Gå til innhold

NHD - eupf og innleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner setningen nå, trengte bare litt tid på meg  :P

Selvsagt og heldigvis for disse pasientene KAN det finnes rom for bedring. Ikke ment noe annet. 

Men syntes den helsikes kommentaren var sleivete.

Da anbefaler jeg deg å ikke reise ut i verden, og ihvertfall ikke nord for Oslo. Det hender nemlig at slike sleivete kommentarer brukes både støtt og stadig i forskjellige kulturer, og du vil få en helsikes jobb hvis du skal bli støtt av alle :) Ikke for det, det kan jo være du liker å ta ting ille opp ;) 

Anonymous poster hash: 13ef8...e50

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• ColaZero

17

• frosken

9

Skrevet

Nei det er overhodet ikke sårt. Jeg trekker på skuldrene av folk som skal lage drama av ingenting. Tenkte jeg skulle gi deg tilbakemelding for din egen del, så du kan lære noe av hvordan du reagerer på andre, hvis det skulle være av interesse for deg. (Når vi nå først snakket om utviklingspotensiale)

Hvorfor er du anonym Gondor?

Skrevet

Jeg synes det var et artig svar. Selv om man sliter med personlighetsforstyrrelser så betyr ikke det at man er blottlagt for humor ;)

Nemlig! Og hvem sier at det ikke gjelder meg også? Litt selvironi kan også være en fint å ha. 

Skrevet

Hvorfor er du anonym Gondor?

Hvis du ser på anonym-koden (Anonymous poster hash: 13ef8...e50 ) , som er en unik kode enhver anonym bruker i en tråd får, så ser du at jeg er samme menneske som skrev kommentaren du tok så ille opp, og som svarte på dine kommentarer. Ellers er det fint å prøve og forstå innlegg før man svarer, så blir det ikke så mye tull.  

:)

Skrevet

Hvis du ser på anonym-koden (Anonymous poster hash: 13ef8...e50 ) , som er en unik kode enhver anonym bruker i en tråd får, så ser du at jeg er samme menneske som skrev kommentaren du tok så ille opp, og som svarte på dine kommentarer. Ellers er det fint å prøve og forstå innlegg før man svarer, så blir det ikke så mye tull.  

:)

Aha! Da forstår jeg. Du skrev på en slik måte at jeg trodde du var Gondor. Men hun skriver aldri anonymt og skriver heller aldri frekt så jeg begrep det ikke helt.

Ang tull. Det blir det virkelig mye mindre av om man dropper å være anonym, så tenk litt på det.

Er også svært interessert i psykoanalysen du spurte om jeg ville ha! Venter i spenning!

Skrevet

Aha! Da forstår jeg. Du skrev på en slik måte at jeg trodde du var Gondor. Men hun skriver aldri anonymt og skriver heller aldri frekt så jeg begrep det ikke helt.

Ang tull. Det blir det virkelig mye mindre av om man dropper å være anonym, så tenk litt på det.

Er også svært interessert i psykoanalysen du spurte om jeg ville ha! Venter i spenning!

Nei, da tror jeg du har misforstått meg enda en gang. Du får ikke noen psykoanalyse av meg. Jeg ga deg en tilbakemelding, som du kan bruke til å lære noe om hvordan du reagerer på andre, hvis personlig utvikling og modning er noe du også interesserer deg for.

Men som sagt, det kan jo hende du liker å ta ting opp i verste mening og mener det er de andre som skal endre seg og tilpasse seg dine preferanser/dine svært subjektive måter å fortolke andre på, og det skal ikke jeg hindre deg i. Det er ikke alle som er like åpne for innsikt og endring, men ære være de som er. De er fine forbilder for de som sliter med dårlige vaner i forhold til sin måte å fortolke informasjon, føle og reagere på (jfr. personlighetsforstyrrelse - trådens tema) . 

Skrevet

Nei, da tror jeg du har misforstått meg enda en gang. Du får ikke noen psykoanalyse av meg. Jeg ga deg en tilbakemelding, som du kan bruke til å lære noe om hvordan du reagerer på andre, hvis personlig utvikling og modning er noe du også interesserer deg for.

