AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 hm- du er litt skeptisk til meg skjønner jeg. Kanskje går du på feil lut? Eller mener du jeg virker lite nyansert? Jeg er ikke interessert i å utføre noen personlighetsanalyse av deg. Men det er noe i måten du skriver om dette og livet ditt for tiden som gjør at man tenker at deg og benzo kan bli en uheldig kombo. Jeg kan ta feil i det og at det er fortvilelsen din som gjør at du skriver slik du skriver og at du ville forholdt deg til benzo på en fornuftig måte. Det er opp til en lege å vurdere det og ikke meg. Anonymous poster hash: d57ed...c19 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Benzo er en fin medisin så lenge man ikke hiver det i seg i tide og utide.Anonymous poster hash: 2485f...7ad 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Jeg er ikke interessert i å utføre noen personlighetsanalyse av deg. Men det er noe i måten du skriver om dette og livet ditt for tiden som gjør at man tenker at deg og benzo kan bli en uheldig kombo. Jeg kan ta feil i det og at det er fortvilelsen din som gjør at du skriver slik du skriver og at du ville forholdt deg til benzo på en fornuftig måte. Det er opp til en lege å vurdere det og ikke meg. Anonymous poster hash: d57ed...c19 bør vel ikke være fare for selvdestruktivitet antar jeg. 0 Siter
frosken Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 bør vel ikke være fare for selvdestruktivitet antar jeg. Benzo har ikke noe selvskadingspotensiale, så det er ikke det som er problemet. Slik jeg ser det, så lurer jeg på hvordan du ser for deg at du skal bruke benzo i forbindelse med jobb. Hver dag, to dager i uka, hva med kveldene - og hvor mange uker skal du bruke det? Benzo skal som hovedregel bare brukes en kort periode. Du har beskrevet noen vansker som har dominert livet ditt mer eller mindre siden du var ung, du har ikke gjennomført behandling og da virker det mest nærliggende å se for seg at du trenger annen behandling enn benzo for dine vansker. Men jeg synes uansett du skal bestille en time hos din nye fastlege så snart som mulig. Forklar situasjonen du er i - både med det lange jobbfraværet, din dårlige terapierfaring, hvordan du har opplevd bruk av cipralex mm. Kanskje legen kan tilby deg oppfølgning i forbindelse med jobboppstart - og kanskje har hun noen gode ideer. Kanskje vil hun også gi deg noe sobril som du kan bruke som en nødløsning. Du bør imidlertid neppe oppsøke en helt ny lege for kun å be om benzo, mange leger misliker det sterkt. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Benzo har ikke noe selvskadingspotensiale, så det er ikke det som er problemet. Slik jeg ser det, så lurer jeg på hvordan du ser for deg at du skal bruke benzo i forbindelse med jobb. Hver dag, to dager i uka, hva med kveldene - og hvor mange uker skal du bruke det? Benzo skal som hovedregel bare brukes en kort periode. Du har beskrevet noen vansker som har dominert livet ditt mer eller mindre siden du var ung, du har ikke gjennomført behandling og da virker det mest nærliggende å se for seg at du trenger annen behandling enn benzo for dine vansker. Men jeg synes uansett du skal bestille en time hos din nye fastlege så snart som mulig. Forklar situasjonen du er i - både med det lange jobbfraværet, din dårlige terapierfaring, hvordan du har opplevd bruk av cipralex mm. Kanskje legen kan tilby deg oppfølgning i forbindelse med jobboppstart - og kanskje har hun noen gode ideer. Kanskje vil hun også gi deg noe sobril som du kan bruke som en nødløsning. Du bør imidlertid neppe oppsøke en helt ny lege for kun å be om benzo, mange leger misliker det sterkt. har kalde føtter ift legen og- vil jeg meg selv vondt? Men oppført m to fastleger, aner ikke hvorfor. En gammel mann og, står på legelisten han er streng men tar deg på alvor..også hun øst europeiske, hun skremte meg så jeg begynte å gråte vedr min sønn. Ser