Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter ofte med å finne det rette ordet for å forklare hva jeg mener. Jeg tenker mye gjennom det jeg skriver, men får kanskje ikke alt ned.  Spesielt i senere tid har jeg opplevd at det jeg skriver på dol blir misforstått.  Jeg står nærmest som et spørsmåltegn når jeg får enkelte svar.  Det var jo ikke slik jeg mente det.  Hvis jeg får det så dårlig frem, så er det kanskje bedre jeg holder tanker og meninger for meg selv. Jeg har både sterke meninger og mye tanker om enkelte ting. Oppfattes det så ut på viddene det jeg skriver?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

5

• AnonymBruker

2

Skrevet

Dette kan dreie seg om mange ting...<br /><br />- du har ikke så god skriftlig formidlingsevne<br />- det du tenker er skiftende og ustabilt<br />- du liker ikke ev. kritikk av det du sier, tenker og mener, og kan da føle deg misforstått selv om du ikke er det<br />- du overdriver (for deg selv) i hvilken grad andre misforstår deg<br />- ...<br /><br />Det finnes nok løsninger på alle disse punktene, men hvor skoen trykker i ditt tilfelle det aner jeg ikke.

Anonymous poster hash: 35cd8...040

Skrevet

Jeg sliter ofte med å finne det rette ordet for å forklare hva jeg mener. Jeg tenker mye gjennom det jeg skriver, men får kanskje ikke alt ned.  Spesielt i senere tid har jeg opplevd at det jeg skriver på dol blir misforstått.  Jeg står nærmest som et spørsmåltegn når jeg får enkelte svar.  Det var jo ikke slik jeg mente det.  Hvis jeg får det så dårlig frem, så er det kanskje bedre jeg holder tanker og meninger for meg selv. Jeg har både sterke meninger og mye tanker om enkelte ting. Oppfattes det så ut på viddene det jeg skriver?

Nei,

Anonymous poster hash: 044d9...ef0

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tillegg til AnBR..040:

Det er noe ved mottaker. Enkelte har meget vanskelig å å forstå generelle betraktinger eller se ting fra TS sitt perspektiv. Hele verden ses fra eget perspektiv der en selv står i sentrum for alt.

Skrevet

Tillegg til AnBR..040:Det er noe ved mottaker. Enkelte har meget vanskelig å å forstå generelle betraktinger eller se ting fra TS sitt perspektiv. Hele verden ses fra eget perspektiv der en selv står i sentrum for alt.

Mener du her at ts er en av de?

Skrevet

Nei, det var de som leser han mente.

Skrevet

Jeg syns du uttaler deg tydelig og bra jeg, men det betyr ikke at alle er enige med deg. Det er stor forskjell på å få andre over på "sin side" i en diskusjon og å gjøre seg forstått. Jeg tror du kan slå deg til ro med at du gjør deg forstått, uten at andre nødvendigvis er enige (og også liker å ytre sine meninger).

Skrevet

Når jeg skrev "såpass bør man tåle" etter å ha sagt at jeg ikke så noe mobbing i den tråden(med forbehold om at det var ting der jeg hadde gått glipp av), og du siterte den setningen virket det for meg som du mente jeg var for hardhendt behandling av skjøre mennesker. Det er jeg ikke, og jeg skjønte ikke hvor du ville hen. Det er vel mer trolig at det er jeg som sliter med å gjøre meg forstått.

Skrevet (endret)

Jeg sliter ofte med å finne det rette ordet for å forklare hva jeg mener. Jeg tenker mye gjennom det jeg skriver, men får kanskje ikke alt ned. Spesielt i senere tid har jeg opplevd at det jeg skriver på dol blir misforstått. Jeg står nærmest som et spørsmåltegn når jeg får enkelte svar. Det var jo ikke slik jeg mente det. Hvis jeg får det så dårlig frem, så er det kanskje bedre jeg holder tanker og meninger for meg selv. Jeg har både sterke meninger og mye tanker om enkelte ting. Oppfattes det så ut på viddene det jeg skriver?

Hei!

Jeg er dårlig/ uoppmerksom på å knytte det som blir skrevet til personene, sjelden bryr jeg meg ved det.

