Gå til innhold

Arbeidsministeren vil ikke gi dagpenger ved jobbnekt

Anbefalte innlegg

Statsråden mener at de som ikke tar jobber de blir tilbudt, skal miste dagpenger og sosialstøtte.

Nav skal være streng mot dem som nekter å ta jobb på grunn av religiøs overbevisning. Det krever arbeids- og sosialminister Robert Eriksson (Frp).

- Religiøs overbevisning skal ikke betales av skattebetalerne. Hvis man kan jobbe, og blir tilbudt jobb, men nekter å ta den jobben på grunn av religiøs overbevisning, kan man ikke forvente at det er skattebetalerne som skal finansiere livsoppholdet. Da må du klare deg uten penger.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Arbeidsministeren-vil-ikke-gi-dagpenger-ved-jobbnekt-7459047.html

Er det mulig å nekte noen sosialstøtte til livsopphold?

Anonymous poster hash: 719bd...1f7

Fortsetter under...

Hvilke jobber kan man nekte av religiøse grunner? Muslimer kan sikkert nekte å være fjøsavløser på en svinegård, men hvor ofte er det aktuelt liksom?

Nekte å jobbe i butikk som selger svinekjøtt og alkohol?

Er det mulig å nekte noen sosialstøtte til livsopphold?

Anonymous poster hash: 719bd...1f7

Nah menneskerettighetene gjelder fortsatt som Norge har sluttet seg til, ingen skal måtte være hjemløse eller sulte, men man kan dra satsene ned ganske mye og det gjør de også mot "vrange" klienter. Nødpenger er ganske kjipt å leve på i lengden

Annonse

Jeg har selv blitt nektet arbeidsledighetstrygd,da jeg ikke hadde lappen,og skulle begynne å jobbe kl 05.00.Første buss fra Son til Moss gikk kl 05.30,så jeg regnet med at arbeidsgiver ikke ville godta at jerg begynte kl 06.00 3 måneder etter hadde tatt lappen for bil.Dette var ca 1980.det kostet 90 kr timen per kjøretime ,og bilene var Nissan eller Datsun. Laurel eller en annen sedan med 4 dører.

Blir man tilbudt en jobb som nav mener man kan ta, er det ikke lov til å nekte, man mister da dagpenger.

Ingen nekter deg å si opp etter 30 dager om du finner deg en bedre jobb.

(Jeg kunne ha syklet til Kambo stasjon, men det ville jeg ikke om vinteren kl 04.30)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...