Gå til innhold

De som klarer slutte på antipsykotika...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett et intervju med Arnhild Lauvend som ble frisk fra schizofreni og ble psykolog. Hun så meninger i de bisarre vrangforestillingene og hallusinasjonene og at det var metaforer for henne selv etc. Slik ble hun frisk og fikk trappet sakte ned på medisiner og er medisinfri.

Men hva med meg, som bare for skikkelig kaos i hodet uten antipsykotika og blir sengeliggende og får fornemmelser av at det er noe rart med hjernen. Var det fordi jeg måtte hvile ut etter manien min, og jeg kan klare trappe ned sakte antipsykotika etterhvert?

Skrevet

Vi er alle veldig forskjellige. Personlig ville je KANSKJE klare å slutte med Seroquel, og hadde jeg klart det, ville jeg kanskje brukt erfarngene positivt. Imidlertid føler jeg at dette er det ene psykofarmakum jeg er helt avhengig av. Uten blir jeg virkelig dårlig. Min løsning er å bruke minst mulig dose som vedlikehold, og ev. øke om psykdommen (bipolar) skulle bølle med meg.

All respekt til de som klarer å slutte, og fungere som medisinfrie. Jeg tror ikke jeg ville klare det, men hjelpes for en respekt jeg har for Lauveng! Hun viser at det GÅR an.

Skrevet

Jeg fatter ikke at det ikke skulle gå an for meg når det går an for henne? Hun har jo en mer alvorlig lidelse enn meg også. Så kanskje jeg bare trenger denne Abilifyen en viss tid etter manien til hjernen har kommet seg, og så trenger jeg den ikke mer.

Skrevet

Spontanremisjon forekommer nok det og. :)

Hva så, betyr det at alle burde prøve seg uten medisiner og all annen støtte?

Er du nå sikker på at du må "hvile ut" etter manien? At det ikke er snakk om at sykdom er i sving? Men hjelper vel ikke å si det. :ph34r:

Skrevet

Spontanremisjon forekommer nok det og. :)

Hva så, betyr det at alle burde prøve seg uten medisiner og all annen støtte?

Er du nå sikker på at du må "hvile ut" etter manien? At det ikke er snakk om at sykdom er i sving? Men hjelper vel ikke å si det. :ph34r:

man må hvile ut, fordi hjernen blir helt ødelagt av å svære i kontinuerlig stress over flere måneder. jeg sov ikke på to mnd omtrent og til slutt sluttet hjernen sove helt. du tror maniske er på farten hele tiden, men jeg var så utslitt at søvnmangel og matmangel at jeg ble sengeliggende. men jeg behøvde verken tv eller internett. jeg var underholdt av den kontinuerlige aktiviteten i hjernen… etterpå har hjernen tvunget til seg hvile ved å gjøre meg helt utslått i hodet der jeg bare måtte legge meg nedpå med kaos i hodet eller sus i hodet… det har gått over nå og abilify hjelper

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...