Men deg husker jeg litt, nå fra en tråd hvor du så godt forklarer, noe om å være sårbar, mobbing, ansvar Etc...

Og du svarte jo meg, og det uvanlig befriende og både modig og ærlig.

Jeg leste det i dag og forstod alt du skrev helt tydelig, ikke minst skriver du altså så tydelig at jeg som autist skjønner hva du mener:-D godt gjort:-)

Det er mye her jeg leser fra enkelte brukere som jeg syns kan være uklart, vanskelig å forstå, men enkelte svar er så byråkratiske, så lite praktisk relevante at de som svarer dem heller kunne skrevet en link til en paragraf.

Det er det å være upersonlig, og det upersonlige er noe ikke jeg trenger når jeg henvender meg til personer:-)

Byråkratiet er ofte så dumt og latterlig og skaper både avstander og ulogiske problemer, bare ved at blir så rigid:-) så når jeg henvender meg til personer, menneskene, setter jeg pris på personlige, relevante og ærlige svar.

Du viste meg deg, og dine meninger, men også mye mot, det setter jeg aller mest pris på:-)

Kanskje om 12 uker krangler vi:-)/ er uenige, da må vi huske på at uenig er uenig i sak, personen liker vi uavhengig:-)

Jeg liker ærlighet fremfor upersonlighet, du viser ærlighet!

Når jeg sårer, deg eller andre skrive pm eller si i fra, det er 100% aldri tenkt eller ment.

Paragrafer kan tross alt googles, mennesker liker jeg ekte som deg:-)

Endret av Madelenemie
Skrevet

Jeg var usikker selv, men tror dessverre du har rett.

Skrevet

Hvis du ser svaret fra stjernestøv, ser du at vi tar/tok feil.

Det er vel heller vi som må jobbe mer med vår tolkningsevne :)

Skrevet

Du ser jo han skriver "Det er noe ved mottaker.."" mao de som leser det du skriver. 

Ikke overfokuser på at du blir misforstått, det blir vi alle. Det kan i blant være vanskeligere å gjøre seg forstått skriftlig enn muntlig, slik er det for mange.

Skrevet

Du har fått et supert svar fra xbellax - sug det til deg :)

Skrevet

Du har fått et supert svar fra xbellax - sug det til deg :)

Den som tier den sammtykker. Når han da ikke skrev nei på det du spurte, så går jeg ut fra at det er slik. Når jeg tenker etter så har han kanskje grunnlag for å mene det. Jeg har ingen fagkunnskap, bare egne erfaringer når jeg svarer andre, og da blir det kanskje lett slik.

Skrevet

Den som tier den sammtykker. Når han da ikke skrev nei på det du spurte, så går jeg ut fra at det er slik. Når jeg tenker etter så har han kanskje grunnlag for å mene det. Jeg har ingen fagkunnskap, bare egne erfaringer når jeg svarer andre, og da blir det kanskje lett slik.

Ønsker du å bevisst tolke ham negativt?

Skrevet

Jeg får oversette til norsk, her er hva som faktisk ble sagt:

Anonym: det er mange ulige årsaker, det kan bla.a være din "skyld"

Ekspert: ja, men det kan også være de andres "skyld"

Skrevet

Jeg har lagt merke til flere ganger at han har latt være å svare på oppfølgningsspørsmål fordi andre har svart for han. Hvis andre (som svarer for han) gir feil svar så korrigerer han det.

Jeg føler meg rimelig trygg på at det har skjedd også i dette tilfellet, og jeg synes du skal stole på de svar du har fått av han og andre idenne tråden - jeg for min del synes de var fine

Skrevet

Ønsker du å bevisst tolke ham negativt?

Nei,jeg gjør ikke det. Jeg var litt usikker, men kom frem til det samme som dere. Når hww ikke fikk svar begynte jeg å tenke mer på om det likevel gjaldt meg.

Skrevet

Jeg tolket som det var enkelte mottakere som svarer tråder med å utbrodere om seg selv og spore helt av;)

Den var ikke ment til deg fra NHD, slik jeg tolket det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...