Gå til innhold

For en uke siden kollapset jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns huske det kom en god del innblandelse fra din side når jeg postet bilde av en juleribbe. Det var ikke måte på til negativ karakteristikk.

Hei!

:lol:

har innvendinger mot mordere enten det er grisedrepere eller  i aksjon på Utøya:-)

Husker ikke det jeg, så du er av den langsinte-ikke bli ferdig-med saker typen, menneske?

Jeg glemmer, og det er både en fordel, men og en ulempe.

Klarer ikke huske grums jeg, ulempe i ekteskapet

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• Health Freak

21

• slabbedask

9

• stjernestøv

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, bare glem det :P Er bare jeg som er en mannsjovnist sikker

Hei!

Ok da er vi to mansjåvinister :P

Skrevet

Hei!

har innvendinger mot mordere enten det er grisedrepere eller  i aksjon på Utøya:-)

Husker ikke det jeg, så du er av den langsinte-ikke bli ferdig-med saker typen, menneske?

Visste ikke at du var vegetarianer ?

Skrevet

NÅ MÅ DU HØRE; MADELEINEMIE!! 

Disse medisinene kan skade andre mennesker. Du kan ikke GI BORT dine egne reseptbelagte midler til andre, selv om du selv aldri så mye MENER det bare godt! Det er ikke bare fordi det ikke er lov, men det er potensielt livsfarlig!

LEVER DE PÅ APOTEKET!

Skrevet

Rettighetshaverne hevder at en ulovlig nedlastet film tilsvarer et tapt salg av nevnte film. En piratkopiert datafil er nettopp det, en kopi. Den er ikke en vare som blir fjernet fra en forretning og derfor ikke kan selges. Selve kopieringen påfører ikke en rettighetshaver noe direkte tap. Piratkopiering av en film påvirker ikke rettighetshaverens mulighet til å selge den samme filmen til en annen person. Det angivelige tapet skjer indirekte, gjennom at kopieringen fortrenger et salg til den samme personen som har stått for kopieringen, at personen velger å laste ned filmen fra f.eks. The Pirate Bay i stedet for å kjøpe den. Siden kopieringen ikke innebærer noe reelt, direkte tap, må de, for å kunne rettferdiggjøre utdeling av straff, i hvert enkelt tilfelle bevise at kopieringen har medført fortrengning av et salg. Om de ikke kan bevise dette, og får tilkjent erstatning, vil de gjennom erstatningen få tildelt penger de ikke ville fått om kopieringen ikke hadde funnet sted, altså har den såkalte piraten blitt påført en skade uten å selv ha forvoldt sine angivelige ofre noen skade. Rettsvesenets straffereaksjon mot piraten er nå ikke lenger en gjenoppretting av en skade, den er en forbrytelse i seg selv, og rettsvesenet er redusert til et virkemiddel en spesifikk bransje kan bruke for å tilrane seg andres økonomiske midler.

Anonymous poster hash: 2d80d...3b3

Høres ut som en veldig subjektiv rettsforståelse for min del.

Det heter at det er et "åndsverk". Det vil si noe annet enn en fysisk DVD.

Men det er vel nettopp slik tyver tenker: "jeg har rett til å bryte meg inn i denne stua, siden de er rike, og jeg er fattig".

Skrevet

Høres ut som en veldig subjektiv rettsforståelse for min del.

Det heter at det er et "åndsverk". Det vil si noe annet enn en fysisk DVD.

Men det er vel nettopp slik tyver tenker: "jeg har rett til å bryte meg inn i denne stua, siden de er rike, og jeg er fattig".

Det er forskjell på en fysisk gjenstand og 0- og 1-tall.

Anonymous poster hash: b84a2...744

Skrevet

Hei!

For en skikkelig svær stråmann. Jeg er totalt ferdig med det, ellers ville jeg vært sur for det. Det er jeg ikke. Jeg påpeker bare at du ikke eier selvinnsikt når du har "jeg blander meg ikke inn i andres liv, syns det er en fin leveregel".

Dette her, derimot, blir jeg sur for. Så totalt ufølsom du er, som snakker om terrorhandlingene på Utøya når jeg sier jeg spiser gris.

Skrevet

Visste ikke at du var vegetarianer ?

Hei!

Jo er nok det, er passifist, av den mest ekstreme typen:-)

Neida, men joda, jeg spiser ikke lik.

Skrevet

Hei!

Jo er nok det, er passifist, av den mest ekstreme typen:-)

Neida, men joda, jeg spiser ikke lik.

Var ikke der når denne griseepisoden fant sted, men en død gris er vel ikke annerledes enn en død fisk eller annent dyr som du spiser. Med mindre du spiser dem levende da :o

Skrevet

For en skikkelig svær stråmann. Jeg er totalt ferdig med det, ellers ville jeg vært sur for det. Det er jeg ikke. Jeg påpeker bare at du ikke eier selvinnsikt når du har "jeg blander meg ikke inn i andres liv, syns det er en fin leveregel".

