ISW Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg tenkte før at jeg kanskje kunne ha et problem med tanke på bivirkninger av Zeldox. I dag fikk jeg det bekreftet. Ble innkalt på teppet til styreleder, med beskjed om at jeg hadde blitt glemsk, manglet initiativ og entusiasme, og ikke hadde samme gjennomføringsevne som for et år siden, samt at jeg gjorde en del "rare" valg som gjorde at de stilte spørsmålstegn rundt dømmekraft til tider. Fikk også tilbakemelding om at dette var veldig variabelt gjennom dagen, med noen veldig gode perioder og noen veldig dårlige. Ut fra hva jeg kan se så matcher de dårlige periodene med dagens første inntak av Zeldox. Dette må jeg bedre ganske umiddelbart. Min første tanke er at jeg kanskje bør spørre om å gå ned til 20 mg morgen fremfor 40. Jeg har iblant forsøkt å kutte ut dosen om morgenen, med en voldsom angst som følge. Vet ikke om denne er en "seponeringsreaksjon" eller om jeg virkelig hadde så mye angst før jeg startet med medisinen. For uten at den får meg til å tenke mer rasjonelt rundt mine tvangstanker og helseangst, så bruker jeg medisinen som et rent anxiolytikum. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg ønsker ikke verken å påføre foretaket tap eller miste jobben pga medisinering. For øvrig har jeg funnet ut at dette må bli siste dagen med DOLing i arbeidstiden. Føles helt feil å få betalt for å bruke tiden min her. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Det var synd for du har jo hatt så god hjelp av zeldox, ja kanskje det hjelper å redusere dosen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Gå ned til 20 mg morgen. 0 Siter
ISW Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Skrevet 7. oktober 2014 Gå ned til 20 mg morgen. Takk for svar. Skal gjøre det så snart jeg får ny resept. 0 Siter
ISW Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Skrevet 7. oktober 2014 Det var synd for du har jo hatt så god hjelp av zeldox, ja kanskje det hjelper å redusere dosen. Ja, nå fikk jeg beskjed om å gjøre det, det høres fornuftig ut. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Ja, nå fikk jeg beskjed om å gjøre det, det høres fornuftig ut. Lykke til! Håper det blir bedre for deg 0 Siter
ISW Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Skrevet 7. oktober 2014 Lykke til! Håper det blir bedre for deg Tusen takk Det merkelige er at jeg ikke blir apatisk/sløv/trøtt/likegyldig/osv. når jeg tar Zeldox ellers, bare om morgenen. Skjønner ikke helt dette. Men får gjøre som legen har sagt over her 0 Siter
Loft Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Tusen takk Det merkelige er at jeg ikke blir apatisk/sløv/trøtt/likegyldig/osv. når jeg tar Zeldox ellers, bare om morgenen. Skjønner ikke helt dette. Men får gjøre som legen har sagt over her Jeg har ikke noe greie på dette her altså, men det er jo en del som har en liten trøtthetsperiode om morgenen før lunsj, og noen som har etter lunsj, og mange trenger 10 min. middagsstrekk. Kanskje du "naturlig" har en litt laber periode om morgenen, og att medisinen forsterker dette så mye at du merker det, og i så stor grad at du får problemer? Bare en tanke jeg fikk. Håper du finner ut av det og får tilbake våkenheten igjen 0 Siter
ISW Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har ikke noe greie på dette her altså, men det er jo en del som har en liten trøtthetsperiode om morgenen før lunsj, og noen som har etter lunsj, og mange trenger 10 min. middagsstrekk. Kanskje du "naturlig" har en litt laber periode om morgenen, og att medisinen forsterker dette så mye at du merker det, og i så stor grad at du får problemer? Bare en tanke jeg fikk. Håper du finner ut av det og får tilbake våkenheten igjen Takk for det Det er liksom ikke humøret det er noe galt med, og det er ikke sånn når jeg våkner. Det er nok en ekkel bivirkning, men meget mulig du har rett i det du skriver og at det derfor blir verre om morgenen. Men nå prøver jeg å trappe ned til 20 mg og se hvordan det går. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Det høres seriøst ut når det blir tatt opp sånn. Kan det være at du har vært litt lenge i samme jobb, og kjeder deg litt for mye? Tror det er farligere for ledere enn andre. Man skal jo være litt ekstra engasjert og gå foran. Det er jo flott hvis det bare er å justere medisinen. 0 Siter
ISW Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Skrevet 7. oktober 2014 Det høres seriøst ut når det blir tatt opp sånn. Kan det være at du har vært litt lenge i samme jobb, og kjeder deg litt for mye? Tror det er farligere for ledere enn andre. Man skal jo være litt ekstra engasjert og gå foran. Det er jo flott hvis det bare er å justere medisinen. Jeg legger ikke skjul på at jeg kan ha visse problemer med motivasjon i arbeidet, uavhengig av medisiner, men jeg tror denne medisinen i veldig stor grad er med på å forsterke problemet. Tiden er nok uansett inne for å vurdere en ny jobb snart. Egentlig hadde det vært behagelig å ikke ha lederansvar en periode (f.eks jobbe som konsulent), eller et redusert lederansvar. Tiden vil vise. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.