Gå til innhold

Hva er god krisehåndtering?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Health Freak

    31

  • slabbedask

    13

  • AnonymBruker

    13

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

Maskiner. Masse maskiner.

Fremtiden er serviceyrker + maskiner. Og med mindre alle skal ha en butler i huset blir det ikke nok jobber til menneskene, så da er det vel like greit at noen ofres og lønnes av maskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremtiden er serviceyrker + maskiner. Og med mindre alle skal ha en butler i huset blir det ikke nok jobber til menneskene, så da er det vel like greit at noen ofres og lønnes av maskinen

Syns vi skal stenge alle matvarebutikker jeg, slik at alle må spise på restaurant, og så har vi maskiner til å kokkelere alt sammen. Dette sparer samfunnet for masse energi og kasting av mat. Dessuten så slipper ensomme å gomle for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det spiller ingen rolle, snart har vi maskiner til å gjøre alt for oss.

(Og det er vel nettopp derfor det har blitt slik, og.)

Det blir nok lenge før storparten av oss kan slutte å jobbe. Dessuten: Har de sarte og tandre det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tullballeri eller myter etter min mening. Aldri har vi hatt mindre krav på oss.

Ja, på en måte... - men det er vel desto flere krav på andre områder? Som feks materialisme, "oppløste" familier/hjem, kroppspress, den digitale verden m sine utfordringer son feks mobbing, alle "må" ha Vgs, der selv yrkesfag krever studiekompetanse i engelsk og samfunnsfag osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok lenge før storparten av oss kan slutte å jobbe. Dessuten: Har de sarte og tandre det bra?

Joda, det kan ta noen tiår. Nei, de har det ikke bra, men har ikke det med det sosiale å gjøre? Følelsen av å ikke bidra, ikke være normal, ikke høre til, være ensom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er tullballeri eller myter etter min mening. Aldri har vi hatt mindre krav på oss.

 

Vet ikke om alle er enige i det...

Anonymous poster hash: 6fadc...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på en måte... - men det er vel desto flere krav på andre områder? Som feks materialisme, "oppløste" familier/hjem, kroppspress, den digitale verden m sine utfordringer son feks mobbing, alle "må" ha Vgs, der selv yrkesfag krever studiekompetanse i engelsk og samfunnsfag osv!

Det er evnen til å se på dette som problemer som er problemet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Joda, det kan ta noen tiår. Nei, de har det ikke bra, men har ikke det med det sosiale å gjøre? Følelsen av å ikke bidra, ikke være normal, ikke høre til, være ensom?

Jeg tror følelsen av å mestre er noe av det beste og viktigste vi kan oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke den enkeltes feil. Dette har noe med en skummel samfunnsutvikling å gjøre der stadig flere blir tandre og sarte. Det er ikke bra.

 

Hva skyldes dette?

Anonymous poster hash: 6fadc...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hørt om curlingmødrene, men vi har jo også et offentlig storlag av kostere.

Skulle ønske NAV tok med seg meg og andre ut i skogen og sa: nå skal vi hogge ved, og dette skal vi tjene penger på, for dette er ikke en fritidsklubb for tapere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ enkelt er det vel ikke!

Jo, det er det... har man troa kan man klare det meste.

(Desverre for meg selv, må jeg si, siden jeg føler skam ved denne viten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...