Dette her, derimot, blir jeg sur for. Så totalt ufølsom du er, som snakker om terrorhandlingene på Utøya når jeg sier jeg spiser gris.

:wacko:

beklager og unnskyld

Skrevet

Var ikke der når denne griseepisoden fant sted, men en død gris er vel ikke annerledes enn en død fisk eller annent dyr som du spiser. Med mindre du spiser dem levende da :o

Jeg spiser ikke noen jeg ikke kan drepe.

Jeg kan ikke drepe en gris, ikke en fugl, ikke en frosk, derfor spiser jeg ingen av dem!

Skrevet

For en skikkelig svær stråmann. 

Hei!

Vet ikke hva du mente med stråmann.

Men beklager for det andre.

Skrevet

Går bra, beklager at jeg hisset meg opp.

Men hvis du er opptatt av andres liv, som pasifist, så burde du levere de medisinene på apoteket. Det er ganske sterke medisiner, stort misbrukspotensiale og er risikable for kroppen.

Skrevet

Går bra, beklager at jeg hisset meg opp.

Men hvis du er opptatt av andres liv, som pasifist, så burde du levere de medisinene på apoteket. Det er ganske sterke medisiner, stort misbrukspotensiale og er risikable for kroppen.

Hei!

Takk for at du godtok beklagelsen min! Det betydde mye for meg.

Ja jeg skal gjøre det, levere inn medisinene til apoteket.

Gjest gjesteleser
Skrevet

Hør på oss nå Madelenemie, dette er viktig.

Ikke gi bort medisinene! Lever alt sammen på apoteket. Ikke tenk på det, bare gjør det. Det fins ikke andre alternativer.

Ta med en forpakning til din psykiater. Fortell henne hele historien, hva den andre psykiateren sa til deg om dosering, alt om hvordan dere har snakket sammen, hvorfor du var hjemme hos ham til klokka to på natta, hvordan han ga deg komplimenter. Dette er viktig, fordi din psykiater trenger å vite det for å kunne hjelpe deg. Hun trenger også å vite det slik at hun kan reagere riktig på den andre psykiateren, for han oppfører seg IKKE profesjonelt. Det er uhyre uprofesjonelt å i det hele tatt ha besøk av sine pasienter hjemme.

Ikke tenk at han har vært snill og at det er slemt av deg å fortelle om ham. Han har ikke vært snill, i verste fall med de doseringene han anbefalte deg kunne han gitt deg et skikkelig rusproblem. Er det særlig snilt?

Skrevet

Hei!

Takk for at du godtok beklagelsen min! Det betydde mye for meg.

Ja jeg skal gjøre det, levere inn medisinene til apoteket.

:)

Skrevet

Hør på oss nå Madelenemie, dette er viktig.

Ikke gi bort medisinene! Lever alt sammen på apoteket. Ikke tenk på det, bare gjør det. Det fins ikke andre alternativer.

Ta med en forpakning til din psykiater. Fortell henne hele historien, hva den andre psykiateren sa til deg om dosering, alt om hvordan dere har snakket sammen, hvorfor du var hjemme hos ham til klokka to på natta, hvordan han ga deg komplimenter. Dette er viktig, fordi din psykiater trenger å vite det for å kunne hjelpe deg. Hun trenger også å vite det slik at hun kan reagere riktig på den andre psykiateren, for han oppfører seg IKKE profesjonelt. Det er uhyre uprofesjonelt å i det hele tatt ha besøk av sine pasienter hjemme.

Ikke tenk at han har vært snill og at det er slemt av deg å fortelle om ham. Han har ikke vært snill, i verste fall med de doseringene han anbefalte deg kunne han gitt deg et skikkelig rusproblem. Er det særlig snilt?

Hei!

Nei:-(

Hadde jeg ikke vært så kloktenkt, kunne jeg blitt misbruker:-(

Det irriterer meg, syns uansvarlig av han :wacko:

Men han er også snill, hjelper mange.

Men ok, jeg forteller dette til min psykiater, blir hun sint, blir jeg sint på deg og dere, og jeg kan da stå i fare for å ta mitt liv. 

Det håper jeg selvsagt ikke, men nervesystemet mitt henger sammen med min psykiaters, så jeg lever ikke lett uten den mentale støtten fra min psykiater.

Nå trenger jeg ikke treffe min psykiater så ofte, jeg har det relativt travelt, og min psykiater pensjonist, men vi har noe mailkontakt og sporadiske avtaler, "godkjenningen" av gjøremål/spørsmål trenger jeg.

Nå er min psykiater på Hardangervidda, så reiser mye.

