laban Skrevet 3. oktober 2014 Skrevet 3. oktober 2014 Nå må dere lese hva som faktisk står: Anonym bruker listet opp følgende muligheter for at det oppstår misforståelser: du har ikke så god skriftlig formidlingsevne det du tenker er skiftende og ustabilt du liker ikke evt. kritikk av det du sier, tenker og mener, og kan da føle deg misforstått selv om du ikke er det du overdriver (for deg selv) i hvilken grad andre misforstår deg Og så kom NHD med et tillegg - altså ikke i stedet for, men som en alternativ årsak i enkelte tilfeller: Det er noe ved mottaker. Enkelte har meget vanskelig å å forstå generelle betraktinger eller se ting fra TS sitt perspektiv. Hele verden ses fra eget perspektiv der en selv står i sentrum for alt. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. oktober 2014 Skrevet 3. oktober 2014 Nei,jeg gjør ikke det. Jeg var litt usikker, men kom frem til det samme som dere. Når hww ikke fikk svar begynte jeg å tenke mer på om det likevel gjaldt meg. Beklager at jeg villedet deg eller fikk deg til å tvile. Det var ikke meningen.. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Beklager at jeg villedet deg eller fikk deg til å tvile. Det var ikke meningen.. Det var ikke du som fikk meg til å tvile. Jeg var usikker på det samme selv. Det var når du ikke fikk det avkreftet jeg kom frem til at det likevel måtte være slik. Jeg synes det er så dumt at du har så lett for å ta det innpå deg selv som om du har gjort noe du ikke skulle ha gjort. Du har ikke gjort noe som du trenger å beklage. Du spurte bare om noe som også jeg hadde lurt på. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg vikler meg inn i negative tanker om meg selv nå. Jeg begynte plutselig å bli veldig usikker på kollegaene på jobb i går. De synes jeg er dum osv. Tårene vil frem og jeg prøver å holde meg mest mulig for meg selv. Noe lignende skjer i kontakt med andre bekjente. Jeg begynte med sobril igjen, for å prøve å få kontroll over mine egne reaksjoner, for de harmonerer ikke med virkeligheten. Det er flaut, det er vanskelig og jeg forstår det ikke. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Er trett og ustø. Lenge siden jeg har tatt sobril nå , så de begynner kanskje å gi effekt igjen. Men selvskadingstrangen tar seg opp igjen. Jeg forstår ingenting, 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg vikler meg inn i negative tanker om meg selv nå. Jeg begynte plutselig å bli veldig usikker på kollegaene på jobb i går. De synes jeg er dum osv. Tårene vil frem og jeg prøver å holde meg mest mulig for meg selv. Noe lignende skjer i kontakt med andre bekjente. Jeg begynte med sobril igjen, for å prøve å få kontroll over mine egne reaksjoner, for de harmonerer ikke med virkeligheten. Det er flaut, det er vanskelig og jeg forstår det ikke. Der ser du hva grubling kan føre til 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Der ser du hva grubling kan føre til Tror jeg reagerer mer enn jeg grubler nå. Nå bare dupper jeg av hele tiden, så jeg vet ikke om jeg bør ta sobril heller. Men aner ikke hva jeg skal gjøre. 0 Siter
frosken Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Tror jeg reagerer mer enn jeg grubler nå. Nå bare dupper jeg av hele tiden, så jeg vet ikke om jeg bør ta sobril heller. Men aner ikke hva jeg skal gjøre. Når du er over den verste trøttheten som følge av sobrilen, så synes jeg du skal gjøre noe konkret noen timer. F.eks. gå en tur og deretter bake brød. Eller tilsvarende. Prøv å vende fokuset litt vekk fra følelsene dine. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Når du er over den verste trøttheten som følge av sobrilen, så synes jeg du skal gjøre noe konkret noen timer. F.eks. gå en tur og deretter bake brød. Eller tilsvarende. Prøv å vende fokuset litt vekk fra følelsene dine. Jeg har vært veldig opptatt både på jobb og etterpå. Så jeg vet ikke. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Tror jeg reagerer mer enn jeg grubler nå. Nå bare dupper jeg av hele tiden, så jeg vet ikke om jeg bør ta sobril heller. Men aner ikke hva jeg skal gjøre. Ja, men forut for dette har du vel grublet mye...? 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg syns du uttaler deg tydelig og bra jeg, men det betyr ikke at alle er enige med deg. Det er stor forskjell på å få andre over på "sin side" i en diskusjon og å gjøre seg forstått. Jeg tror du kan slå deg til ro med at du gjør deg forstått, uten at andre nødvendigvis er enige (og også liker å ytre sine meninger). Jeg ble misforstått i den siste tråden. Muligens for jeg svarte i det ene innlegget uten å ha hele oversikten i hele tråden. Jeg svarer nok kanskje en del rundt ting generelt med tanker, meninger og egne erfaringer uten at jeg sitter med fasiten i alle situasjoner, og heller ikke i tråden det gjelder. Det er litt vanskelig dette. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg tolket som det var enkelte mottakere som svarer tråder med å utbrodere om seg selv og spore helt av;) Den var ikke ment til deg fra NHD, slik jeg tolket det. Du har kanskje rett i at det ikke var ment for meg også, men jeg vet jeg skriver mye om meg selv, så jeg er usikker. Det er vel bare NHD som kan si sikkert hva han mente. Det har likevel gjort godt å lese innleggene her. For det gir en følelse av at ikke alle ser like negativt på meg som jeg kan ha en tendens til å gjør selv. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Du har kanskje rett i at det ikke var ment for meg også, men jeg vet jeg skriver mye om meg selv, så jeg er usikker. Det er vel bare NHD som kan si sikkert hva han mente. Det har likevel gjort godt å lese innleggene her. For det gir en følelse av at ikke alle ser like negativt på meg som jeg kan ha en tendens til å gjør selv. Hvorfor stoler du ikke på alle oss andre som prøver å fortelle deg akkurat det samme som nhd? 