du ikke hvor syk en er sa hun? Jeg hadde han hos annen lege uka før- virket dom hun trodde jeg var en dårlig mamma som ikke passet på barnet mitt når han hangler over tid. Vondt - men bra hun så det da.. Vet det ikke er populært å be om den slags, min bror får visst piggene raskt ut. Fortalt meg han ble lyst i bann av en såkalt synsk kvinne da han nektet henne Benzo. Etter dette ble han skilt og mye gikk til hel.. Men er nok bare en dårlig spøk at han tror på det.. Tenker bare at legen vil lese det Evt dps har skrevet og kategorisere meg deretter. Da blir det lite vits i å be om " hjelp". Psykolog sa hun rettet opp feil - hadde det ikke da vært respektfullt og sendt meg ny utgave av journal. ? Vet ikke om jeg orker å dra til lege, så leser hun skit psykolog har skrevet dom ikke stemte. Kjenner meg bitter .det er en emosjon jeg ikke er stolt av. 0 Siter
frosken Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 har kalde føtter ift legen og- vil jeg meg selv vondt? Men oppført m to fastleger, aner ikke hvorfor. En gammel mann og, står på legelisten han er streng men tar deg på alvor..også hun øst europeiske, hun skremte meg så jeg begynte å gråte vedr min sønn. Ser du ikke hvor syk en er sa hun? Jeg hadde han hos annen lege uka før- virket dom hun trodde jeg var en dårlig mamma som ikke passet på barnet mitt når han hangler over tid. Vondt - men bra hun så det da.. Vet det ikke er populært å be om den slags, min bror får visst piggene raskt ut. Fortalt meg han ble lyst i bann av en såkalt synsk kvinne da han nektet henne Benzo. Etter dette ble han skilt og mye gikk til hel.. Men er nok bare en dårlig spøk at han tror på det.. Tenker bare at legen vil lese det Evt dps har skrevet og kategorisere meg deretter. Da blir det lite vits i å be om " hjelp". Psykolog sa hun rettet opp feil - hadde det ikke da vært respektfullt og sendt meg ny utgave av journal. ? Vet ikke om jeg orker å dra til lege, så leser hun skit psykolog har skrevet dom ikke stemte. Kjenner meg bitter .det er en emosjon jeg ikke er stolt av. Nei, jeg synes ikke det er rimelig å forvente at psykologen sender deg en rettet versjon så fremt du ikke eksplisitt har bedt om de. Men uansett så har ikke fastlegen kopi av hele journalen, kun epikrisen og der står det ikke så mye. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Nei, jeg synes ikke det er rimelig å forvente at psykologen sender deg en rettet versjon så fremt du ikke eksplisitt har bedt om de. Men uansett så har ikke fastlegen kopi av hele journalen, kun epikrisen og der står det ikke så mye. Det synes jeg når de begår feil. Jeg vil vite hva som står . Stoler ikke et fnugg på dps psykolog. Men gidder ikke kontakte dps mer og mase. Kanskje bror kan finne den- er jo innen allmenn lege tjeneste for tiden og dataekspert. -- 0 Siter
frosken Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Det synes jeg når de begår feil. Jeg vil vite hva som står . Stoler ikke et fnugg på dps psykolog. Men gidder ikke kontakte dps mer og mase. Kanskje bror kan finne den- er jo innen allmenn lege tjeneste for tiden og dataekspert. -- Du må be om en ny journalkopi. Broren din kan ikke gå inn i dps sine journaler. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Du må be om en ny journalkopi. Broren din kan ikke gå inn i dps sine journaler. han klarer alt , vært i det systemet og. Men ikke sikkert han vil hjelpe meg - han fnyste av dps psykolog. Men er skiftende til meg - noen ganger er vi nære- noen ganger er han arrig . Tror han er blid nå- lenge siden vi så hverandre og vi har sterke bånd og kjenner oss til tider i et skjebnefelleskap. F eks var vi begge unnvikende i studietida. Hadde hverandre:))) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Jeg bruker Sobril , ikke først og fremst mot angst , men mot noe annet som følger med sykdommen min. Har prøvdnog brukt det meste av antipsykotisk og mange av