Gå til innhold

83mg*2 versus 125mg*2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg brukte 83 mg*2 litium var jeg ikke interessert i å jobbe. Jeg var bare interessert i å dra til syden, ha sex med en jeg var forelsket i evt en haug med andre også, bruke masse penger på alkohol, gi bort penger til gutten i mengder, jeg tilogmed kjøpte billett til søstra til venninna mi for å ha noen å dra med, og betalte all mat og drikke for henne og fikk kredittkortgjeld. Jeg dro 5 ganger på en sommer, og blottet rompa mi på gata i raseri. Når jeg ser tilbake så tenker jeg at jeg var manisk eller hypoman i flere perioder og det endte med manisk psykose og innleggelse for to år siden. Nå har jeg brukt to år på å komme meg og bruker 125 mg*2 litium. Og abilify. Nå vil jeg ikke tilbake til syden, jeg vil komme meg ut i jobb som stuepike. Jeg tror ikke jeg klarer å lese til et studie. Jeg tror alle de årene jeg trodde jeg var stabil på 83mg*2 litium så var jeg slett ikke stabil, men hadde mye maniske perioder. Jeg kan vel klare gå ut i jobb nå selv om jeg har rotet bort mange år? Nå som jeg er riktig medisinert?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg synes du skal prøve deg ut i arbeidslivet.  Bipolar lidelse er absolutt intet hinder for yrkesaktivitet.

Skrevet (endret)

Ja, jeg synes du skal prøve deg ut i arbeidslivet.  Bipolar lidelse er absolutt intet hinder for yrkesaktivitet.

Hei!

Ok

Men er autisme er hinder for yrkeslivet?

Da mener jeg autisme med gjennomsnittlig eller høy IQ.

Min psykiater mener jeg har høy IQ, når hun sier det svarer jeg ikke, for jeg vet rett og slett ikke hva hun snakker om:-(

hva hjelper høy IQ i kombinasjon med autisme når man er uføretrugdet:-(?

Endret av Madelenemie
Skrevet

Hei!

Ok

Fordi det ikke kan medisineres bort.

Anonymous poster hash: 96c7e...88f

Skrevet

Enten er autisme et hinder for arbeidslivet, eller så er det veldig mange snyltere ute og går :) Sannsynligvis så er det det første som stemmer ;) Men hindre kan klatres over, ihvertfall noen klarer det

Skrevet

Enten er autisme et hinder for arbeidslivet, eller så er det veldig mange snyltere ute og går :) Sannsynligvis så er det det første som stemmer ;) Men hindre kan klatres over, ihvertfall noen klarer det

Hvis man har flaks og finner en nijse å fungere i, kan man nok lykkes i arbeidslivet. Problemet er at dagens arbeidsliv skal være så sosialt. Åpne kontorlandskap, prosjekter og grupper, osv. Det gjør ting veldig vanskelig for oss som ikke fungerer sosialt.

Skrevet

Hei!

Ok

Da mener jeg autisme med gjennomsnittlig eller høy IQ.

Min psykiater mener jeg har høy IQ, når hun sier det svarer jeg ikke, for jeg vet rett og slett ikke hva hun snakker om:-(

hva hjelper høy IQ i kombinasjon med autisme når man er uføretrugdet:-(?

Avsporing.

Jeg synes du skal ta dette i en egen, ny tråd.

Skrevet

Er det lurt å starte med deltid i begynnelsen? Eller kan det gå bra å hoppe rett på fulltid

Skrevet

Er det lurt å starte med deltid i begynnelsen? Eller kan det gå bra å hoppe rett på fulltid

Tror det kan være lurt å starte deltid hvis du har vært lenge borte fra arbeidslivet.

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å si at den og den diagnosen i seg selv kvalifiserer eller ikke for yrkeslivet. En person med velbehandlet schizofreni kan sikkert jobbe i en krevende jobb og en person med en angstlidelse kan være ufør. Det er symptombelastning og funksjonsnedsettelse som følge av sykdommen som vel avgjør.

Det jeg lurer litt på, er at når det allerede finnes verktøy som kan kartlegge dette (GAF), så hadde det vel vært greit om det kunne bli kommunisert til NAV, slik at det ble en standard mal som både lege og NAV kunne forholde seg til (f.eks score <40 kvalifiserer til ditt og datt) - slik at det ble mer forutsigbart?

Skrevet

GAF er kun et tall for dårligste symptom/funksjon siste uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...