Gå til innhold

NHD - eupf og innleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vel et svar på spørsmålet om pf også kunne ses på som noe positivt?

Ja, Gondor spurte og fikk dette svaret. Mulig hun ikke reagerte, håper ikke det. Men det hadde jeg gjort.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• ColaZero

17

• frosken

9

Skrevet

Ja, Gondor spurte og fikk dette svaret. Mulig hun ikke reagerte, håper ikke det. Men det hadde jeg gjort.

Skjønner synspunktet ditt.

Skrevet

Skjønner synspunktet ditt.

Fint.

Jeg er ikke imot galgenhumor. Ikke i det hele tatt.

Men det må brukes med kløkt  :)

Skrevet

Fint.

Jeg er ikke imot galgenhumor. Ikke i det hele tatt.

Men det må brukes med kløkt  :)

Ja, det er alltid lettere å le når det ikke treffer en selv altfor nært.

Skrevet

Ja, det er alltid lettere å le når det ikke treffer en selv altfor nært.

Jeg reagerte ikke negativt fordi det stod meg for nært. Jeg tror alle og enhver kan reagere uten at det står en for nært. Det har med empati å gjøre.

Dessuten mener jeg skikkelig god humor - og spesielt galgenhumor- krever et godt innslag av intelligens.Det må liksom være morsomt på en litt snedig måte  :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke det har med empati å gjøre. Jeg tror det har med overdreven nærtagenhet/sarthet å gjøre.

Skrevet

Jeg tror ikke det har med empati å gjøre. Jeg tror det har med overdreven nærtagenhet/sarthet å gjøre.

Det er meget mulig! Det passer ihvertfall også på meg.

Skrevet

Det tror jeg også.

Skrevet

Mange her synes dette svaret er genialt og flott. Men i mine ører har utsagnet en negativ klang som jeg reagerer veldig negativt på.

Om du hadde droppet ordet helsike hadde jeg ikke reagert.

Jeg er trønder, skyt meg. 

Det var bedre enn NHD sitt som skrev at det ikke fantes noe positivt :)

Anonymous poster hash: 13ef8...e50

Skrevet

Det er ikke alltid galgenhumor passer seg. Om man hadde snakket generelt om denne saken, ja. Men nå dreier det seg om en spesiell person i tråden og da synes jeg det blir ufint.

Det var ment generelt. Du ville kanskje foretrekke å høre at det kun er negative ting med noe? Jeg synes det er spennende med utviklingspotensiale. Der ligger det mange muligheter man kan gripe og utforske.

Skrevet

Jeg reagerte ikke negativt fordi det stod meg for nært. Jeg tror alle og enhver kan reagere uten at det står en for nært. Det har med empati å gjøre.

Dessuten mener jeg skikkelig god humor - og spesielt galgenhumor- krever et godt innslag av intelligens.Det må liksom være morsomt på en litt snedig måte  :)

Du må være den første jeg har fornærmet med humoren min, OG som tolker det til å gjelde kun Gondor og ikke PF generelt. Det tolker jeg til at du tolker innlegget mitt som du vil, heller enn å forstå hva som menes. 

Det blir nesten litt som med en venn fra Afrika. Han har ingen problemer med å bli kalt neger, men ihuga antirasistiske venner av han kan bli så indignert på hans vegne. Hvem er det da som lager problemet... 

Skrevet

Det var ment generelt. Du ville kanskje foretrekke å høre at det kun er negative ting med noe? Jeg synes det er spennende med utviklingspotensiale. Der ligger det mange muligheter man kan gripe og utforske.

Jeg skjønner ikke setningen...å høre at det kun er negative ting med noe?

Skrevet

Jeg skjønner ikke setningen...å høre at det kun er negative ting med noe?

Er det ikke bra at det finnes noe positivt ved denne lidelsen da?

Skrevet

Du må være den første jeg har fornærmet med humoren min, OG som tolker det til å gjelde kun Gondor og ikke PF generelt. Det tolker jeg til at du tolker innlegget mitt som du vil, heller enn å forstå hva som menes. 

Det blir nesten litt som med en venn fra Afrika. Han har ingen problemer med å bli kalt neger, men ihuga antirasistiske venner av han kan bli så indignert på hans vegne. Hvem er det da som lager problemet... 

Jeg forstår svært godt hva som menes. Jeg kunne sikkert fnist litt jeg, men syntes det ble for rått ifh at Gondor sier hun har 3 stk PF og i tillegg spurte direkte om det ikke kunne være noe positivt å hente. Sett i lys av dette synes jeg kommentaren din var ufin.

Litt sårt for deg at jeg er den første som noensinne ikke har ledd av vitsene dine? ;)

Skrevet

Er det ikke bra at det finnes noe positivt ved denne lidelsen da?

Hæ? Nå skjønner jeg enda mindre!?  :D

Skrevet

Hæ? Nå skjønner jeg enda mindre!?  :D

Jeg synes innleggene til anonymbruker var oppløftende - les dem en gang til eller no' ;)

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg forstår svært godt hva som menes. Jeg kunne sikkert fnist litt jeg, men syntes det ble for rått ifh at Gondor sier hun har 3 stk PF og i tillegg spurte direkte om det ikke kunne være noe positivt å hente. Sett i lys av dette synes jeg kommentaren din var ufin.

Jeg synes det var et artig svar. Selv om man sliter med personlighetsforstyrrelser så betyr ikke det at man er blottlagt for humor ;)

Skrevet

Jeg synes innleggene til anonymbruker var oppløftende - les dem en gang til eller no' ;)

Skjønner setningen nå, trengte bare litt tid på meg  :P

Selvsagt og heldigvis for disse pasientene KAN det finnes rom for bedring. Ikke ment noe annet. 

Men syntes den helsikes kommentaren var sleivete.

Skrevet

Jeg synes det var et artig svar. Selv om man sliter med personlighetsforstyrrelser så betyr ikke det at man er blottlagt for humor ;)

Nei, møtt mange gøyale jeg! Gondor er oppegående dame med bein i nesa, så håper ikke hun tok det til seg.

Skrevet

Litt sårt for deg at jeg er den første som noensinne ikke har ledd av vitsene dine? ;)

Nei det er overhodet ikke sårt. Jeg trekker på skuldrene av folk som skal lage drama av ingenting. Tenkte jeg skulle gi deg tilbakemelding for din egen del, så du kan lære noe av hvordan du reagerer på andre, hvis det skulle være av interesse for deg. (Når vi nå først snakket om utviklingspotensiale)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...