medisinene mot depresjon. Kan basert på egene erfaringer ikke skjønne at benzo skal være noe verre enn de andre typene av medisiner. Antipsykotika har mange flere bivirkninger enn benzo og er mye vanskeligere å slutte på. Å slutte på Seroquel er det hardest jeg har gjort , trappet sakte ned over flere mnd.men hadde influensa lignende symptomer hele veien, virkelig ille. Bebzo har jeg ingen abstinenser av . Skjønner at noen kan bli avhengig av benzo ,tror kanskje at det er personer som er litt" disponible "for avhengighet .Selv bruker jeg ikke engang alkohol. Men jeg tror du må jobbe med måten din å tenke på, benzo til første arbeidsdag ok, men hva videre? Vis du ikke får gjort noe med din dårlige selvtillit så må du jo ta benzo hver dag da?Anonymous poster hash: 6a968...d26 0 Siter
miakami Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Antipsykotika har mange flere bivirkninger enn benzo og er mye vanskeligere å slutte på. Å slutte på Seroquel er det hardest jeg har gjort , trappet sakte ned over flere mnd.men hadde influensa lignende symptomer hele veien, virkelig ille.Anonymous poster hash: 6a968...d26 seriøst?? jeg bare slutta på seroquel jeg, ingen problemer overhodet 0 Siter
Gjest Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 Benzo har ikke noe selvskadingspotensiale, så det er ikke det som er problemet. Slik jeg ser det, så lurer jeg på hvordan du ser for deg at du skal bruke benzo i forbindelse med jobb. Hver dag, to dager i uka, hva med kveldene - og hvor mange uker skal du bruke det? Benzo skal som hovedregel bare brukes en kort periode. Du har beskrevet noen vansker som har dominert livet ditt mer eller mindre siden du var ung, du har ikke gjennomført behandling og da virker det mest nærliggende å se for seg at du trenger annen behandling enn benzo for dine vansker. Men jeg synes uansett du skal bestille en time hos din nye fastlege så snart som mulig. Forklar situasjonen du er i - både med det lange jobbfraværet, din dårlige terapierfaring, hvordan du har opplevd bruk av cipralex mm. Kanskje legen kan tilby deg oppfølgning i forbindelse med jobboppstart - og kanskje har hun noen gode ideer. Kanskje vil hun også gi deg noe sobril som du kan bruke som en nødløsning. Du bør imidlertid neppe oppsøke en helt ny lege for kun å be om benzo, mange leger misliker det sterkt. nå har jeg bestilt legetime tirsdag - sporet opp en lege i nabobyen som er spesialist allmenn - samt driver terapi av ulik art. Sjelden å finne allmennleger m interesse i den retning. Håper han ikke er skummel . Gode omtaler på nett i alle fall. Hva vet de om meg når de har pers nr? Om han har tilgang på dps sitt journal kan han jo tenke sitt. Kjenner jeg Grur meg allerede. Lurt på om jeg skulle vente m legetime til jeg ser hvordan jeg mestrer jobb, men er sååå redd. Vil derfor helst vite jeg har litt support - vanskelig for min familie og akseptere at jeg er slik. De sier du har ingen grunn til det. Men det er ukontrollerte tanker som formerer seg veldig under stress. Kjenner meg litt oppløst allerede og klarer ikke gjøre mye nyttig dessverre. Treningen ligger også brakk , huff. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 nå har jeg bestilt legetime tirsdag - sporet opp en lege i nabobyen som er spesialist allmenn - samt driver terapi av ulik art. Sjelden å finne allmennleger m interesse i den retning. Håper han ikke er skummel . Gode omtaler på nett i alle fall. Hva vet de om meg når de har pers nr? Om han har tilgang på dps sitt journal kan han jo tenke sitt. Kjenner jeg Grur meg allerede. Lurt på om jeg skulle vente m legetime til jeg ser hvordan jeg mestrer jobb, men er sååå redd. Vil derfor helst vite jeg har litt support - vanskelig for min familie og akseptere at jeg er slik. De sier du har ingen grunn til det. Men det er ukontrollerte tanker som formerer seg veldig under stress. Kjenner meg litt oppløst allerede og klarer ikke gjøre mye nyttig dessverre. Treningen ligger også brakk , huff. Flott namnlaus :-) Enda et skritt i riktig retning. Hvor i landet hører du til -helse øst/sør/nord/vest (trenger ikke svare mer konkret enn det). 0 Siter
