Gå til innhold

nå er jeg i sjokk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Medisiner som kutter leveårene med 20 år kan da umulig bli godkjent?

Skrevet

Jeg leste at det å gå på Abilify vil forkorte livet ditt med 20 år! 

Skydes dette eventuelt medisinen eller sykdommen?

Anonymous poster hash: ce86f...c30

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Schizofreni gir denne forkortede levetiden. Ikke medisinbruken.

Store og gode studier fra Finland (Tiihonen) viser at de som bruker de beste schizofrenimedisinene (Zyprexa) lever lengst.

Skrevet

Store og gode studier fra Finland (Tiihonen) viser at de som bruker de beste schizofrenimedisinene (Zyprexa) lever lengst.

Jeg vil ikke dø 20 år før andre :(

Nicklusheletida
Skrevet

Nå skal du jo slutte å røyke og det vil hjelpe på :-) Tenk positivt :-)

Skrevet

Nå skal du jo slutte å røyke og det vil hjelpe på :-) Tenk positivt :-)

Ja håper det :) Fikk bare litt sjokk :o

Skrevet

Men er det fordi schizofreni gir dårligere gener, eller er det fordi schizofrene lever mer usunt? alt fra matvaner, mosjon, frisk luft, og kroppskontakt kan jo gjøre at man lever lenger liksom. Ikke nødvendigvis sykdommen i seg selv, eller?

Skrevet

Medisiner som kutter leveårene med 20 år kan da umulig bli godkjent?

Må si jeg ble skeptisk til medisiner nå.

Skrevet

Er gjennomsnittslevealderen forkortet pga. høy selvmordsfare?

Anonymous poster hash: 11256...926

Skrevet

En sterkt medvirkende årsak til redusert levealder er at noen tar livet sitt i ung alder. Og det er det meget lett å unngå for deg. Så ikke bekymre deg så veldig for dette :)

Skrevet

Jeg ser meg helt avhengig av Abilify, får sånn kaos i hodet at jeg blir sengeliggende uten, så jeg velger å tro det ikke er medisinene som forkorter levealderen. Jeg ser ikke helt åssen de skulle gjort det, alle prøver er fine (lever, nyrer, EKG) og den påvirker jo ikke kroppen min på den måten…?

Skrevet

Dette skyldes jo ikke medisinene.

Skrevet

Alle gjør jo ikke det da. Og slutter du å røyke, legger om kostholdet og begynner å trimme har du bedret oddsene betraktelig!

Skrevet

En sterkt medvirkende årsak til redusert levealder er at noen tar livet sitt i ung alder. Og det er det meget lett å unngå for deg. Så ikke bekymre deg så veldig for dette :)

Hei!

Prøv da være et eksempel, hr bekymrings- angst- grubler:-)

Det er mye penger spart i pasienter som ikke grubler og bekymrer seg syke.

Noen er født utviklingshemmede som meg, noen grubler seg sykere enn de trenger:-)

Skrevet

Hei!

Prøv da være et eksempel, hr bekymrings- angst- grubler:-)

:lol:

Skrevet

Alle gjør jo ikke det da. Og slutter du å røyke, legger om kostholdet og begynner å trimme har du bedret oddsene betraktelig!

Jeg må legge om kostholdet jeg også, fordi jeg fikk advarsler fra Gud i kodede beskjeder da jeg var psykotisk om at jeg vil dø når jeg er middelaldrende om jeg ikke mister magen min. Alle vrangforestillingene jeg hadde var falske, men de husker jeg knapt, men advarselen fra Gud husker jeg klart, så den var ekte. Dessuten er det mulig den kommer fra mitt eget hode fordi jeg vet stor mage er usunt.

Skrevet (endret)

Store forskjeller i gjennomsnittstall for levealder kan skyldes økt selvmordsrate, hyppig kombinasjon med livsstil som forkorter levetiden, eller det faktum at verden ikke er rettferdig - mange rammes av flere alvorlige sykdommer, slik at man dør av den ene mens man medisineres mot den andre (også).

En vanlig feil er å sammenlikne med "alle andre", evt. "alle andre helt friske" (da ser det enda verre ut).  For å få ut seriøse tall, må man sammenlikne folk med samme lidelse, men som får eller ikke får medisinen. 

Endret av laban
Skrevet

Ble bare skeptisk til at NHD svarte på den måten.

Skrevet

Jeg ser meg helt avhengig av Abilify, får sånn kaos i hodet at jeg blir sengeliggende uten, så jeg velger å tro det ikke er medisinene som forkorter levealderen. Jeg ser ikke helt åssen de skulle gjort det, alle prøver er fine (lever, nyrer, EKG) og den påvirker jo ikke kroppen min på den måten…?

Nei jeg forstår ikke helt, men hvordan vite om det er pga sykdom eller medisin?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...