Gondor Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Det er blitt så populært å skulle leve i nuet. I hvert fall i følge mindfullness og Echkart Tolle. Lever man fra sekund til sekund vil man aldri ha problemer. Man vil føle en dyp tilfredsstillelse og fred inni seg. Man vil føle seg spill levende og full av kjærlighet til menneskeheten.Men hvordan relaterer dette seg til å stå i kassa på Rimi og det viser seg at man ikke har dekning på kortet? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Det er blitt så populært å skulle leve i nuet. I hvert fall i følge mindfullness og Echkart Tolle. Lever man fra sekund til sekund vil man aldri ha problemer. Man vil føle en dyp tilfredsstillelse og fred inni seg. Man vil føle seg spill levende og full av kjærlighet til menneskeheten. Men hvordan relaterer dette seg til å stå i kassa på Rimi og det viser seg at man ikke har dekning på kortet? Og dette er vel kun realistisk i land der folk har det godt? Tenker på alle bøkene jeg har lest om selvutvikling og positiv tenkning, hjelper vel ikke det hvis du er lut fattig i et kriseområde? Eller hvis du bor i Afrika og er utsatt for å få ebola? Har behynt å få liten tro på slike ting. 0 Siter
Solemnity Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Hovedpoenget med mindfulness er å dempe angst. Det sier seg selv at man ikke unngår livets problemer kun ved å bli bevisst på nåtiden - ingen unngår livets problemer, noen har flere av de enn andre. Det handler om å kunne observere og eksistere der du er, registrere sanseopplevelser og ikke leve i framtiden eller i fortiden. Om man leser det slik at man aldri vil ha økonomiske problemer om man praktiserer mindfulness, så må man lese om igjen 0 Siter
Gjest Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Hovedpoenget med mindfulness er å dempe angst. Det sier seg selv at man ikke unngår livets problemer kun ved å bli bevisst på nåtiden - ingen unngår livets problemer, noen har flere av de enn andre. Det handler om å kunne observere og eksistere der du er, registrere sanseopplevelser og ikke leve i framtiden eller i fortiden. Om man leser det slik at man aldri vil ha økonomiske problemer om man praktiserer mindfulness, så må man lese om igjen Ligger mindfullness i samme gate som ACT? 0 Siter
frosken Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Ligger mindfullness i samme gate som ACT? ACT har også et innslag av mindfulnessøvelser, i tillegg til flere andre komponenter. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 ACT har også et innslag av mindfulnessøvelser, i tillegg til flere andre komponenter. Mange takk :-) 0 Siter
Gondor Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Skrevet 9. oktober 2014 Hovedpoenget med mindfulness er å dempe angst. Det sier seg selv at man ikke unngår livets problemer kun ved å bli bevisst på nåtiden - ingen unngår livets problemer, noen har flere av de enn andre. Det handler om å kunne observere og eksistere der du er, registrere sanseopplevelser og ikke leve i framtiden eller i fortiden. Om man leser det slik at man aldri vil ha økonomiske problemer om man praktiserer mindfulness, så må man lese om igjen Det var ganske ironisk ment det jeg skrev, men det kunne jo ikke du vite. Jeg var ganske spydig og aggresiv i de tidlige morgentimer.Svaret ditt var opplysende. Jeg vet ikke så mye om mindfullness bortsett fra at jeg har praktisert det hjemme. Ekchart Tolle har jeg derimot lest mye av.Jeg er vel bare sliten og lei. 0 Siter
Pallida Skrevet 9. oktober 2014 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg kom over et sitat nylig, fra en av mine favoritter innenfor denne genren: "Stress is trying to get to the next moment, without really living this one" - Jeff Foster Synes det var kloke ord! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.