neella Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har i det siste fått to "anfall". En gang på t-banen og en gang på trikken. Rett etter jeg opplevde det siste gangen skrev jeg ned hvordan det føltes, selv om det er vanskelig å beskrive hvor j**** det føles der og da. "Det føles helt j****. Kvalmen kommer først. Jeg mister koordinasjonsevnen. Synet flakker og alt blir diffust (gult) Jeg mister helt kontakt med omverdenen. Jeg må konsentrere meg om å gå rett. Alt jeg tenker på er at jeg må sette meg ned hvis ikke så kommer jeg til å besvime. Jeg får prikkinger i beina og armene. Jeg fryser og begynner å svette. Jeg mister helt kontroll over kroppen. Det føles hele tiden som om jeg skal svime av. Jeg får dødsangst. Og har mest lyst til å gripe tak i den første personen jeg ser og be dem om å ringe ambulanse." Jeg føler meg helt fin, og så "plutselig" kommer det gradvis. Jeg merker med en gang hva som er i ferd med å skje med meg. Det er fryktelig skummelt. Og jeg har virkelig ikke lyst til å oppleve det flere ganger. 0 Siter
gråstein Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har i det siste fått to "anfall". En gang på t-banen og en gang på trikken. Rett etter jeg opplevde det siste gangen skrev jeg ned hvordan det føltes, selv om det er vanskelig å beskrive hvor j**** det føles der og da. "Det føles helt j****. Kvalmen kommer først. Jeg mister koordinasjonsevnen. Synet flakker og alt blir diffust (gult) Jeg mister helt kontakt med omverdenen. Jeg må konsentrere meg om å gå rett. Alt jeg tenker på er at jeg må sette meg ned hvis ikke så kommer jeg til å besvime. Jeg får prikkinger i beina og armene. Jeg fryser og begynner å svette. Jeg mister helt kontroll over kroppen. Det føles hele tiden som om jeg skal svime av. Jeg får dødsangst. Og har mest lyst til å gripe tak i den første personen jeg ser og be dem om å ringe ambulanse." Jeg føler meg helt fin, og så "plutselig" kommer det gradvis. Jeg merker med en gang hva som er i ferd med å skje med meg. Det er fryktelig skummelt. Og jeg har virkelig ikke lyst til å oppleve det flere ganger. Høres ut som panikkangst. 0 Siter
ISW Skrevet 7. oktober 2014 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg tror du bør få en lege til å utelukke kroppslige årsaker (f.eks blodtrykksfall, blodsukkerfall, hjerterytmeforstyrrelser, osv.) før du kan være helt sikker på at det er angst. Husk at ved alle slike tilstander får man også angst, så det at man har angst betyr ikke nødvendigvis at det er et angstanfall. 0 Siter
neella Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har vurdert å ta det opp med legen. Jeg må nok gjøre det. Siden jeg ikke føler noe på angst ellers, og det kommer bare av og til kan det nok, som du sier, være en kroppslig årsak som ligger bak. De sier jo at angst ikke er farlig, "du kommer ikke til å miste kontroll over kroppen." Men det er faktisk akkurat det jeg gjør.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.