Gå til innhold

Er det bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bli tilskuer til sit eget liv er å unnslippe lidelsen i sitt eget liv......

Føler meg som en tilskuer på en måte, eller at livet ruller forbi meg uten at jeg deltar på en måte. Dagene, ukene , månedene og årene går, føler meg ikke eldre jeg. Har jo fått mer visdom forhåpentligvis og lært noe, men på en måte står jeg stille.

Flere som opplever det?

Skrevet

Føler meg som en tilskuer på en måte, eller at livet ruller forbi meg uten at jeg deltar på en måte. Dagene, ukene , månedene og årene går, føler meg ikke eldre jeg. Har jo fått mer visdom forhåpentligvis og lært noe, men på en måte står jeg stille.

Flere som opplever det?

Hva hindrer deg i å delta mer?

Skrevet

Flere som opplever det?

Ja.

Skrevet

Hva hindrer deg i å delta mer?

Jeg er så tiltaksløs, vet ikke om det er medisinen også men var ganske tiltaksløs i sommer også. Er så passiv, jeg vil gjerne delta mer men det er så vanskelig. Jeg orker ikke, vet folk må tvinge seg selv men klarer visst ikke det.

Skrevet

Jeg er så tiltaksløs, vet ikke om det er medisinen også men var ganske tiltaksløs i sommer også. Er så passiv, jeg vil gjerne delta mer men det er så vanskelig. Jeg orker ikke, vet folk må tvinge seg selv men klarer visst ikke det.

Medisiner og tilstand gjør det jo til en større utfordring for deg enn for mennesker som er friske. Istede for å tenke at du burde gjøre slik, du burde gå en tur, burde ditt og burde datt, - er det noe du har lyst til? Kanskje en kaffe med en venninne en gang du kjenner deg litt bedre, så kan du heller legge inn en liten spasertur på veien dit.

Går det ok med oppfølgingen fra DPS?

Skrevet

Medisiner og tilstand gjør det jo til en større utfordring for deg enn for mennesker som er friske. Istede for å tenke at du burde gjøre slik, du burde gå en tur, burde ditt og burde datt, - er det noe du har lyst til? Kanskje en kaffe med en venninne en gang du kjenner deg litt bedre, så kan du heller legge inn en liten spasertur på veien dit.

Går det ok med oppfølgingen fra DPS?

Har ikke lyst til så mye heller i grunn, men kunne jo tatt en tur til en venninne og drukket kaffi. Kan gjøre det neste uke tror jeg. Går ok på dps og skal dit i morgen, var sist uke og da sa jeg at jeg ikke følte meg bra. Men tror det har gått litt bedre psykisk nå, har bare vært veldig forkjølet. Ikke i form, det at psyken ikke er helt bra gjør det tyngre tror jeg.

Skrevet

Har det mye som deg , alt er et tiltak, sleper meg rundt og prøver (alltid for gjevest) å holde huset ryddig og rent.Sliter med å gi alle mennesker i livet mitt tid og oppmerksomhet, liker meg best alene...Hobbyer er lite interessant, alt er liksom slitsomt.

Lat vil kanskje noen si, men var ikke sånn før, da studerte jeg fullt , jobbet ved siden av , tok meg av barna og hadde også tid til venner.

Så jævla dritt liv har det blitt, ikke bare å ta seg sammen har jeg merket.

Men dette var vel lite trøst, en får vel bare gjøre sitt beste, tvinge seg til å gjøre ting en ikke har lyst til. Det er jo sånn at noe er kjekt når en først gjør det.

Og så får en vel bare senke kravene til seg selv, letter sagt en gjort men...

Skrevet

Har det mye som deg , alt er et tiltak, sleper meg rundt og prøver (alltid for gjevest) å holde huset ryddig og rent.Sliter med å gi alle mennesker i livet mitt tid og oppmerksomhet, liker meg best alene...Hobbyer er lite interessant, alt er liksom slitsomt.

Lat vil kanskje noen si, men var ikke sånn før, da studerte jeg fullt , jobbet ved siden av , tok meg av barna og hadde også tid til venner.

Så jævla dritt liv har det blitt, ikke bare å ta seg sammen har jeg merket.

Men dette var vel lite trøst, en får vel bare gjøre sitt beste, tvinge seg til å gjøre ting en ikke har lyst til. Det er jo sånn at noe er kjekt når en først gjør det.

Og så får en vel bare senke kravene til seg selv, letter sagt en gjort men...

Er jo litt trøst å vite at jeg ikke er alene om det. Før kunne jeg vaske hele huset med full musikk på, det gikk som en lek. Nå er energien borte, og noen vil nok sikkert kalle meg lat også. Ingen stiller krav til meg lenger, jeg lager middag og det er det. Har gått i dvale på en måte, spesielt etter jeg var syk i sommer. Hadde jo planer for høsten men ingenting har blitt noe av, klarer ikke rett og slett. Ikke bare å ta seg sammen nei...

Skrevet

Flere som opplever det?

Ja, men jeg begynte som tilskuer tidligere så jeg føler meg like moden som en fjortis

Skrevet

Ja, men jeg begynte som tilskuer tidligere så jeg føler meg like moden som en fjortis

Ikke bra.

Gjest Ladytron
Skrevet

Hva liker du å gjøre da?

Synes du skriver mye her om ting som du bør gjøre, men mindre om ting som du liker.

Har selv slitt med depresjoner, så vet at det kan være vanskelig. Og skjønner at det kan gå ut over energinivået med de medisinene du går på. Men hvis du skal snu den vanskelige situasjonen så tror jeg det kan være lurt å fokusere mer på å gjøre ting som gjør deg glad. Hvis du har lyst da. :)

Skrevet

Hva liker du å gjøre da?

Synes du skriver mye her om ting som du bør gjøre, men mindre om ting som du liker.

Har selv slitt med depresjoner, så vet at det kan være vanskelig. Og skjønner at det kan gå ut over energinivået med de medisinene du går på. Men hvis du skal snu den vanskelige situasjonen så tror jeg det kan være lurt å fokusere mer på å gjøre ting som gjør deg glad. Hvis du har lyst da. :)

Hva jeg liker ja...det var et vanskelig spørsmål :unsure:

Gjest Ladytron
Skrevet

Tenk litt på det når du vil. Du trenger ikke å svare i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...