Gå til innhold

"Folkeopplysningen" om legemiddelindustrien


Health Freak

Anbefalte innlegg

Det blir å såfall kunstig "tilfredshet" og "lykke". Jeg har mer tro å gjøre noe med grunnen til at en ikke har det bra. Men det er vel billigere for samfunnet å kaste piller etter folk. Anonymous poster hash: 9e7f2...ddf

Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg foretrekker den "kunstige lykken" over å være i den " ekte" depresjonen. Nå er jeg på vei tilbake til ett normalt liv. Det betyr ikke at jeg ikke bruker tid for å løse opp i de grunnene som førte til depresjon. Jeg går til psykolog ukentlig, men ting tar tid. Årsakene er ofte komplekse og for min del hadde jeg ikke vært i stand til å jobbe med disse problemene uten medisiner.

Det som har vært positivt for meg trenger selvsagt ikke være det for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Health Freak

    23

  • ISW

    18

  • miakami

    15

  • AnonymBruker

    9

Mest aktive i denne tråden

Syns det er skremmende at ikke ALT kommer frem, ikke legene får vite det en gang.

Det er skummelt at alt ikke kommer frem. Det hadde selvsagt vært bedre om det var uavhengige som hadde foretatt undersøkelser, men da må myndighetene bevilge mer penger til forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt at alt ikke kommer frem. Det hadde selvsagt vært bedre om det var uavhengige som hadde foretatt undersøkelser, men da må myndighetene bevilge mer penger til forskning.

Da burde de gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det blir å såfall kunstig "tilfredshet" og "lykke". Jeg har mer tro å gjøre noe med grunnen til at en ikke har det bra. Men det er vel billigere for samfunnet å kaste piller etter folk.

Anonymous poster hash: 9e7f2...ddf

 

Det viktigste er selvsagt å gjøre noe med grunnen til at en ikke har det bra.  Men ikke alltid det er mulig og ikke alltid det er nok. Jeg har sagt det flere ganger før og sier det igjen, at jeg heller vil være frisk med medisiner enn syk uten.  Det mener jeg selv om jeg akkurat nå seponerer noe. For jeg vil heller ikke bruke mer enn jeg trenger. Og når det gjelder bivirkninger, så må en veie fordeler med ulemper.  Hva gir best livskvalitet. 

 

Mener du det samme om de som har sterke smerter og smertestillende også? Gjelder det alle lidelser eller bare psykiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det blir å såfall kunstig "tilfredshet" og "lykke". Jeg har mer tro å gjøre noe med grunnen til at en ikke har det bra. Men det er vel billigere for samfunnet å kaste piller etter folk.

Anonymous poster hash: 9e7f2...ddf

Hva gjør en når grunnen er gener? Velger nye foreldre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å forstå at ting skal være så annerledes bare fordi det er psykiatri.

Alt, om det er maten vi spiser eller medisiner vi tar, handler om kjemikalier. Sukker er også en kjemisk forbindelse. Det er ikke sunt å røyke hasj bare fordi dette kommer fra naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å forstå at ting skal være så annerledes bare fordi det er psykiatri.

Alt, om det er maten vi spiser eller medisiner vi tar, handler om kjemikalier. Sukker er også en kjemisk forbindelse. Det er ikke sunt å røyke hasj bare fordi dette kommer fra naturen.

men på bipolargrupper på facebook så trekker de frem hasj som SÅ BRA mot det mentale….

men jeg prøvde røyke hasj og jeg ble fucked opp i hodet i en hel uke etterpå. så det gjør jeg ikke igjen.

men da sier det det er fordi du må velge en strein som er høy på chp og lav på thp eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som endel har et så forenklet syn på det som feber vs. febernedsettende; man tar pilla, feberen går ned. Eller man har så lave nivåer av B12 at man f.eks. mister håret, og så får sprøyte med B12 eller TrioBe, og blir frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da sier det det er fordi du må velge en strein som er høy på chp og lav på thp eller noe sånt

THC og CBD. Tetrahydrocannabinol og cannabidiol. Det hevdes at THC er psykotisk og CBD er antipsykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THC og CBD. Tetrahydrocannabinol og cannabidiol. Det hevdes at THC er psykotisk og CBD er antipsykotisk.

 

Tviler på at somalieren langs Akerselva i Oslo har den nødvendige innsikten i kjemi til å vurdere dette altså :)

 

Det lureste er nok å holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at somalieren langs Akerselva i Oslo har den nødvendige innsikten i kjemi til å vurdere dette altså :)

 

Det lureste er nok å holde seg unna.

Ja, men en kan bestille frø av riktig "strain" fra utlandet, som i praksis ikke har THC. Så en får jo ingen rus av det. Likevel er det like ulovlig som moderne, sterk cannabis - og like ulovlig som hamp. :P

Dyrker du cannabis spiller det ingen rolle hva slags strain du dyrker.

