Gå til innhold

Spiseproblemer....

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hallo!

Jeg sliter med spiseproblemer ,der jeg i periodevis både sulter meg og kaster opp maten .... har hatt det sann i 8 og halv måned nå:( men iløpet av denne tiden så har jeg aldri kastet opp så mye som jeg har gjort i dag etter ett måltid.! Å det som bekymrer meg nå er at jeg er redd for jeg skal bli kvelt i mitt eget spy/oppkast eller svime av:/(for de gangene jeg har kastet opp i kveld så kjentes det ut som jeg mistet pusten derfor jeg spørr... for jeg er hjemme alene og.... hvor sansynlig er det at det som jeg spørr om kan skje? kjenner det på meg etter alle de gangene jeg har kastet opp bare i kveld gjør at det svimler for meg , får "black out" bare ved små bevegelser så er redd... håper på ett fort svar!

Gjest gjesteleser
Skrevet

Kjære du, vær så snill og ikke kast opp mer i kveld. Du har sannsynligvis kastet opp så mye at du har fått elektrolyttforstyrrelser. Har du farris og eplejuice hjemme? Om du har, bland 50/50 eplejuice og farris og drikk det. Noe salt spekemat eller salte kjeks? Du trenger å få i deg væske, noe salt og noe søtt. Om du ikke har dette hjemme vil jeg faktisk anbefale legevakten. Du kan få hjerterytmeforstyrrelser.

I morgen, prøv å ikke kaste opp. Dette er kjempeviktig. Spis litt, drikk farris/juice. Når oppkasttrangen kommer, prøv å distrahere deg selv. Utsett det 5 minutter. Så utsetter du det 5 minutter til. Slik fortsetter du. Finn på noe som krever at du konsentrerer deg.

Mandag morgen ringer du legen din og sier at du må ha en time på dagen. Om du syns det er vanskelig å snakke med legen kan du ta med deg det du har skrevet her, bare gi det til legen. Dette vil være vanskelig, men det er virkelig viktig. Du har kommet helt til ytterpunktet av hva du kan klare nå, du må få hjelp.

Det er ikke uten grunn at anoreksi og bulimi er dødelige sykdommer. Kroppen din er veldig, veldig sliten nå.

Ønsker deg alt godt, dette er en kamp du ikke kan tape.

Skrevet

Enig med "gjesteleser"!

Du har sliti lenge nå, og trenger mest sannsynlig hjelp til å komme ut av dette. Det er ikke bra å gå sånn over tid.

Jeg vet ikke åssen du har det, men jeg ville nok snakka med legevakta..de kan gi råd om hva du skal gjøre om ikke annet.

Ikke la det gå lenger tid før du oppsøker lege, bestill time på mandag og be om time samme dag!

Anonymous poster hash: e8a35...6d1
Skrevet

Hallo!

Jeg sliter med spiseproblemer ,der jeg i periodevis både sulter meg og kaster opp maten .... har hatt det sann i 8 og halv måned nå :( men iløpet av denne tiden så har jeg aldri kastet opp så mye som jeg har gjort i dag etter ett måltid.! Å det som bekymrer meg nå er at jeg er redd for jeg skal bli kvelt i mitt eget spy/oppkast eller svime av:/(for de gangene jeg har kastet opp i kveld så kjentes det ut som jeg mistet pusten derfor jeg spørr... for jeg er hjemme alene og.... hvor sansynlig er det at det som jeg spørr om kan skje? kjenner det på meg etter alle de gangene jeg har kastet opp bare i kveld gjør at det svimler for meg , får "black out" bare ved små bevegelser så er redd... håper på ett fort svar!

Du må oppsøke lege og få hjelp for dine spiseproblemer. Det du driver med er farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...