG reduksjon i arbeidsinnvandringen slik at litt mindre arbeidseffektive nordmenn kan få jobb og ikke blir utkonkurrert av friske innvandrere. Sålenge dette ikke skjer mener jeg at man skal ta sin trygd med stolthet, dette er en ønsket politikk. Uansett vil det alltid være folk som er så lite lønnsomme at de ikke får jobb, de skal selvfølgelig også få leve på trygd i fred

Det er jeg helt enig i. Dessverre mener landssvikerne på Stortinget, som alle er i lomma på EU, noe helt annet.

Anonymous poster hash: 71ac5...3f6

Annonse

Ja, hev din trygd med stolthet og nyt din velfortjente trygde-Cola.

Når man ofrer sitt liv for fedrelandet så bør man kunne gå med hodet hevet. Akkuratt som de som risikerer sitt liv i krigshandlinger for fedrelandet. Selvfølgelig kan det være vanskelig for enkeltindivider at de blir ofret og de kan føle skam, men det bør de ikke.

Det er enda noen timer til butikkene stenger.

Næh, er så feit.

Når man ofrer sitt liv for fedrelandet så bør man kunne gå med hodet hevet. Akkuratt som de som risikerer sitt liv i krigshandlinger for fedrelandet. Selvfølgelig kan det være vanskelig for enkeltindivider at de blir ofret og de kan føle skam, men det bør de ikke.

Jeg tror nok fedrelandet hadde ønsket meg velkommen til yrkeslivet, og mange med meg.

Jeg tror nok fedrelandet hadde ønsket meg velkommen til yrkeslivet, og mange med meg.

Javel, det er derfor fedrelandet importerte 100'000 friske innvandrere som kunne ta jobben din ? Okei, merkelig logikk men du skal få lov til å ha din mening selvsagt, regner med at den er velbegrunnet ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...