Gå til innhold

Strattera vrs Ritalin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at en får diagnosen adhd i voksen alder. Hvilket legemiddel er da best eller bør prøves først? Behandler ønsker ikke gi et vanedannende medikament. Er det god nok grunn til å velge strattera fremfor riralin? Hvordan er reglene her?

Anonymous poster hash: f728d...ebe

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Forutsatt ingen andre problemer enn ADHD, tror jeg det er litt tilfeldig om en velger Strattera eller Ritalin kapsler som førstevalg.

Dersom en tiligere har hatt depresjon, psykose og/eller rusmisbruk, er Strattera førstevalg.

Skrevet

Forutsatt ingen andre problemer enn ADHD, tror jeg det er litt tilfeldig om en velger Strattera eller Ritalin kapsler som førstevalg.

Ok, tusen takk for svar :)

Dersom en tiligere har hatt depresjon, psykose og/eller rusmisbruk, er Strattera førstevalg.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar NHD :)

Skrevet

Hva med dekstroamfetamin :D ? Da blir man opplagt i vertfall.

Anonymous poster hash: 8c900...acb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...