Men som sagt, det kan jo hende du liker å ta ting opp i verste mening og mener det er de andre som skal endre seg og tilpasse seg dine preferanser/dine svært subjektive måter å fortolke andre på, og det skal ikke jeg hindre deg i. Det er ikke alle som er like åpne for innsikt og endring, men ære være de som er. De er fine forbilder for de som sliter med dårlige vaner i forhold til sin måte å fortolke informasjon, føle og reagere på (jfr. personlighetsforstyrrelse - trådens tema) . 

Hvorfor er du så aggressiv?

Skrevet (endret)

Hvorfor er du så aggressiv?

Tilogmed jeg (som er så var på andres humør) klarer ikke å se noe som helst aggressivitet i svaret til anonym e50....

Endret av hww
Skrevet

Snakk om å lage storm i vannglass!

Kommentaren var morsom for folk flest, også mange som er diagnosert med personlighetsforstyrrelser. Den var også positiv og oppløftende. Vi vet alle at personlighetsforstyrrelser er inngripende, men vi har alle mange flotte kvaliteter ved siden av diverse vansker. Kommentaren henviser ikke til at det eneste positive ved et helt menneske er "rom for forbedring", men kun til sykdommen - personlighetsforstyrrelsen.

Ta livet litt mer med ro.

Skrevet

Nei, da tror jeg du har misforstått meg enda en gang. Du får ikke noen psykoanalyse av meg. Jeg ga deg en tilbakemelding, som du kan bruke til å lære noe om hvordan du reagerer på andre, hvis personlig utvikling og modning er noe du også interesserer deg for. Men som sagt, det kan jo hende du liker å ta ting opp i verste mening og mener det er de andre som skal endre seg og tilpasse seg dine preferanser/dine svært subjektive måter å fortolke andre på, og det skal ikke jeg hindre deg i. Det er ikke alle som er like åpne for innsikt og endring, men ære være de som er. De er fine forbilder for de som sliter med dårlige vaner i forhold til sin måte å fortolke informasjon, føle og reagere på (jfr. personlighetsforstyrrelse - trådens tema) .  Anonymous poster hash: 13ef8...e50

Jeg er ikke ts, men bare en kommentar til deg: jeg liker alle svarene dine i denne tråden utrolig godt - de berører meg sterkt. Veldig fine, nyttige og nyanserte svar :)

Skrevet

Jeg reagerte ikke negativt fordi det stod meg for nært. Jeg tror alle og enhver kan reagere uten at det står en for nært. Det har med empati å gjøre.

Dessuten mener jeg skikkelig god humor - og spesielt galgenhumor- krever et godt innslag av intelligens.Det må liksom være morsomt på en litt snedig måte  :)

Det var ikke deg jeg tenkte på når jeg sa det med å "treffe nært", jeg tenkte mer at selv om mange av oss syntes replikken var morsom, så har du rett i at det ikke er gitt at hun som stilte spørsmålet synes det.

Skrevet

Jeg synes denne kommentaren er i overkant sarkastisk.

Skrevet

Det var ikke deg jeg tenkte på når jeg sa det med å "treffe nært", jeg tenkte mer at selv om mange av oss syntes replikken var morsom, så har du rett i at det ikke er gitt at hun som stilte spørsmålet synes det.

Ok. Var litt usikker skjønner du og leste det flere ganger.

Takk for at du ser det jeg tenkte her med kommentaren, at det ikke er sikkert at ts synes det var så gøyalt. 

Forøvrig synes jeg det er pussig at svaret mitt laget så mye rabalder, som noen sier, storm i et vannglass. Men, men. Det er jo derfor Dol er morsomt innimellom. Jeg velger å se det slik  :)

Skrevet

Det var veldig for drama det ble i denne tråden...

Skrevet

Ja, veldig! En kommentar fra meg fyrte av hele greie gitt! 