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Hvorfor stoler du ikke på alle oss andre som prøver å fortelle deg akkurat det samme som nhd? Jeg ville tro han ville avkreftet det hvis det var feil. Men det går greit. Kanskje best å ta en liten pause nå. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Jw Jeg ville tro han ville avkreftet det hvis det var feil. Men det går greit. Kanskje best å ta en liten pause nå. Jeg kan ikke svare for han. Og det er fullt mulig jeg tar feil. Men her er hvordan jeg for min del oppfatter han: Jeg har lagt merke til flere ganger at han har latt være å svare på oppfølgningsspørsmål fordi andre har svart for han. Hvis andre (som svarer for han) gir feil svar så korrigerer han det. En pause er sikkert ikke dumt når du har det slik.. Endret 5. oktober 2014 av hww 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Dette kan dreie seg om mange ting...<br /><br />- du har ikke så god skriftlig formidlingsevne<br />- det du tenker er skiftende og ustabilt<br />- du liker ikke ev. kritikk av det du sier, tenker og mener, og kan da føle deg misforstått selv om du ikke er det<br />- du overdriver (for deg selv) i hvilken grad andre misforstår deg<br />- ...<br /><br />Det finnes nok løsninger på alle disse punktene, men hvor skoen trykker i ditt tilfelle det aner jeg ikke.Anonymous poster hash: 35cd8...040 Jeg tenkte å svare på dette tidligere, men har vært en del usikker og forvirret av alt nå. Men hadde allerede tenkt igjennom dette. Det første vet jeg stemmer, Det neste tror jeg ikke helt stemmer. Det kan kanskje virke slik, men jeg kan tenke i et veldig vidt spekter der det ene ikke utelukker det andre. Det å overdrive i hvilken grad andre misforstår gjør jeg nok når jeg er syk. Men mindre når jeg er frisk. Kritikk takler jeg dårlig. Men i disse tilfellene var ikke det årsaken. I det ene tilfellet her tror jeg årsaken var at jeg svarte ut i fra et innlegg uten å tenke sammenhengen i hele tråden. Men nå ble jeg usikker i denne tråden også, så det skal ikke alltid være lett. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg tenkte å svare på dette tidligere, men har vært en del usikker og forvirret av alt nå. Men hadde allerede tenkt igjennom dette. Det første vet jeg stemmer, Det neste tror jeg ikke helt stemmer. Det kan kanskje virke slik, men jeg kan tenke i et veldig vidt spekter der det ene ikke utelukker det andre. Det å overdrive i hvilken grad andre misforstår gjør jeg nok når jeg er syk. Men mindre når jeg er frisk. Kritikk takler jeg dårlig. Men i disse tilfellene var ikke det årsaken. I det ene tilfellet her tror jeg årsaken var at jeg svarte ut i fra et innlegg uten å tenke sammenhengen i hele tråden. Men nå ble jeg usikker i denne tråden også, så det skal ikke alltid være lett. Har det alltid vært slik for deg? At du blir usikker og i tvil, tolker, kanskje i blant litt for mye. Takler du kritikk bedre når du kjenner deg mer stabil eller er det fortsatt vondt å håndtere? Hvordan har selvtilliten og selvfølelsen din vært i løpet av livet til nå? 0 Siter
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Har det alltid vært slik for deg? At du blir usikker og i tvil, tolker, kanskje i blant litt for mye. Takler du kritikk bedre når du kjenner deg mer stabil eller er det fortsatt vondt å håndtere? Hvordan har selvtilliten og selvfølelsen din vært i løpet av livet til nå? Før jeg begynte med lithium så gikk jeg i kjelleren bare noen skrev noe negativt til meg på dol. Etter at jeg begynte med lithium hadde jeg et halvt år jeg tenkte konstruktivt i samme situasjoner. Tok det ikke noe sælig innpå meg. Etterpå har jeg variert en del. Selvtiltten og selvfølelsen har også variert mye. I ungdomstiden var den elendig. Når jeg var hjemmeværende med småbarn gikk det greit. Når jeg begynte i jobb ble det verre. Når jeg ble syk ble det enda verre. Utadvent og innadvent varierer også veldig mye. Normalt har jeg vært mest innadvent. Jeg har vært den som sjeldent sier noe når det er flere folk. Men så får jeg perioder jeg blir veldig utadvent. Jeg har mange ganger lurt på hva de tenker på jobb når jeg får disse utadvente periodene. Jeg føler at sykdommen påvirker mye hvordan jeg reagerer. Men det ligger nok mye i personligheten i tillegg. Men det er hva jeg føler og tror. Jeg vet ikke. Dette blir en kort oversikt over det jeg husker, men alt er jo mer nyansert enn det. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 @XbellaX: Et lite tillegg. I denne tråden kjente jeg bare en liten usikkerhet på om NHD kanskje også mente meg her, men kom frem til at det ikke var det. Det var først når han ikke avkreftet hww at jeg virkelig reagerte og følte meg usikker. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke bare gjorde det hvis det var feil. Men han har kanskje sine grunner for å ikke gjøre det. 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 @XbellaX: Et lite tillegg. I denne tråden kjente jeg bare en liten usikkerhet på om NHD kanskje også mente meg her, men kom frem til at det ikke var det. Det var først når han ikke avkreftet hww at jeg virkelig reagerte og følte meg usikker. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke bare gjorde det hvis det var feil. Men han har kanskje sine grunner for å ikke gjøre det. Hvordan tolker du selv denne tråden og de øverste svarene? Hva tror du NHD mente? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.