Gå til innhold

NHD - eupf og innleggelse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hvor lenge pleier en akuttinnleggelse vare for en med dels eupf og dels umoden pf som kan være til fare for seg selv og andre? Og når akuttfasen er over hvor sannsynlig er det da at vedkommende blir overført annen avdeling for lengre opphold? Tenker litt generelt nå, men vil gjerne vite da det da jeg er blitt tilbudt akuttinnleggelse om jeg blir verre.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• ColaZero

17

• frosken

9

Skrevet

Har inntrykk av at de fleste skal ut så tidlig som mulig og heller begynne med poliklinisk behandling, for å kunne modnes. 

Anonymous poster hash: 13ef8...e50
Skrevet

Mener å huske at mennesker med den type personlighetsforstyrrelser ikke skal være lenge innlagt.

Tror det var fordi de blir lett avhengig av innleggelser og at det er med på å øke følelsen av hjelpeløshet.

Anonymous poster hash: 06c75...721

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Akuttinnleggelser for eupf bør begrenses til maks en uke. Deretter bør en drekte over i fast poliklinisk behandling.

Skrevet

Akuttinnleggelser for eupf bør begrenses til maks en uke. Deretter bør en drekte over i fast poliklinisk behandling.

Hvorfor er det slik?

Skrevet

Hvorfor er det slik?

Fordi personlighetsforstyrrelse kan sees på som en umodenhet, og du blir ikke mer moden av at andre "tar vare på deg". Utviklingsprosessen hemmes av det. 

Skrevet

Fordi personlighetsforstyrrelse kan sees på som en umodenhet, og du blir ikke mer moden av at andre "tar vare på deg". Utviklingsprosessen hemmes av det. 

Kan alle personlighetsforstyrrelser sees på som en umodenhet? Da er jeg 3 ganger umoden. Kan man ikke dra noe positivt ut av en pf?

Skrevet

Kan alle personlighetsforstyrrelser sees på som en umodenhet? Da er jeg 3 ganger umoden. Kan man ikke dra noe positivt ut av en pf?

Nei, en kan ikke dra noe positivt ut av det.

Skrevet

Hvorfor er det slik?

Fordi erfaring/forskning har vist at det er slik. Det har negativ effekt.

Skrevet

Jeg har også eupf og litt av umoden pf og har vært snakk om akuttinnleggelse om jeg ble verre, men har alltid hatt problemer med å si hvor ille ting kan være fordi jeg ikke vil være en belastning eller til bry for andre. Vil helst klare det selv. Innleggelse frister ikke for min del. Var for øvrig frivillig innlagt til observasjon i et par dager for 14 år siden. Har ikke lengtet tilbake. Jeg hadde gjort alt for å komme meg ut derfra fortest mulig.

Skrevet

Slik personlighetsforstyrrelser er definert, så er det pr definisjon noe negativt. Diagnosekriteriene er jo på sett og vis kun en opplisting av ulike typer vansker mennesker kan ha på litt ulike områder.

Mennesker med personlighetsforstyrrelser kan derimot godt være bra mennesker.

Skrevet

Det eneste positive er et helsikes stort utviklingspotensiale. 

Skrevet

Godt poeng:-)

Skrevet

Godt poeng:-)

...og en fin og spennende motivasjonsfaktor for å ta tak i sin egen utvikling. 

Skrevet

Genialt svar :-)

Skrevet

Det eneste positive er et helsikes stort utviklingspotensiale.  Anonymous poster hash: 13ef8...e50

Liker :-)

Skrevet

Mange her synes dette svaret er genialt og flott. Men i mine ører har utsagnet en negativ klang som jeg reagerer veldig negativt på.

Om du hadde droppet ordet helsike hadde jeg ikke reagert.

Skrevet

Mange her synes dette svaret er genialt og flott. Men i mine ører har utsagnet en negativ klang som jeg reagerer veldig negativt på.

Om du hadde droppet ordet helsike hadde jeg ikke reagert.

Jeg tenker at ordvalget avspeiler litt galgenhumor.

Skrevet

Jeg tenker at ordvalget avspeiler litt galgenhumor.

Det er ikke alltid galgenhumor passer seg. Om man hadde snakket generelt om denne saken, ja. Men nå dreier det seg om en spesiell person i tråden og da synes jeg det blir ufint.

Skrevet

Det er ikke alltid galgenhumor passer seg. Om man hadde snakket generelt om denne saken, ja. Men nå dreier det seg om en spesiell person i tråden og da synes jeg det blir ufint.

Det var vel et svar på spørsmålet om pf også kunne ses på som noe positivt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...