Gjest Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 Flott namnlaus :-) Enda et skritt i riktig retning. Hvor i landet hører du til -helse øst/sør/nord/vest (trenger ikke svare mer konkret enn det). jeg er litt lettet! Lot resten av familien ha legen med det utenlandske navnet, redd noen skal tro jeg er rasist. Liker ikke føle trang til å omgås helsevesenet dog- men så utrygt å ikke ha noen du kan drøfte problemstillinger med. Klart meg selv før.. Har vel ikke blitt avhengig? Håper ikke det. Jeg tenker legetime to dager før oppstart- om jeg er heldig- og kan virke forebyggende ift til Evt panikk. Dessuten ser jeg meg kanskje nødt til å spørre om upopulær medisin/ råd .Jeg skjønner det kanskje er andre alternativer - å ikke stå helt alene m min angst viktigst..! Mener du jeg skal tørre å si hvor jeg holder til - tenk hvis noen identifiserer meg? Jeg bor på i helse sør- øst region--. Jeg lurer ofte på om du og Frosken er psykologer...!!! 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 jeg er litt lettet! Lot resten av familien ha legen med det utenlandske navnet, redd noen skal tro jeg er rasist. Liker ikke føle trang til å omgås helsevesenet dog- men så utrygt å ikke ha noen du kan drøfte problemstillinger med. Klart meg selv før.. Har vel ikke blitt avhengig? Håper ikke det. Jeg tenker legetime to dager før oppstart- om jeg er heldig- og kan virke forebyggende ift til Evt panikk. Dessuten ser jeg meg kanskje nødt til å spørre om upopulær medisin/ råd .Jeg skjønner det kanskje er andre alternativer - å ikke stå helt alene m min angst viktigst..! Mener du jeg skal tørre å si hvor jeg holder til - tenk hvis noen identifiserer meg? Jeg bor på i helse sør- øst region--. Jeg lurer ofte på om du og Frosken er psykologer...!!! Klok tanke ang oppstart på jobb og legetime, jeg synes også dette med medisiner er verdt å ta opp (skjønt her bør jo DPS inn i bildet.. men det tror jeg kan ta tid, dessverre derfor er back up plan med fastlege god akkurat nå). Jeg spurte om himmelretning for jeg synes du møter litt mer motstand enn det som er nødvendig. Å gå slik du gjør er mildt sagt et helvete. Jeg erindrer vagt at du har skrevet du ikke bor i nærheten av en storby slik at dersom valget ble på en privatpraktiserende ville reisetiden blitt lang. Har du evt vurdert doble timer, evt med mer mellomrom mellom timene? Jeg prøver å tenke litt kreativt her. Er du fast bestemt på å dra tilbake til DPS når de får fingeren ut? 0 Siter
Gjest Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 Klok tanke ang oppstart på jobb og legetime, jeg synes også dette med medisiner er verdt å ta opp (skjønt her bør jo DPS inn i bildet.. men det tror jeg kan ta tid, dessverre derfor er back up plan med fastlege god akkurat nå). Jeg spurte om himmelretning for jeg synes du møter litt mer motstand enn det som er nødvendig. Å gå slik du gjør er mildt sagt et helvete. Jeg erindrer vagt at du har skrevet du ikke bor i nærheten av en storby slik at dersom valget ble på en privatpraktiserende ville reisetiden blitt lang. Har du evt vurdert doble timer, evt med mer mellomrom mellom timene? Jeg prøver å tenke litt kreativt her. Er du fast bestemt på å dra tilbake til DPS når de får fingeren ut? Det står at legen driver terapi.. Slike allmennleger vokser ikke på trær... Får litt forventninger . Men hvorfor hadde han ledige plasser tro? Hadde ikke det i forrige uke.. Så kanskje økt kapasitet . Dps i samme by da.. Jeg tror jeg spør legen om han vil gi meg henvisning til psykolog privatpraktiserende . Helst i en annen mjøsby ( dette betyr ekstra reiseveg .. Men kan jo være verdt det..) . Skal forsøke å fortelle " ståa"- men er så var for kjemi med folk. Kan bli satt ut om jeg synes han er inntrengende el uvennlig. