Gå til innhold

Hva tenker du om kritikken mot denne videoen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

59

• AnonymBruker

38

• Maglor

27

• DexterMorgan

23

Annonse

Hvor da?

Gå å bank på døren til naboen(e) dine og spørr om det er noe praktiske gjøremål du kan hjelpe med (edit: gratis eventuelt*) :) Hugge ved tror jeg hadde passet deg bra da får du litt trim samtidig med at du bidrar

Endret av DexterMorgan

Godt spørsmål. Er man først trygda er man ute av spillet for godt (se siste utgave av Puls).

Synes det er litt rart jeg, for på dette forumet får jeg inntrykk av fra ekspertene at man kan bli veldig frisk selv om man er psyk. Men dersom de psyke ikke kommer tilbake til arbeidet, selv om de er friske, da er jo noe galt et eller annent sted. Men det er vel bare pga arbeidsgivere som er slemme/griske ?

Orker ikke forholde meg til andre mennesker, de er bare ekle.

Ta på deg finlandshette og gå å plukk søppel i byen. Da gjør du et nyttig arbeids og ingen vet hvem du er. Vinn Vinn situasjon

... eller så kan du innse at du ikke er i stand til å arbeids og fortjener trygden da, dersom du synes at det er et bedre valg

Ta på deg finlandshette og gå å plukk søppel i byen. Da gjør du et nyttig arbeids og ingen vet hvem du er. Vinn Vinn situasjon

... eller så kan du innse at du ikke er i stand til å arbeids og fortjener trygden da, dersom du synes at det er et bedre valg

Vil studere.

Annonse

Synes det er litt rart jeg, for på dette forumet får jeg inntrykk av fra ekspertene at man kan bli veldig frisk selv om man er psyk. Men dersom de psyke ikke kommer tilbake til arbeidet, selv om de er friske, da er jo noe galt et eller annent sted. Men det er vel bare pga arbeidsgivere som er slemme/griske ?

Det er ikke jobb til alle. Og de med cv hullete som en sveitserost stiller bakerst i køen.

Det virker som arbeidsmarkedet er blitt veldig mye tøffere de siste årene. Helt friske folk med mye erfaring sliter jo også med å få ny jobb når de blir overtallige eller må bytte jobb av andre årsaker, så da kan man lett forestille seg hvor vanskelig de må være for de som har en hullete CV. Synd det er så få som tør å gi folk som vil ut i jobb etter langvarig sykdom en sjanse, men man kan jo forstå det også.

Arbeidsledigheten har knapt vært lavere enn den er akkurat nå. Den ca halvparten av hva den var på nittitallet. Sysselsettingen bare stiger. Ut i fra dette har det aldri vært enklere å komme inn på arbeidsmarkedet, og det er knapt noen land hvor det er enklere enn i Norge.

Arbeidsledigheten har knapt vært lavere enn den er akkurat nå. Den ca halvparten av hva den var på nittitallet. Sysselsettingen bare stiger. Ut i fra dette har det aldri vært enklere å komme inn på arbeidsmarkedet, og det er knapt noen land hvor det er enklere enn i Norge.

Det er så rart, for det er jo sånn, og likevel har jeg aldri hørt så mange velutdannede og friske folk klage over problemer med å få jobb som nå. Det virker veldig lett hvis du er ung, energisk og svensk, men for enkelte grupper tror jeg det er tøft. Jeg har hørt om tilfeller der ikke engang vikarbyråene vil ha friske "gamlinger" på nærmere femti som ikke har veldig ettertraktet kompetanse.

Det er så rart, for det er jo sånn, og likevel har jeg aldri hørt så mange velutdannede og friske folk klage over problemer med å få jobb som nå. Det virker veldig lett hvis du er ung, energisk og svensk, men for enkelte grupper tror jeg det er tøft. Jeg har hørt om tilfeller der ikke engang vikarbyråene vil ha friske "gamlinger" på nærmere femti som ikke har veldig ettertraktet kompetanse.

Jepp. Jeg har sittet i masse møter både i , forgårs, i går tom kvelden og i dag angående to som ble oppsagt hos i går, så jeg har ingen illusjoner. Det er til og med unge, friske folk med energi,  høy utdanning og gode karakterer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...