Ja, det beste er å holde seg unna.

Men det er noe forskning som kan tyde på at det er noe i disse påstandene, det finnes også et forsøkspreparat med CBD av en eller annen selskap i USA, men det blir ikke testet mot psykosesymptomer - foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men en kan bestille frø av riktig "strain" fra utlandet, som i praksis ikke har THC. Så en får jo ingen rus av det. Likevel er det like ulovlig som moderne, sterk cannabis - og like ulovlig som hamp. :P

Dyrker du cannabis spiller det ingen rolle hva slags strain du dyrker.

Ja, det beste er å holde seg unna.

Men det er noe forskning som kan tyde på at det er noe i disse påstandene, det finnes også et forsøkspreparat med CBD av en eller annen selskap i USA, men det blir ikke testet mot psykosesymptomer - foreløpig. :)

 

Jeg tror det sitter langt inne for både legemiddelindustri og myndigheter å gjøre tester på THC og CBD. Kanskje det egentlig er synd hvis det har positive effekter, hvem vet? :)

 

Men jeg har sett så mange som røyker store mengder og blir psykotiske av det. Kunne gitt noen av de morsomste eksemplene jeg har sett, men da er jeg for en gangs skyld litt bekymret for å bli gjenkjent, for de er ganske eksplisitte. Men det er faktisk de som røyker oppi 10 gram om dagen, og da får det konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men en kan bestille frø av riktig "strain" fra utlandet, som i praksis ikke har THC. Så en får jo ingen rus av det. Likevel er det like ulovlig som moderne, sterk cannabis - og like ulovlig som hamp. :P

Dyrker du cannabis spiller det ingen rolle hva slags strain du dyrker.

Ja, det beste er å holde seg unna.

Men det er noe forskning som kan tyde på at det er noe i disse påstandene, det finnes også et forsøkspreparat med CBD av en eller annen selskap i USA, men det blir ikke testet mot psykosesymptomer - foreløpig. :)

Da forstår jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det sitter langt inne for både legemiddelindustri og myndigheter å gjøre tester på THC og CBD. Kanskje det egentlig er synd hvis det har positive effekter, hvem vet? :)

 

Men jeg har sett så mange som røyker store mengder og blir psykotiske av det. Kunne gitt noen av de morsomste eksemplene jeg har sett, men da er jeg for en gangs skyld litt bekymret for å bli gjenkjent, for de er ganske eksplisitte. Men det er faktisk de som røyker oppi 10 gram om dagen, og da får det konsekvenser.

var det en som trodde han var blitt en appelsin og var redd folk skulle skrelle han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det sitter langt inne for både legemiddelindustri og myndigheter å gjøre tester på THC og CBD. Kanskje det egentlig er synd hvis det har positive effekter, hvem vet? :)

 

Men jeg har sett så mange som røyker store mengder og blir psykotiske av det. Kunne gitt noen av de morsomste eksemplene jeg har sett, men da er jeg for en gangs skyld litt bekymret for å bli gjenkjent, for de er ganske eksplisitte. Men det er faktisk de som røyker oppi 10 gram om dagen, og da får det konsekvenser.

GW Pharmaceuticals tester en medisin som heter Epidiolex, som inneholder CBD (ikke THC), mot Dravet Syndrome, en form for epilepsi...

Ja det er lite smart å bruke cannabis. En kan bli psykotisk av den første "jointen". Er det verdt det da, spør jeg. Det er ikke tilsvarende med alkohol, selv om langtidsbruk av større mengder alkohol nok er verre enn daglig røyking av cannabis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe sånt...

De fremelsker hasj veldig

Det er mange hasjfantaster, ja. En skal være forsiktig med å høre på hva brukere av ulovlige stoffer mener om stoffene.

Ang. cannabis finnes det også omfattende konspirasjonsteorier. Det er nemlig ølbransjen som har sørget for forbud. Samme med bomullsprodusentene - for hamp er et ypperlig materiale for klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange hasjfantaster, ja. En skal være forsiktig med å høre på hva brukere av ulovlige stoffer mener om stoffene.

Ang. cannabis finnes det også omfattende konspirasjonsteorier. Det er nemlig ølbransjen som har sørget for forbud. Samme med bomullsprodusentene - for hamp er et ypperlig materiale for klær.

En eller annen konspirasjon er det definitivt et eller annent sted her, for det er ingen LOGISK grunn til at alkohol er TILLATT i norge, dersom man sier at cannabis er for farlig for å være lovlig. Null logikk. All forskning tilsier at alkohol er mye farligere, og ikke bare det alkoholen er mye farligere for brukeren selv men også for menneskene rundt.

 

Dersom dette ikke er en konspirasjon hva er det da ? :ph34r:

Anonymous poster hash: aa060...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...