Skrevet

Da anbefaler jeg deg å ikke reise ut i verden, og ihvertfall ikke nord for Oslo. Det hender nemlig at slike sleivete kommentarer brukes både støtt og stadig i forskjellige kulturer, og du vil få en helsikes jobb hvis du skal bli støtt av alle :) Ikke for det, det kan jo være du liker å ta ting ille opp ;)

Skjønner ikke helt greie med deg, jeg....Du har insinuert at jeg kan ha en PF, men jeg synes ærlig talt det rimer mer at du selv har en. Men uansett, svarer ikke mer på kommentarene dine nå. De er lite sjarmerende.

Skrevet

Jeg føler meg litt dum som spør om dette.. Men jeg klarer ikke helt å se det dere ser - hvilken dramatikk snakker dere om? Hva er dramatisk?

Skrevet

Jeg føler meg litt dum som spør om dette.. Men jeg klarer ikke helt å se det dere ser - hvilken dramatikk snakker dere om? Hva er dramatisk?

Det skjønner ikke jeg heller :) Jeg bare sier ting rett frem, jeg. Ikke nødvendigvis noen insinuasjoner eller sarkasme, selv om det sikkert kan tolkes slik - og leses svært mye inn i hva jeg har ment med hva. Godt at ihvertfall du finner noe nyttig med svarene mine :) Det gjelder dessuten meg selv også... Alle egentlig... 

Og godt mulig sarkasme og måter å svare på er et av mine forbedringsområder ;) Jeg burde kanskje bli mer rommelig i forhold til de som alltid skal ta seg nær av at noe er sagt på feil måte, men samtidig er jeg så glad i mennesker at jeg vil de skal utvikle seg og bli rund i kantene... og jeg tror ikke nærtagende folk flest har noe å tjene på at man tip-toe'r og tilrettelegger :) 

Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller :) Jeg bare sier ting rett frem, jeg. Ikke nødvendigvis noen insinuasjoner eller sarkasme, selv om det sikkert kan tolkes slik - og leses svært mye inn i hva jeg har ment med hva. Godt at ihvertfall du finner noe nyttig med svarene mine :) Det gjelder dessuten meg selv også... Alle egentlig...  Og godt mulig sarkasme og måter å svare på er et av mine forbedringsområder ;) Jeg burde kanskje bli mer rommelig i forhold til de som alltid skal ta seg nær av at noe er sagt på feil måte, men samtidig er jeg så glad i mennesker at jeg vil de skal utvikle seg og bli rund i kantene... og jeg tror ikke nærtagende folk flest har noe å tjene på at man tip-toe'r og tilrettelegger :)  Anonymous poster hash: 13ef8...e50

Litt godt å se at det ikke er bare jeg :)

Før ville jeg reagert på svarene dine selv, men jeg klarer ikke å se noe som helst negativt med svarene dine.

Skrevet

Litt godt å se at det ikke er bare jeg :)

Før ville jeg reagert på svarene dine selv, men jeg klarer ikke å se noe som helst negativt med svarene dine.

Samme her... Jeg husker da jeg leste NHD's svar til andre som 17-18-åring, i min mest fortvilte "det er alle andres feil"-fase. Jeg syntes han svarte helt forferdelig, og det gikk rett inn i sårbarheten min. Hvordan kunne en lege, en psykiater attpåtil, si noe sånt liksom! 

Etter hvert begynte jeg å utforske alternative måter å tolke og reagere på. Jeg har aldri siden vært i en krangel hvor jeg er den som anklager den andre for å "mene noe på en bestemt måte". Men jeg har møtt andre sårbare, som har anklaget meg og alle andre for å ha intensjoner og "toner i stemmen" vi ikke har. (Noen tolker til og med ut en "tone i stemmen" av skrevne ord...!) De laget problemer for seg selv, og jeg måtte ta meg sammen for å ikke reagere på alle anklagene og misoppfatningene som haglet. Det var en tålmodighetsprøve... samtidig som jeg fikk mer sympati for de jeg kranglet med i tenårene. Jeg var ganske ekstrem til å vinkle noe til å være ufint, ufølsomt, og at jeg eller andre var et offer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...