AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Hm .. Psykiater henger meg ut .. Tror jeg.. Men samme det:( Det svaret har ingenting med deg å gjøre... Anonymous poster hash: e835e...efe 0 Siter
Gjest Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg er enig i stort sett alt du skriver, men ikke i at det skal være vanskeligere for henne enn andre. Det er jo akkurat noe av dette som gjør selvskading så vanskelig, fordi det er så enkelt å holde skjult. Jeg tror frosken er inne på noe her. Ikke for at jeg tror det er mer smertefullt for meg enn andre, men på grunn av at det er vanskeligere å holde motivasjonen oppe, og lettere å gi etter når det ikke får så store konsekvenser. Det er også grunnen til at jeg startet tråden. For det å bli bevisst på konsekvensene gir meg mer å kjempe med. Jeg er glad i sommeren. Bading og soling. Hver gang jeg hadde behov for å skade meg i sommer, så visste jeg at det straks fikk konsekvenser. Da måtte jeg sitte på stranden med venner i langermet bluse. Flaut og lite kjekt. Men nå får det mindre konsekvenser, og det blir straks vanskeligere å holde igjen. I den tiden jeg var mye sykere, så klarte jeg heller ikke å la være på sommeren. Da var det nesten daglig i mange år. Men dette gjelder selvsagt alle det ikke får så store konsekvenser for. Men jeg har sett mange bloggere det har fått helt andre konsekvenser for. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Når du dør vil barna se eller få beskjed om arrene dine, og de vil aldri få svar på hvem du var. Anonymous poster hash: cd2c2...218 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tror frosken er inne på noe her. Ikke for at jeg tror det er mer smertefullt for meg enn andre, men på grunn av at det er vanskeligere å holde motivasjonen oppe, og lettere å gi etter når det ikke får så store konsekvenser. Det er også grunnen til at jeg startet tråden. For det å bli bevisst på konsekvensene gir meg mer å kjempe med. Jeg er glad i sommeren. Bading og soling. Hver gang jeg hadde behov for å skade meg i sommer, så visste jeg at det straks fikk konsekvenser. Da måtte jeg sitte på stranden med venner i langermet bluse. Flaut og lite kjekt. Men nå får det mindre konsekvenser, og det blir straks vanskeligere å holde igjen. I den tiden jeg var mye sykere, så klarte jeg heller ikke å la være på sommeren. Da var det nesten daglig i mange år. Men dette gjelder selvsagt alle det ikke får så store konsekvenser for. Men jeg har sett mange bloggere det har fått helt andre konsekvenser for. Jeg er helt enig med både deg og frosk, men poenget mitt er at slik er det for 99 % av de som skader seg. De fysiske arrene kan være motivasjon i en kort periode, men hva gjør man de resterende 11 månedene. Motivasjon er heller ikke en konstant tilstand, dessverre, det må mao mer til enn kun motivasjonsfaktorer. Det er heller ikke mangel på negative effekter etter selvskading for deg, og andre med samme problematikk, de er kolossalt mange selv om de ikke er så synlige for det blotte øyet som arr. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Når du dør vil barna se eller få beskjed om arrene dine, og de vil aldri få svar på hvem du var.Anonymous poster hash: cd2c2...218 Det er få pårørende som ser sine døde foreldre naken. Ved dødsfall er det instutisjonen eller begravelsesbyrået som tar seg av den saken. Endret 8. oktober 2014 av XbellaX 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Når du dør vil barna se eller få beskjed om arrene dine, og de vil aldri få svar på hvem du var.Anonymous poster hash: cd2c2...218 [/acronym samt En mor tar ansvar og drikker ikke, ruser seg ikke, kutter seg ikke Anonymous poster hash: 4a571...a07 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 samt En mor tar ansvar og drikker ikke, ruser seg ikke, kutter seg ikke Anonymous poster hash: 4a571...a07 Og står klar med middagen kl 4, og går i kirken hver søndag. Jeg følte at det var noe som manglet.... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tror frosken er inne på noe her. Ikke for at jeg tror det er mer smertefullt for meg enn andre, men på grunn av at det er vanskeligere å holde motivasjonen oppe, og lettere å gi etter når det ikke får så store konsekvenser. Det er også grunnen til at jeg startet tråden. For det å bli bevisst på konsekvensene gir meg mer å kjempe med. Jeg er glad i sommeren. Bading og soling. Hver gang jeg hadde behov for å skade meg i sommer, så visste jeg at det straks fikk konsekvenser. Da måtte jeg sitte på stranden med venner i langermet bluse. Flaut og lite kjekt. Men nå får det mindre konsekvenser, og det blir straks vanskeligere å holde igjen. I den tiden jeg var mye sykere, så klarte jeg heller ikke å la være på sommeren. Da var det nesten daglig i mange år. Men dette gjelder selvsagt alle det ikke får så store konsekvenser for. Men jeg har sett mange bloggere det har fått helt andre konsekvenser for. Har du barn ta ansvar selvskading er som å være narkoman eller spillavhengig man kan ikke ta vare på barn selvskading er umodenhet Anonymous poster hash: c8186...edf 0 Siter