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 Det står at legen driver terapi.. Slike allmennleger vokser ikke på trær... Får litt forventninger . Men hvorfor hadde han ledige plasser tro? Hadde ikke det i forrige uke.. Så kanskje økt kapasitet . Dps i samme by da.. Jeg tror jeg spør legen om han vil gi meg henvisning til psykolog privatpraktiserende . Helst i en annen mjøsby ( dette betyr ekstra reiseveg .. Men kan jo være verdt det..) . Skal forsøke å fortelle " ståa"- men er så var for kjemi med folk. Kan bli satt ut om jeg synes han er inntrengende el uvennlig. Om jeg var deg ville jeg bedt om henvisning til en privatpraktiserende (sjekk helfo sine sider hvem som har avtale). Deretter ville jeg skrevet et kort brev (max 1 A4 side) om "meg", og hva jeg trenger hjelp til (med kontaktinfo), sendt denne til alle behandlere på listen. Du kan selvsagt ta en ringerunde, men du får bedre frem din sak ved å skrive. Dersom du bodde i nærheten kan det være jeg hadde noen gode navn til deg, men jeg forstår at du ønsker å høre litt hva DPS tenker videre. 0 Siter
Gjest Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 Om jeg var deg ville jeg bedt om henvisning til en privatpraktiserende (sjekk helfo sine sider hvem som har avtale). Deretter ville jeg skrevet et kort brev (max 1 A4 side) om "meg", og hva jeg trenger hjelp til (med kontaktinfo), sendt denne til alle behandlere på listen. Du kan selvsagt ta en ringerunde, men du får bedre frem din sak ved å skrive. Dersom du bodde i nærheten kan det være jeg hadde noen gode navn til deg, men jeg forstår at du ønsker å høre litt hva DPS tenker videre. bor du i nærheten? Vil veldig gjerne ha noen navn! Kan reise et par timer ( har frikort) Vekslet for øvrig mellom å kjenne meg på randen og fortvilet og si til meg selv du er ikke psyk. Så møter jeg meg selv i døra når jeg ikke vil ting. Skippet for eksempel nylig tre jubeleumsburadager- to i slekt , en venninne. Og terskelen for å omgås min manns fam blir høgere og høgere. Relatert til jobb er jeg engstelig for ikke å strekke til ( bli satt ut av nerver og spak)- samt at jeg aldri tørr være med på kollegating:( pause har jeg vondt i magen av. Den siste tiden hatt problemer m å orke å omgås familien!!! Vil bare legge meg, ser ikke Dagsrevyen enn gang:(( blitt håpløs. Knekt av forrige jobbnederlag - men burde jo klart å se videre og mobilisere krefter til å forvalte meg selv bedre.. Elsker barna mine , men det er akkurat som det er så slitsom å holde koken. Blir fort så ørkesløs Burde ikke være slik .flau av meg selv antar jeg 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 bor du i nærheten? Vil veldig gjerne ha noen navn! Kan reise et par timer ( har frikort) Vekslet for øvrig mellom å kjenne meg på randen og fortvilet og si til meg selv du er ikke psyk. Så møter jeg meg selv i døra når jeg ikke vil ting. Skippet for eksempel nylig tre jubeleumsburadager- to i slekt , en venninne. Og terskelen for å omgås min manns fam blir høgere og høgere. Relatert til jobb er jeg engstelig for ikke å strekke til ( bli satt ut av nerver og spak)- samt at jeg aldri tørr være med på kollegating:( pause har jeg vondt i magen av. Den siste tiden hatt problemer m å orke å omgås familien!!! Vil bare legge meg, ser ikke Dagsrevyen enn gang:(( blitt håpløs. Knekt av forrige jobbnederlag - men burde jo klart å se videre og mobilisere krefter til å forvalte meg selv bedre.. Elsker barna mine , men det er akkurat som det er så slitsom å holde koken. Blir fort så ørkesløs Burde ikke være slik .flau av meg selv antar jeg Tviler du er i nærheten men jeg tar resten på pm. 0 Siter
Gjest Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 Tviler du er i nærheten men jeg tar resten på pm. ok - tusen takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.