Gjest Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Hvordan tolker du selv denne tråden og de øverste svarene? Hva tror du NHD mente? Jeg vet ikke. Tror det er best å si minst mulig både i RL og på dol. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Tillegg til AnBR..040: Det er noe ved mottaker. Enkelte har meget vanskelig å å forstå generelle betraktinger eller se ting fra TS sitt perspektiv. Hele verden ses fra eget perspektiv der en selv står i sentrum for alt. Jeg forstår at du ikke ønsker å gi bekreftende svar. Men jeg vil bare si at noe av grunnen til usikkerheten min var at jeg ikke var trådstarter i den tråden jeg tenkte på. Og da skulle jeg tro at jeg var mottaker. Mens flere andre her i tråden mener at ikke dette var beregnet på meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg kunne vel vanskelig vite hvilken annen tråd du tenke på? I den tråden hvor jeg kommenterte var du avsender. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Jeg kunne vel vanskelig vite hvilken annen tråd du tenke på? I den tråden hvor jeg kommenterte var du avsender. Jeg vet, men likevel gjorde det meg usikker på svaret, for jeg jeg visste ikke om du hadde fått med deg det i den andre tråden. Det var tråden til spurven http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/401167-beklager-til-de-som-f%C3%B8ler-seg-ber%C3%B8rt/ Så det var kanskje ikke så langt fra slik jeg også enkelte ganger kan være det du svarte meg. Endret 6. oktober 2014 av eller 0 Siter
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg vet, men likevel gjorde det meg usikker på svaret, for jeg jeg visste ikke om du hadde fått med deg det i den andre tråden. Det var tråden til spurven http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/401167-beklager-til-de-som-føler-seg-berørt/ Så det var kanskje ikke så langt fra slik jeg også enkelte ganger kan være det du svarte meg. Håper du ble litt beroliget etter svaret hans denne gangen. Det er ingen god følelse å bli misforstått osv, så jeg forståe deg godt. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Håper du ble litt beroliget etter svaret hans denne gangen. Det er ingen god følelse å bli misforstått osv, så jeg forståe deg godt. Når jeg vet at svaret kun var tatt ut fra denne tråden så er jeg ikke usikker på hva han mente med svaret. Men når jeg tenker på andre tråder hvor jeg har svart er jeg mer usikker på meg selv. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Når jeg vet at svaret kun var tatt ut fra denne tråden så er jeg ikke usikker på hva han mente med svaret. Men når jeg tenker på andre tråder hvor jeg har svart er jeg mer usikker på meg selv. Prøv å ikke gruble mer på det. Du har fått ørten bekreftelser fra andre på akkurat det samme - hvorfor stoler du ikke på en eneste en av de? 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg vet ikke. Tror det er best å si minst mulig både i RL og på dol. Det synes jeg høres skadelig ut, men om det er slik du ønsker å forholde deg til verden og andre mennesker er du selvsagt i din fulle rett til det. 0 Siter
Gjest Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Det synes jeg høres skadelig ut, men om det er slik du ønsker å forholde deg til verden og andre mennesker er du selvsagt i din fulle rett til det. Hva jeg ønsker er en ting. Hva som er best er en annen ting. Det jeg ønsker er å være sosial, delta i samtaler, delta i diskusjoner, kunne ytre meninger osv. Alt dette uten å stadig gå på en smell, føle at alt jeg sier og gjør er galt. Når jeg reagerer slik, så vet jeg ikke om det å trekke seg tilbake tross alt er det beste. 0 Siter
Gjest Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Hva jeg ønsker er en ting. Hva som er best er en annen ting. Det jeg ønsker er å være sosial, delta i samtaler, delta i diskusjoner, kunne ytre meninger osv. Alt dette uten å stadig gå på en smell, føle at alt jeg sier og gjør er galt. Når jeg reagerer slik, så vet jeg ikke om det å trekke seg tilbake tross alt er det beste. Dette er en av grunnene til at jeg (og flere) memer at du burde tatt det videre og søkt behandling for dine vansker. Det ville gitt deg bedre livskvalitet. Men du må være moden for behandling og være villig til å ta på deg noen ulemper det medfører. Endret 7. oktober 2014 av hww 0 Siter
Gjest Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Dette er en av grunnene til at jeg (og flere) memer at du burde tatt det videre og søkt behandling for dine vansker. Det ville gitt deg bedre livskvalitet. Men du må være moden for behandling og være villig til å ta på deg noen ulemper det medfører. Jeg har gått mange år til psykolog, og går ennå til oppfølging hos psykiater. Slik behandlingen dere mener jeg trenger, forstår jeg er ganske tøff. Jeg vet ikke om jeg ville taklet det. Jeg vet heller ikke hvor jeg kan få slik behandling. 0 Siter
cathlin Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Eller, hva med gruppeterapi? Det fins lister på nett over gruppeterapeuter i privat praksis. En god del av dem har avtale med helsevesnet. Vet ikke helt hvorfor jeg tenkte på gruppeterapi i forhold til deg, men kanskje noe med at du strever en del alene og at i en gruppe kan du jobbe med å utrykke deg og få tilbakemeldinger fra flere, samtidig som du kan være med å støtte andre. Litt som dol, men mer direkte og strukturert, og i en trygg, terapeutisk setting. Har du forsøkt gruppeterapi? Vanskelig å vite om du på en måte ville takle det, om du får problemer med å ta plass og å tåle reaksjoner i etterkant. Kanskje du kan høre hvordan gruppekulturen er før du eventuelt begynner og finne en gruppe som ikke er så "tøff". Har inntrykk av at de private gruppene har pasienter som sliter i mindre grad enn i regi av det offentlige, og hvor trykket ikke er så høyt. 0 Siter
Gjest Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Eller, hva med gruppeterapi? Det fins lister på nett over gruppeterapeuter i privat praksis. En god del av dem har avtale med helsevesnet. Vet ikke helt hvorfor jeg tenkte på gruppeterapi i forhold til deg, men kanskje noe med at du strever en del alene og at i en gruppe kan du jobbe med å utrykke deg og få tilbakemeldinger fra flere, samtidig som du kan være med å støtte andre. Litt som dol, men mer direkte og strukturert, og i en trygg, terapeutisk setting. Har du forsøkt gruppeterapi? Vanskelig å vite om du på en måte ville takle det, om du får problemer med å ta plass og å tåle reaksjoner i etterkant. Kanskje du kan høre hvordan gruppekulturen er før du eventuelt begynner og finne en gruppe som ikke er så "tøff". Har inntrykk av at de private gruppene har pasienter som sliter i mindre grad enn i regi av det offentlige, og hvor trykket ikke er så høyt. Godt forslag :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.