Gå til innhold

Krangel om penger..hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Jeg skylder kjæresten 4000,- pga. en stor skade på bilen min som kostet meg 20000,- og jeg måtte låne litt av han for å få råd til dette. 

Nå har det seg slik at kjæresten min har bodd hos meg i nesten et år. Han har kun vært i sin egen leilighet hver onsdag og annenhver helg når han har barna sine. Etter at han hadde bodd hos meg et halvt år, satt huseier opp husleien min fra 7000,- til 9000,-. Jeg er ganske sikker at hun gjorde dette fordi vi nå var en ekstra person i leiligheten. 

Før han begynte å være der så sa hun at hun ikke hadde lyst til å sette opp leien, hun ville heller beholde meg. 

Flere har spurt meg om jeg krever litt husleie fra kjæresten siden han er hos meg hele tiden. Jeg har ikke ville gjort det siden han faktisk betaler husleie selv til leiligheten han leier selv om han sjelden er der.

Men han sparer faktisk mye strøm på å være så mye hos meg, han vasker klærne sine hos meg, lager mat, dusjer osv.

Så jeg har nevnt for han at jeg egentlig synes at jeg kan få slippe å betale tilbake de 4000,- pga alt dette. 

Det er han sterkt i mot og sa til meg at nå ble jeg akkurat som exen hans, som han han hadde fikset bilen for og så nektet hun å betale tilbake det hun skyldte han, og sa at hun så på det som husleie fordi han var så mye hos henne.

Vel, det var et mye høyere beløp det var snakk om i det tilfelle, og i dette tilfelle har husleien min faktisk gått opp med 2000,-. i mnd mest sannsynlig for at han er der.

De 4000,- er vel bare mindre enn det han har spart på strøm i denne perioden. 

Må legge til at han har IKKE dårlig råd, han har bedre råd enn meg og jeg har hatt en annen veldig stor utgift de siste månedene som sliter litt på økonomien. 

Hva synes dere? Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal si videre til han nå, siden han reagerte så negativt på det. 

Anonymous poster hash: a72be...545
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401234-krangel-om-pengerhva-synes-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Vil du fortsatt være sammen med en gnier? Hvordan blir det den dagen dere skal dele bo tror du?

Jeg ville betalt tilbake de 4000,- og samtidig sagt at dersom han skal bo hos deg så mye så må han nesten være med å betale litt på strøm, mat (nå har du ikke sagt noe om hvem som betaler maten når han er hos deg da) og husleie siden denne er satt opp fordi han er der så mye - det fører jo til ekstra slitasje på leiligheten. Blir han rabiat da så er det kanskje på tide å vurdere det hele?

Tja... Vil du fortsatt være sammen med en gnier? Hvordan blir det den dagen dere skal dele bo tror du?

Jeg ville betalt tilbake de 4000,- og samtidig sagt at dersom han skal bo hos deg så mye så må han nesten være med å betale litt på strøm, mat (nå har du ikke sagt noe om hvem som betaler maten når han er hos deg da) og husleie siden denne er satt opp fordi han er der så mye - det fører jo til ekstra slitasje på leiligheten. Blir han rabiat da så er det kanskje på tide å vurdere det hele?

Vi deler på mat. Jeg burde nok sagt dette til han for lenge siden, jeg har nevnt de 4000,- tidligere også og forklart dette med strøm osv...men han bare mumlet det bort. Men nå spurte han etter de og da sa jeg at jeg synes egentlig at jeg burde slippe å betale de tilbake. 

Jeg burde krevd litt av han for lenge siden. Nå skal jeg flytte om en mnd. fordi huseier skal bruke leiligheten selv og da kommer han ikke til å bo like mye hos meg lenger fordi jeg flytter litt lenger unna. Er bare litt irriterende at jeg ikke har gjort det tidligere og ser jo at jeg bør holde et lån utenfor at jeg vil ha litt husleie fra han, men har jo vært litt dumsnill i et år nå da...vet ikke hva jeg skal si, jeg får vel bare betale de :-( 

Anonymous poster hash: a72be...545

Jeg synes at lån alltid skal betales tilbake. Videre tenker jeg at dersom man ønsker kompensasjon for strøm etc av en kjæreste, så bør man si fra om det i forkant og ikke komme med det lang tid i etterkant.

Enig i at lån skal betales tilbake, ellers er det jo ikke et lån. Men det må jo være lov til å komme etter en tid og si at - "Det ble såpass mye dyrere for meg nå som du bor hos meg såpass mye at jeg er nødt til å be deg om å være med å betale litt på strøm og husleie."

Annonse

Enig i at lån skal betales tilbake, ellers er det jo ikke et lån. Men det må jo være lov til å komme etter en tid og si at - "Det ble såpass mye dyrere for meg nå som du bor hos meg såpass mye at jeg er nødt til å be deg om å være med å betale litt på strøm og husleie."

Helt enig i dette. Men jeg synes ikke man kan komme å si etter ett år, at jeg synes du skal betale x kr fordi du har bodd her så mye det siste året. Jeg synes man bør si fra når man har bodd sammen noen måneder, at det er ønskelig at vedkommende betaler litt pr måned som følge av økte strømutgifter etc. 

Jeg burde krevd litt av han for lenge siden. Nå skal jeg flytte om en mnd. fordi huseier skal bruke leiligheten selv og da kommer han ikke til å bo like mye hos meg lenger fordi jeg flytter litt lenger unna. Er bare litt irriterende at jeg ikke har gjort det tidligere og ser jo at jeg bør holde et lån utenfor at jeg vil ha litt husleie fra han, men har jo vært litt dumsnill i et år nå da...vet ikke hva jeg skal si, jeg får vel bare betale de :-( 

Hvis det er bare en mnd til det er snakk om så drit i det. I alle fall om du er interessert i å beholde fyren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...