Gjest Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 samt En mor tar ansvar og drikker ikke, ruser seg ikke, kutter seg ikke Anonymous poster hash: 4a571...a07 Jeg går ut fra at du aldri har vært alvorlig deprimert. Da hadde du kanskje forstått at en kan gjøre ting som ikke er fornuftig. De var ikke småbarn når jeg begynte. Og jeg har brukt all min energi på å beskytte barna så de ikke skulle merke at jeg var syk. De har også en pappa, og de har aldri merket at jeg var syk. 0 Siter
Gjest Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Har du barn ta ansvar selvskading er som å være narkoman eller spillavhengig man kan ikke ta vare på barn selvskading er umodenhet Anonymous poster hash: c8186...edf Jeg startet tråden for å få råd. Ikke for å få bebreidelser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg går ut fra at du aldri har vært alvorlig deprimert. Da hadde du kanskje forstått at en kan gjøre ting som ikke er fornuftig. De var ikke småbarn når jeg begynte. Og jeg har brukt all min energi på å beskytte barna så de ikke skulle merke at jeg var syk. De har også en pappa, og de har aldri merket at jeg var syk. depresjon søker man hjelp for man sutrer ikke og skader ikke andre Anonymous poster hash: c8186...edf 0 Siter
Gjest Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) depresjon søker man hjelp for man sutrer ikke og skader ikke andre Anonymous poster hash: c8186...edf Har jeg skadet andre? Jeg søkte hjelp. Er det i denne tråden du mener jeg sutrer? Endret 8. oktober 2014 av eller 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Har jeg skadet andre? barna dine selvsskadere skader alltid barna sine, ett argument for å slutte? Anonymous poster hash: c8186...edf 0 Siter
Gjest Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 barna dine selvsskadere skader alltid barna sine, ett argument for å slutte? Anonymous poster hash: c8186...edf For det første så ble de ikke skadet av det. De vet det ikke. Og etter at de ble voksne har de sagt at de aldri merket at jeg var syk. Det er mulig å skjule for barna at en er syk hvis en tar seg kraftig sammen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 De sier de ikke merket at du var syk, du skriver de ikke merket det, barn merker og beskytter og tar skade av umodenhet og din umodenhet Anonymous poster hash: c8186...edf 0 Siter
Gjest Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 De sier de ikke merket at du var syk, du skriver de ikke merket det, barn merker og beskytter og tar skade av umodenhet og din umodenhet Anonymous poster hash: c8186...edf Hvorfor går du til angrep på meg? Hvorfor kan du si hva barna merker når du ikke kjenner vår familiesituasjon? Er det noe du har opplevd selv? Leste du at jeg ikke har skadet meg på et halvt år. Dette var en tråd for å få hjelp til la være. For kampen har jeg uansett. Om du vil kalle en slik kamp, og det å be om råd umodenhet så har jeg misforstått ordet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Hvorfor går du til angrep på meg? Hvorfor kan du si hva barna merker når du ikke kjenner vår familiesituasjon? Er det noe du har opplevd selv? Leste du at jeg ikke har skadet meg på et halvt år. Dette var en tråd for å få hjelp til la være. For kampen har jeg uansett. Om du vil kalle en slik kamp, og det å be om råd umodenhet så har jeg misforstått ordet. går ikke til angrep skriver at barn merker, det vet vi alle, og har du voksne barn er det vel ikke modenhet som gjør at du et halvår ikke har skadet det. ta ansvar, slutt Anonymous poster hash: c8186...edf 0 Siter
frosken Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 går ikke til angrep skriver at barn merker, det vet vi alle, og har du voksne barn er det vel ikke modenhet som gjør at du et halvår ikke har skadet det. ta ansvar, slutt Anonymous poster hash: c8186...edf Jo, det er rimelig å oppfatte dine utsagn som at du gikk til angrep på "eller". Du vet ingenting om hvordan hun har fungert i forhold til sine barn, du vet heller ingenting om hva hun har gjort for jobbe med sine vansker. Hun forteller at hennes barn er voksne og at de som voksne har sagt at de aldri oppfattet at hun slet i deres oppvekst, og jeg ser ingen grunn til å svartmale dette slik du gjør. Det er greit å formidle at barn gjerne påvirkes av foreldres sterke emosjoner, men ingen grunn til å fortsette å hamre budskapet inn slik du gjør. Synes jeg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Det er ikke så farlig. Glapp ut av meg , kunne vært usagt. Beklager Var bare det at jeg forstod ikke helt hva du mente 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jo, det er rimelig å oppfatte dine utsagn som at du gikk til angrep på "eller". Du vet ingenting om hvordan hun har fungert i forhold til sine barn, du vet heller ingenting om hva hun har gjort for jobbe med sine vansker. Hun forteller at hennes barn er voksne og at de som voksne har sagt at de aldri oppfattet at hun slet i deres oppvekst, og jeg ser ingen grunn til å svartmale dette slik du gjør. Det er greit å formidle at barn gjerne påvirkes av foreldres sterke emosjoner, men ingen grunn til å fortsette å hamre budskapet inn slik du gjør. Synes jeg. Selvskadere er umodne. har de voksne barn er det vel innlysende at det ikke har vært en enkel oppvekst. vokse opp med en mor som var mer et barn Anonymous poster hash: c8186...edf 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.