Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 Med hypomani på SSRI er du innenfor det bipolare spektrum. Har du også schizofrenilignende symptomer, kan det være schizoaffektiv lidelse. Det er korrekt at litium kan være gunstig ved denne lidelsen.Du bør få prøve det siden mye annet ikke har virket. Men er du da prøvekanin? 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 24. september 2014 Forfatter Skrevet 24. september 2014 Med hypomani på SSRI er du innenfor det bipolare spektrum. Har du også schizofrenilignende symptomer, kan det være schizoaffektiv lidelse. Det er korrekt at litium kan være gunstig ved denne lidelsen. Du bør få prøve det siden mye annet ikke har virket. Men er du da prøvekanin? Ser på meg selv som prøvekanin ja. Når det går år på år, med opptrapping, nedtrapping, ny opptrapping og ny nedtrapping. Om og om igjen. Fordi systemet mener at de har rett til enhver pris. Det er en uholdbar ovenfra-og-ned holdning uten sidestykke! 0 Siter
miakami Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 Sånn kan det gå, jeg har prøvd ut 8 forskjellige medisiner i tillegg til de to jeg står på nå. 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 24. september 2014 Forfatter Skrevet 24. september 2014 Sånn kan det gå, jeg har prøvd ut 8 forskjellige medisiner i tillegg til de to jeg står på nå. Talte over nå i sted (skrev brev til min behandler)...18 forskjellige medisiner på 11 år...... 0 Siter
miakami Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 Talte over nå i sted (skrev brev til min behandler)...18 forskjellige medisiner på 11 år...... så viste det seg at alt jeg trengte var litium (helt til jeg hadde manisk psykose etter det behøvde jeg antipsykotika i tillegg) 0 Siter
miakami Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 Jeg har bare prøvd ut masse antipsykotika, ikke fått prøvd ut SSRI/antidepressiva fordi jeg er bipolar 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 24. september 2014 Forfatter Skrevet 24. september 2014 Til Eksperten: En medisinliste, med effekt/uteblitt effekt/bivirkninger Jeg skjønner faktisk ikke at det er LOV å gjøre dette... Zyprexa – vektøkning, uholdbar sløvhet, ingen effekt på hallusinasjoner Zeldox – vektøkning, ingen effekt på hallusinasjoner Seroquel – vektøkning, uholdbar sløvhet, ingen effekt på hallusinasjoner Risperdal – ingen effekt på hallusinasjoner Abilify – ingen effekt (vagt utprøvd ved akuttenheten) Solian – vektøkning, økt prolaktin, ingen effekt på hallusinasjoner Cisordinol – vektøkning, restless legs, god effekt på hallusinasjoner Xeplion – God effekt på hallusinasjoner Atarax – noe effekt, men avtagende Phenergan – ingen effekt Vallergan – ingen effekt Zopiklone – ingen effekt Stilnoct – panikkanfall v/effekt Sobril – hallusinasjoner Valium – hallusinasjoner, aggresjon Nozinan- økt prolaktin, god effekt på angst Stesolid – Sløvende, god effekt på angst Zoloft – hypomani, god effekt på angst 0 Siter
miakami Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 (endret) Oi ser på listen din det var noen medikamenter jeg hadde glemt Da er jeg oppe i 19 Endret 24. september 2014 av miakami 0 Siter
miakami Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 hvis medisinene ikke hadde gitt restless legs og vektøkning hadde det ikke vært så mange 0 Siter
miakami Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 Hvis du får litium, pass på at de tar blodprøver og sjekker prøvesvarene så du får høy nok dose. All den antipsykotikaen min kunne vært unngått hadde jeg fått virksom dose til å begynne med. 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 24. september 2014 Forfatter Skrevet 24. september 2014 Hvis du får litium, pass på at de tar blodprøver og sjekker prøvesvarene så du får høy nok dose. All den antipsykotikaen min kunne vært unngått hadde jeg fått virksom dose til å begynne med. Skal kjøre ens ærend til DPS og levere brevet personlig i morgen tidlig. 0 Siter
miakami Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 Skal kjøre ens ærend til DPS og levere brevet personlig i morgen tidlig. good luck skulle ønske jeg og kunne kjøre. men jeg ble nektet etter innleggelse for mani. 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 25. september 2014 Forfatter Skrevet 25. september 2014 good luck skulle ønske jeg og kunne kjøre. men jeg ble nektet etter innleggelse for mani. Nå er et langt brev levert til behandler på DPS. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på svar... Tålmodighet jeg for tiden IKKE har. Skjelver, kaos i tankene, ingen å snakke med...ingen god kombinasjon. 0 Siter
miakami Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Nå er et langt brev levert til behandler på DPS. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på svar... Tålmodighet jeg for tiden IKKE har. Skjelver, kaos i tankene, ingen å snakke med...ingen god kombinasjon. Håper du får positivt svar. Jeg vet ikke ved schizoaffektiv, men ved min lidelse er det et helt nytt liv med litium (og jeg tror jeg ville vært død uten) Selv har jeg bestilt time til fastlegen for å snakke om å få tilbake førerkortet. 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 25. september 2014 Forfatter Skrevet 25. september 2014 Fikk nettopp telefon fra psykologen min! Han har lest brevet, samt fått streng telefon fra psykepleieren min! Jeg får ny utredning, gjennomgang av journal, historie og medisiner innen 7.Oktober! Lyyykkeeee!!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.