Gå til innhold

Hva er god krisehåndtering?


Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, på en måte... - men det er vel desto flere krav på andre områder? Som feks materialisme, "oppløste" familier/hjem, kroppspress, den digitale verden m sine utfordringer son feks mobbing, alle "må" ha Vgs, der selv yrkesfag krever studiekompetanse i engelsk og samfunnsfag osv!

Jeg er overbevist om at folk var mer materialistiske før, akkurat som folk i fattigere land er mer materialistiske enn oss. I øst-Europa går folk med dress for å vise at de har suksess. Noen ganger er dressen omtrent det eneste de eier. Samfunnet var også mye mer klassedelt før enn nå. Min farmor levde opp i et samfunn hvor barn fra store gårder ikke fikk lov til å leke med barn fra mindre kår.

Jeg tror ikke den var mindre mobbing før. Det var mye slåssing og mobbing på barneskolen som lærerne overså. Ingen tenkte at det var et alvorlig problem, hvis ikke en jakke eller noe annet materielt ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Health Freak

    31

  • slabbedask

    13

  • AnonymBruker

    13

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

Mener du å si at mye handler om å "ta seg sammen"?

Og hvis det er så enkelt som det kommer jo det jeg skrev om i min tråd inn: forskjellen på sterke og svake mennesker (sarte/tandre som du skriver).

Det med å "ta seg sammen" er visst en rød klut for noen. For meg er det ikke tabu å si at man må "ta seg sammen" noen ganger. Jeg mener egen innsats alltid er nødvendig, men ikke alltid tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å "ta seg sammen" er visst en rød klut for noen. For meg er det ikke tabu å si at man må "ta seg sammen" noen ganger. Jeg mener egen innsats alltid er nødvendig, men ikke alltid tilstrekkelig.

 

Det er påfallende hvordan mantraet "ta seg sammen" alltid kommer fra de som ikke er psyke. Prøv selv å "ta deg sammen" når du lider av dyp depresjon og angst så du ikke klarer å komme deg ut av døren.

Anonymous poster hash: 6fadc...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende hvordan mantraet "ta seg sammen" alltid kommer fra de som ikke er psyke. Prøv selv å "ta deg sammen" når du lider av dyp depresjon og angst så du ikke klarer å komme deg ut av døren.

Anonymous poster hash: 6fadc...1d2

Denne gangen kommer det fra hww.

I tilfellet alvorlig deprimert er det ikke tilstrekkelig med egeninnsats, men fortsatt nødvendig.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen kommer det fra hww.

 

OK, jeg har ikke orket lese hele tråden. Blir bare så matt av NHDs generaliseringer, overforenklinger og tirader om at alt var bedre før.

Anonymous poster hash: 6fadc...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg har ikke orket lese hele tråden. Blir bare så matt av NHDs generaliseringer, overforenklinger og tirader om at alt var bedre før.

Anonymous poster hash: 6fadc...1d2

:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...