Jeg er såpass satt på plass at det vel må en psykose til for at jeg skulle ta livet mitt, men alle kan få en psykose ved et sammenbrudd og pga av ansvar for barn, kan jeg ikke ta mitt liv. Ellers kunne jeg jo gjort det jeg ville, men ikke i min situasjon.

Jeg velger likevel å tenke at han er en snill mann, men jeg skal fortelle min psykiater om mine lovbrudd:-( men jeg vil det ikke:-(

Skrevet

Hei!

Nei:-(

Hadde jeg ikke vært så kloktenkt, kunne jeg blitt misbruker:-(

Det irriterer meg, syns uansvarlig av han :wacko:

Men han er også snill, hjelper mange.

Men ok, jeg forteller dette til min psykiater, blir hun sint, blir jeg sint på deg og dere, og jeg kan da stå i fare for å ta mitt liv. 

Det håper jeg selvsagt ikke, men nervesystemet mitt henger sammen med min psykiaters, så jeg lever ikke lett uten den mentale støtten fra min psykiater.

Nå trenger jeg ikke treffe min psykiater så ofte, jeg har det relativt travelt, og min psykiater pensjonist, men vi har noe mailkontakt og sporadiske avtaler, "godkjenningen" av gjøremål/spørsmål trenger jeg.

Nå er min psykiater på Hardangervidda, så reiser mye.

Jeg er såpass satt på plass at det vel må en psykose til for at jeg skulle ta livet mitt, men alle kan få en psykose ved et sammenbrudd og pga av ansvar for barn, kan jeg ikke ta mitt liv. Ellers kunne jeg jo gjort det jeg ville, men ikke i min situasjon.

Jeg velger likevel å tenke at han er en snill mann, men jeg skal fortelle min psykiater om mine lovbrudd:-( men jeg vil det ikke:-(

Det er ikke dine lovbrudd (så lenge du leverer medisinen på apoteket). Du har fått dårlige råd og psykiateren har vært uansvarlig. 

Du må også huske at det ikke bare er dårlig hvis noen blir sinte. Hvis hun blir sint fordi du tok medisinen, kan det være en måte å uttrykke at hun bryr seg og er bekymret for deg. Et eksempel på det er at foreldre som mister barna sine for eksempel på en butikk eller andre steder og så finner dem igjen, først uttrykker sinne til barnet. Men grunnen til det er egentlig ofte at de har vært veldig bekymrede.

Det er heller ikke nødvendigvis deg hun blir mest sint på, men den andre psykiateren. Men hvis du snakker med henne kan det være hun virker sint på deg.

Husk på at det går fint an å være sint på noen man er glad i eller bryr seg om. Tror nok din psykiater vil være en mental støtte for deg, selv om det kan skje at hun blir litt irritert.

Skrevet

Det er ikke dine lovbrudd (så lenge du leverer medisinen på apoteket). Du har fått dårlige råd og psykiateren har vært uansvarlig. 

Du må også huske at det ikke bare er dårlig hvis noen blir sinte. Hvis hun blir sint fordi du tok medisinen, kan det være en måte å uttrykke at hun bryr seg og er bekymret for deg. Et eksempel på det er at foreldre som mister barna sine for eksempel på en butikk eller andre steder og så finner dem igjen, først uttrykker sinne til barnet. Men grunnen til det er egentlig ofte at de har vært veldig bekymrede.

Det er heller ikke nødvendigvis deg hun blir mest sint på, men den andre psykiateren. Men hvis du snakker med henne kan det være hun virker sint på deg.

Husk på at det går fint an å være sint på noen man er glad i eller bryr seg om. Tror nok din psykiater vil være en mental støtte for deg, selv om det kan skje at hun blir litt irritert.

Hei!

:-)

Akkurat det var det veeldig fint å bli minnet om!

Min psykiater sa akkurat det der om sinne en gang, men jeg glemmer det, men fint å bli minnet om.

Jeg kan selv bli sint på barna, av redsel for dem. ikke fordi jeg hater dem.

Skrevet

Hei!

:-)

Akkurat det var det veeldig fint å bli minnet om!

Min psykiater sa akkurat det der om sinne en gang, men jeg glemmer det, men fint å bli minnet om.

Jeg kan selv bli sint på barna, av redsel for dem. ikke fordi jeg hater dem.

Nettopp :)

Det er oftest de vi er gladest i vi blir sintest på, nettopp fordi vi bryr oss så mye om dem og bekymrer oss for dem. Jeg synes derfor ikke du skal bekymre deg så mye for om psykiateren din blir sint. Du skal fortelle henne det fordi det er det riktige å gjøre. Selv om hun kanskje blir sint eller irritert først, tror jeg likevel hun vil sette pris på at du forteller henne om dette. Jeg tror det er det beste både for deg og for henne.

Og forsøk å huske på at det ikke er farlig hvis folk blir litt sinte på deg. De kan bry seg mye om deg uansett :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...