AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har de siste 5 årene vært deprimert. Det har vært gode perioder og onde perioder. Men det siste året har vært helt forferdelig. Fra utsiden er jeg en utadvendt og sosial person. Studerer og har et godt nettverk og en fantastisk familie. Så hvorfor er jeg deprimert? Jeg har jo ingen ting å klage på? Det er akkurat det som frustrerer meg mest. Det er ingen grunn til at jeg skal føle meg så jævlig. Jeg har en følelse av tomhet i meg, og jeg er så ufattelig ensom. Jeg har sluttet å sove på nettene, da ligger jeg oppe og tenker. Tenker på hvordan ting kan bli bedre, hva skal til for demonene i hodet mitt skal forsvinne? Jeg orker ikke mer.... Jeg orker ikke å føle meg så misslykket. Føle at jeg bare er til bry for folk. Kun føle meg virkelig elsket av foreldrene mine. Føle meg ensom og tom..... Jeg har de siste ukene tenkt mer og mer på hvordan jeg kan gjøre slutt på dette. Jeg er lei. Lei av å være deprimert. Fem år er lenge. Jeg ser ingen fremtid. Ser ikke noe positivt. Jeg skjuler for alle hvordan jeg virkelig har det og gjemmer meg bak et smil. Later som jeg har et bra sosialt liv, men i virkeligheten ligger jeg hjemme og gråter. Av frustrasjon. Nå orker jeg ikke mer. Nå holder det.....Anonymous poster hash: 48c1b...0fe 0 Siter
Health Freak Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Kanskje du lever "for andre" hele tiden. Det du foretar deg i livet er ting du gjør fordi andre vil det, eller fordi du vil få positiv "feedback" fra andre. Dette kan man bli deprimert av. Du kan bli mindre deprimert ved å gjøre ting som egentlig gleder deg, genuint sett. Det er vanskelig å finne frem til hva dette er; hva du skal gjøre. Dette tar i såfall tid. Hvis du ikke er i behandling som kan jo det også virke. Psykoterapi og kanskje medisiner. Uansett; håper det løser seg etterhvert. 0 Siter
ColaZero Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har de siste 5 årene vært deprimert. Det har vært gode perioder og onde perioder. Men det siste året har vært helt forferdelig. Fra utsiden er jeg en utadvendt og sosial person. Studerer og har et godt nettverk og en fantastisk familie. Så hvorfor er jeg deprimert? Jeg har jo ingen ting å klage på? Det er akkurat det som frustrerer meg mest. Det er ingen grunn til at jeg skal føle meg så jævlig. Jeg har en følelse av tomhet i meg, og jeg er så ufattelig ensom. Jeg har sluttet å sove på nettene, da ligger jeg oppe og tenker. Tenker på hvordan ting kan bli bedre, hva skal til for demonene i hodet mitt skal forsvinne? Jeg orker ikke mer.... Jeg orker ikke å føle meg så misslykket. Føle at jeg bare er til bry for folk. Kun føle meg virkelig elsket av foreldrene mine. Føle meg ensom og tom..... Jeg har de siste ukene tenkt mer og mer på hvordan jeg kan gjøre slutt på dette. Jeg er lei. Lei av å være deprimert. Fem år er lenge. Jeg ser ingen fremtid. Ser ikke noe positivt. Jeg skjuler for alle hvordan jeg virkelig har det og gjemmer meg bak et smil. Later som jeg har et bra sosialt liv, men i virkeligheten ligger jeg hjemme og gråter. Av frustrasjon. Nå orker jeg ikke mer. Nå holder det.....Anonymous poster hash: 48c1b...0fe Enig med deg i at det holder nå. Det du nå må gjøre er raskest mulig ta kontakt med fastlegen din og få en hastetime. All hjelp begynner der. Og det er masse god hjelp å få! Lykke til! 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 8. oktober 2014 Skrevet 8. oktober 2014 Leit at du har det sånn. Det virker ikke noe bra ut i det hele tatt Selv om du ikke ser noen fremtid og noe positivt så betyr ikke det at ikke fremtiden har masse positivt i vente for deg. Nå som du er syk blir det bare vanskelig å se det. Du kan møte nye mennesker, du kan føle deg mindre ensom, du kan få sove igjen om natten. Det er så mye annet positivt som livet ditt også kan by på. Bare gi det litt tid... Er du i kontakt med en behandler? Det virker som om du trenger noen å snakke med. Det er vondt å skulle bære på slike tanker helt alene. Håper du snart føler deg litt bedre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Svært mange depresjoner skyldes indre/endogene forhold i hjernen og er uavhengig av ytre forhold. Det er mange deprimerte som har det som deg: Ingen klare, ytre forhold som kan forklare depresjonen. Søk hjelp hos fastlegen. Det finnes utmerkede behandlingsmuligheter. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Svært mange depresjoner skyldes indre/endogene forhold i hjernen og er uavhengig av ytre forhold. Det er mange deprimerte som har det som deg: Ingen klare, ytre forhold som kan forklare depresjonen. Søk hjelp hos fastlegen. Det finnes utmerkede behandlingsmuligheter. Hei! God forklaring. Da ble det lettere å forstå hvorfor jeg ikke får medisiner selv når jeg er så sliten at jeg vil ha det meste. Det er pga av at endogene forhold i hjernen ikke er der , det er eksogene forhold som er der, og da må det eksogene løsninger til, det ble lett å forstå nå Dette skal jeg si, akkurat sånn til min psykiater, takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.